Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@15:28:58 GMT

نسخه ساده طب سنتی برای درمان غلظت خون

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۲۹۸

نسخه ساده طب سنتی برای درمان غلظت خون

محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره درمان غلظت خون با طب سنتی گفت: این نوع عارضه در اثر افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون ایجاد می‌شود. افرادی که دچار غلظت خون شده‌اند ریسک ابتلا به سکته مغزی و قلبی در آن‌ها بالا خواهد رفت.

او بیان کرد: مبتلایان به غلظت خون در اغلب اوقات فشارخون بالایی خواهند داشت و ممکن است دچار خونریزی شدید بینی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محقق و پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: غلظت خون دربزرگسالی شایع‌تر است، اما امروزه افراد جوان هم به آن مبتلا می‌شوند.

علت اصلی غلظت خون

اکبری درباره مهم‌ترین عامل ایجاد غلظت خون گفت: علت اصلی این نوع عارضه استعمال دخانیات است. عامل دیگری که می‌تواند موجب این نوع عارضه شود کاهش اکسیژن خون است. افرادی که به بیماری‌های قلبی و ریوی دچار هستند نیز ممکن است دچار غلظت خون شوند.
علائم غلظت خون

محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره علائم و نشانه‌های غلظت خون اظهار داشت: علائم شایع این نوع عارضه برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا‌ها است.


او درباره درمان غلظت خون با طب سنتی گفت: می‌توان از طریق ادویه‌جات و گیاهانی مانند؛ دارچین، شوید، سیر، ریشه شیرین‌بیان، چای سبز می‌توان این عارضه را درمان کرد. برخی از این مواد رقیق کننده خوبی برای خون هستند و گردش خون را افزایش می‌دهند.

اکبری با بیان اینکه بعضی از گیاهان خاصیت رقیق کننده ندارند، ولی زمانی که با برخی دارو‌ها ترکیب می‌شوند می‌توانند عامل خوبی برای گردش خون باشند ادامه داد: زمانی که سیر خام استفاده شود می‌تواند خون را رقیق کند و موجب جریان خون در بدن می‌شود. سیر با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ‌های خونی و حل شدن لخته‌های خون کمک می‌کند.

محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: چای سبز می‌تواند غلظت خون را ‏رقیق ‏و ثابت نگه دارد، دیواره رگ‌ها را نرم و انعطاف پذیرکند، همچنین افراد با اهدای خون نیز می‌توانند مانع بروز غلظت خون شوند.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: غلظت خون درمان غلظت خون چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ عارضه جانبی مصرف زیاد ویتامین D

به گزارش خبرآنلاین، زیاده‌روی در مصرف ویتامین D، عوارض زیر را به دنبال دارد:

۱. مسمومیت

سطوح ویتامین D بیشتر از ۱۰۰ نانوگرم در میلی لیتر ممکن است مضر باشد. در مواردی که ویتامین D در دوزهای بسیار بالا و در طولانی‌مدت مصرف شود، میزان آن در سطوح خون بالا می‌رود و منجر به مسمومیت می‌شود.

۲. افزایش سطح کلسیم خون

یکی از مهم‌ترین وظایف ویتامین D در بدن، جذب کلسیم غذای مصرفی است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D بیش از حد باشد، کلسیم خون ممکن است به سطوحی برسد که علائم خطرناکی ایجاد کند. از این وضعیت با عنوان «هایپرکلسمی» یا کلسیم بالا یاد می‌شود.

۲. تغییر وضعیت روانی

هایپرکلسمی می‌تواند منجر به تغییر وضعیت روانی در افراد مبتلا به مسمومیت ویتامین D شود. افراد مبتلا به هایپرکلسمیِ ناشی از مسمومیت ویتامین D معمولاً علائمی مانند گیجی، افسردگی و روان پریشی دارند. در موارد شدید، کما نیز گزارش شده است.

۴. عوارض کلیوی

مسمومیت با ویتامین D می‌تواند منجر به آسیب به کلیه و حتی نارسایی کلیه شود. وجود ویتامین D بیش از حد در بدن می‌تواند منجر به سطوح بالای کلسیم شود و همین امر منجر به از دست دادن آب از طریق ادرار زیاد و کلسیفیکاسیون (انباشت کلسیم) کلیه‌ها می‌گردد.

منبع: healthline

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1886680

دیگر خبرها

  • زالو ۱۲۰ ماده مفید را وارد بدن‌تان می‌کند!
  • زالو و ۱۲۰ ماده مفیدی که وارد بدن‌تان می‌کند | کوچک‌ترین و هوشمندترین جراح طبیعی جهان را بشناسید
  • ۴ عارضه جانبی مصرف زیاد ویتامین D
  • این جراح کوچک خون‌آشام را بشناسید
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • روایت خواننده مشهور از شفای عارضه‌ای که قدرت تکلم را از او گرفته بود + فیلم
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • جایگاه اسفناج در طب سنتی
  • گردن‌درد را با این تمرین‌های ساده در خانه درمان کنید