Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:22:53 GMT

برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۲۳۶

برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه

​​​​​​​نشست مشترک سردار مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی امروز، اول مهر با حضور معاونان، مدیران و مسوولان دو طرف برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار فرحی در این نشست که در زمینه مهارت آموزی سربازان وظیفه برگزار شد، با اشاره به این که دوره سربازی برای تمام استان  کشور است و مخصوص قشر خاصی نیست، اظهار کرد: امیدواریم این گفت و گوها در عرصه ملی و ارزش آفرینی آغاز خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که اگر این کار اساسی عملیاتی شود یک کار ملی و خدمت ملی بزرگی است، افزود: در این زمینه برای این که به کمیت و کیفیت حداکثری برسیم زمان سربازی کفایت نمی کند، در نتیجه پنج گام برای ارایه مهارت آموزشی به سربازان در نظر گرفته شده که گام اول قبل خدمت، گام دوم بدو خدمت، گام سوم حین خدمت، گام چهارم اوقات فراغت در حین خدمت و گام پنجم پس از خدمت است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: برای هر گام یک مسوول در نظر گرفته شده است و یک بسته نیز طراحی کرده ایم. ۱۵ فیلم مستند ۲۰ دقیقه ای نیز آماده شده است.

سردار فرحی تصریح کرد: هدف این است که تمامی ورودی های ما تا سال ۱۴۰۱ دارای مهارت باشند و ۱۵ درصد مشاغل کشور را تضمین کنیم.

در ادامه دکتر طیبی گفت: یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کرد این است که باید زمینه شغل در کشور فراهم باشد، زمانی که همه چیز از خارج وارد می شود و به تولید داخل اهمیت داده نمی شود، زمینه هم وجود ندارد. نیاز داریم در کشور زمینه ایجاد شغل برای جوانان فراهم شود.

وی افزود: مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی در رصد سازی کار و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز در دیگر مباحث می تواند با شما همکاری کند.

همچنین دکتر بیجندی، معاون آموزشی و رییس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی در این نشست اظهار کرد: طبق قرارداد با وزارت ورزش و جوانان، جهاددانشگاهی آموزش ۱۶ هزار سرباز وظیفه را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به این که این آموزش ها در دو بخش آموزش مهارت های زندگی و اشتغال تعریف شده است، تاکید کرد: تا کنون نیز ۵۷۱ هزار و ۶۳۲ نفر ساعت سرباز آموزش داده شده اند، هزار و ۸۱۲ نفر سرباز در حین آموزش هستند، ۵ هزار و ۷۴۹ نفر سرباز نیز هر دو دوره و ۳ هزار و ۱۱ نفر سرباز یکی از دو دوره را آموزش دیده اند.

در ادامه مهندس سید عزیز آشنا، مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی در رابطه با تحلیل و ارزیابی شخصیت و انجام تست آنلاین در راستای ارزیابی شخصیتی پیش از خدمت سربازی در زمینه مهارت آموزی سربازان توضیحاتی را ارایه داد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پایان این نشست مقرر شد کمیته مشترکی در راستای همکاری دو طرف تشکیل و جلسات مستمر هفتگی برگزار شود تا نقشه راه مشخص شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهارت آموزی اشتغال نيروهاي مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

به گزارش فارس، مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر  فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.
 
 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه  می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.
 
 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.
وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش