Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@18:53:33 GMT

سند تحول و آینده کلاس‌ اولی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۳۰۰

سند تحول و آینده کلاس‌ اولی‌ها

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، حجت‌السلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به بند «9-4-1» مبانی ارزش‌شناختی مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر«تأسّی به اولیای الهی و تولا و اطاعت از آنها ودشمنی با دشمنان راه خدا و اولیای خداوند، تنها راه تحقق کامل حیات طیبه در مسیر قرب الی الله است»، گفت: اگر اجرای سند تحول از 10 درصد به 90 درصد می‌رسید، یک میلیون و نیم دانش‌آموز کلاس اولی از چه برنامه‌های معنوی و پر نشاط رسانه‌های متعدد خبری و صدا و سیما بهره‌مند می‌شدند؟

وی افزود: با حضور سرنوشت‌ساز دانش‌آموزان کلاس اولی در مدارس، چندین میلیون ملائکه از آسمان در صبحگاه آنان حاضر می‌شود چرا که قلب این متربیان با قرائت آیات وحی چنان به وجد می‌آید که نشاط حقیقی از جسم و جان آنان می‌ریزد و فرشتگان را از اشتیاق خدا خواهی و علم دوستی خود به شگفتگی می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام والمسلمین درودی ادامه داد: دانش‌آموزان در اولین قدم معلم خود می‌آموزند که قدم اول را با وضو و نام حق تعالی باید برداشت و از دکور بشاش و نورانی معلم خویش می‌یابند که خداوند زیباست و نقصی در خلقت او نیست و باید همیشه با توجه به ذات او بهجت و شادمانی ذخیره کرد و در طول سال تحصیلی شادی را به دیگر دانش‌آموزان هدیه و هبه کرد.

وی تصریح کرد: دست‌اندرکاران صداو سیما و مسؤولان امر، خصوصاً هنرمندان در عرصه رسانه اگر مهر دانش‌آموزان را از پنجره قرآن حکیم شهود می‌کردند، دیگر مواد و متون خبری به این اندازه خشک و بی روح و رمق نشر داده نمی‌شد تا برای خانواده‌ها و معلمان و آینده‌سازان این مرز و بوم در جهان اسلام، مدرسه بردن و خدمت در آموزشگاه را نوعی تکلف به حساب آورند و آموزش برترین و بهترین اعضای خانواده‌ها یکی از اجبارهای زندگی محسوب شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: چرا باید اولویت‌های آموزش و پرورش بعد از بودجه عمرانی و دیگر دستگاه‌ها ردیف شود در حالی که عمران یک کشور و هر سرزمینی از مدرسه ابتدایی رقم می‌خورد زیرا نیروی انسانی که لازم است، آبادانی گذشته را حفاظت کرده و آینده آن را آسمانی کند، در آموزش این نو نهالان پیچیده و پنهان است.

وی اضافه کرد: در عزت سند تحول همین بس که استقبال و بدرقه از دانش‌آموزان را در تأسی به اولیای الهی متصل و مربوط کرده و بدون الگوگیری از آنان، تربیت متربیان را ابتر می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی با طرح این پرسش که «چرا باید دانش‌آموزان کلاس اولی در اولویت تمام دستگاه‌ها دیده شده و برای آن اهتمام و احترام کریمانه پیش‌بینی کرد؟»، گفت: اگر قرآن حکیم سرور و سالار دروس حکمت و فلسفه و تفکر مربیان و متربیان دیده نشود و متون آموزشی دانش‌آموزان از پراکندگی و تفرقه و تفکیک پر شده باشد چنانکه در گذشته موج می‌زد و امروز نمایش بازخورد آن در رفتار برخی مسؤولان به چشم می‌خورد دیگر انتظاری نیست که دانش‌آموزان پایه اول با جمعیت نزدیک به 2 میلیونی از دالان آموزه‌های قرآنی به درون کلاس‌هایشان هدایت و حمایت شوند، در حالی که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری آمده است که «انقلاب اسلامی با قرآن محوری و فطرت مداری از گرایش‌های به چپ و راست مصون مانده است».

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود از دلسوزان عرصه فرهنگی، اولین سال مهر کلاس اولی‌ها را در آغاز گام دوم با برنامه قرآنی و تأسی به منش اولیای الهی مزین و مهذب کنند تا در دوره فارغ التحصلی این نونهالان سال 98، دوره‌ای از حیات طیبه در سال 1410 را شاهد و ناظر باشیم که آموزش و پرورش جهان برای امر تربیت در مدارس خودشان نیاز به آموختن زبان فارسی داشته باشند و آن روز نوید بر پایی تمدن اسلامی می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی همه‌خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با حضور در مراسم افتتاحیه باشگاه دانش آموزی خبرنگاران پلیس، ضمن اشاره به تاکید پلیس بر همکاری با اقشار مختلف جامعه، گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در مأموریت‌ها، به پلیس یاری برسانند.

سرهنگ همه خانی اظهار داشت: بی شک همگان اذعان داریم که امنیت یکی از ارکان اصلی رونق جوامع در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی فردی است، اما تولید این امنیت امری است بس گران که جز با مشارکت و همیاری میان پلیس، دستگاه‌های اجتماعی و خصوصاً مردم، روی نخواهد داد.

این مقام انتظامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم و فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، که امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کرده‌اند، بیان داشت: این نامگذاری خود تأکیدی است بر لزوم مشارکت مردمی در بخش‌های مختلف جامعه از تولید گرفته تا تعاون و پیشرفت در امور اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، که امنیت پایدار نیز یکی از این مسائل مهم است.

وی تصریح کرد: در دورانی که اطلاع رسانی و آگاهی امری مهم برشمرده می‌شود و عصر، عصر ارتباطات است، نهاد یا ارگانی که از دستیابی به اخبار و اطلاعات دور باشد و جا بماند، فرصتی را برای رشد و تعالی نداشته و از چرخه رشد باز می‌ماند.

سرهنگ همه خانی افزود: دانش آموزان، بخش بزرگی از پیکره علم و دانش اند و از آن بیشتر اینکه می‌توانند در این عصر که ارتباطات و آگاهی حرف اول را در همه زمینه‌ها می‌زند، به عنوان نگاه خارج از گود به جریانات، اتفاقات و حوادث جامعه نگاه کرده و به دور از هر گونه سوگیری این جریانات را به تحلیل بکشند و نتیجه آن را برای جامعه آینده به یادگار بگذارند.

وی ادامه داد: دانش آموزان امروز، مردان و زنانی در آینده می‌شوند که می‌توان با تکیه بر نیروی عظیم آنها آینده هر جامعه‌ای را ساخت و پیش برد.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت، اظهار داشت: ارتباط دانش آموزان در سه حوزه خانواده، مدرسه و جامعه این پتانسیل را دارد که همچون حلقه ارتباطی میان آنها عمل کرده و با آگاهی از وضعیت این سه بخش اطلاعات را جمع آوری و پس از تحلیل به عنوان اخبار صحیح و دانش روزانه به دیگر بخش‌ها منتقل کند.

وی تصریح کرد: در این میان دانش آموزان خبرنگار پلیس به عنوان سرمایه اجتماعی به بهترین نحو می‌توانند در نقش حلقه اطلاع رسانی و ارتباطی میان ارگان‌ها و نهادها خصوصاً پلیس و مردم عمل کرده و مسئولان حوزه امنیت و تأمین آرامش را به شهروندان پیوند بزنند؛ می‌دانیم که امنیت و تأمین آرامش مردم جامعه بدون مشارکت و همکاری آحاد جامعه که بنیادی‌ترین و زیربنایی‌ترین آن کانون گرم خانواده است، میسر و ممکن نیست و پلیس همواره سعی در جلب مشارکت و حمایت مردم دارد.

سرهنگ همه خانی بیان داشت: بر همین اساس است که پلیس به عنوان حافظ و تثبیت کننده امنیت تلاش دارد با ایجاد ارتباط میان خود و مردم، مشارکت اجتماعی آنان را به دست آورده و این امر محقق نمی‌شود مگر با همیاری و حضور لایه‌های آینده ساز جامعه که همانا دانش آموزان هستند؛ این قشر از جامعه که بنابر قول بزرگان جامعه به عنوان آینده سازان این مرز و بوم هستند، با حضور در سطوح عالی مشارکت‌های اجتماعی و برقراری ارتباط میان مسئولان و متولیان امنیت و مردم، به عنوان عنصر ارتباطی و مشارکتی پلیس و جامعه عمل کنند.

معاون اجتماعی فاتب، عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی را در دنیا، فضایی مهم برشمرد و تاکید کرد: از این رو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در راستای تدابیر فرمانده انتظامی کل کشور و با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران، با هدف شناسایی و ساماندهی دانش آموزان علاقمند به حرفه خبرنگاری و فعالیت‌های رسانه‌ای، اقدام به افتتاح و تأسیس باشگاه خبرنگاران دانش آموزی کرده تا ضمن زمینه سازی برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بتوانند به پلیس در برقراری تعامل و مشارکت با اقشار مختلف جامعه به پلیس یاری برسانند.

سرهنگ علی همه خانی، در پایان بیان داشت: خوشبختانه، دانش آموزان، افراد مستعد و با هوشی هستند که در واحدهای خبری محلی و دانش آموزی پا به پای خبرنگاران با سابقه و با دقت نظر و ظرافت در امر خطیر اطلاع رسانی فعالیت داشته باشند و نقطه عطفی برای دستیابی به اهداف عالی کشور باشند.

کد خبر 6086697 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان