Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: از مهر 97 تا مهر98 ، حدود 792 هزار و 921 تماس داشته‌ایم که از این رقم فقط 24 هزار و 104 مورد یعنی کمتر از 3 درصد واقعی بوده است و حدود 441 هزار تماس مزاحم و 326 هزار تماس غیر مرتبط با سازمان داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، امیر عزیزی امروز در هفتادوسومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: از مهر 97 تا 98 مهمترین فعالیت سازمان آتش‌نشانی مشهد توسعه و ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال 5 ایستگاه آتش‌نشانی دردست احداث داریم که 2 ایستگاه آن در خیابان شیرازی و وکیل‌آباد در دستور کار و3 ایستگاه در دست توسعه است. در مجموع 10 ایستگاه دردست احداث و توسعه داریم و شاخص استاندارد ما تا سال 1400 رسیدن به 66 ایستگاه آتش‌نشانی است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیان کرد: درحوزه ناوگان عملیاتی 281 خودرو اعم از خودروهای پیشرو، پسرو و موتور سیکلت را دارا هستیم . همچنین برای اولین بار در مشهد 2 پلتفرم 72 متری را خواهیم داشت ومشغول ترخیص آنها از گمرک هستیم.

عزیزی عنوان کرد: 17دستگاه ماشین آلات به ارزش 51 میلیارد تومان در دستور کار است که امیدواریم تا دهه فجر بخش عمده‌ای از این ماشین‌ها رابه بهره‌برداری برسانیم. همچنین یک بسته 160 میلیاردی که شامل 35 دستگاه ماشین آلات است را خریداری خواهیم کرد. از این ماشین‌ها در ایستگاه‌های درحال‌احداث استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه عملیاتی در ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی بالغ بر 14 هزار 650 اقلام عملیاتی وجود دارد و همچنین شیرهای هیدرات را در دستور کار قرار داده‌ایم. اکنون 807 شیرهای هیدرات در سطح مشهد وجود دارد و تا پایان سال 100 شیر اضافه خواهد شد. ۱۰۰۰ عدد شیر را تا پایان سال ۹۸ خریداری خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در خصوص منابع انسانی خاطرنشان کرد: امسال ۵۳۵ نفر نیرو در آزمون استخدامی جذب خواهیم کرد اما در این حوزه تا استاندارها فاصله زیادی وجود دارد.

عزیزی خاطرنشان کرد: از مهر 97تا مهر98 ، حدود 792 هزار 921 تماس داشته‌ایم که از این رقم فقط 24 هزار 104 یعنی کمتر از سه درصد واقعی بوده است و حدود 441 هزار تماس مزاحم و 326 هزار تماس غیر مرتبط با سازمان داشته‌ایم.

45 درصد عملیات‌ها مربوط به محبوس شدن در آسانسور است

وی افزود: درحوزه عملیات 400 ماموریت خارج از محدوده شهری داشته‌ایم. همچنین ۴۶ درصد حریق‌ها در مجتمع‌های مسکونی و ۴۵ درصد مربوط به محبوس شدن افراد در داخل آسانسور است. در طول این یک سال 109 نفر فوتی ثبت شده که قالب آن‌ها در تصادفات جاده‌ای شکل گرفته است و حدود 11 هزار نفر نجات یافته داشته‌ایم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیان کرد: امشب برای اولین بار در طرح آتش‌نشان‌داوطلب و آموزش‌های شهروندی ثبت‌نام در محل ایستگاه‌های آتش‌نشانی انجام می‌شود. در حوزه پیشگیری با همکاری اتاق اصناف ۱۵ مکان پرخطر را شناسایی کرده‌ایم.

عزیزی اظهار کرد: برنامه‌های هفته ایمنی از چهارشنبه 3 مهرآغاز خواهد شد و در این راستا در ۵ مهر ساعت 6صبح پیاده‌روی با آتشنشانان را در پارک ملت و همچنین6 مهر غباررویی مزار شهدای آتش نشان و رونمایی از تابلوهایی با نام آن‌ها را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: 7 مهر در خصوص روز آتش‌نشان رژه برگزار می‌کنیم . در رشته کاردانی آتش‌نشانی امسال دانشجو جذب کردیم، در این زمینه قصد استفاده از بانوان را داشتیم که به دلایلی محقق نشد. همچنین رونمایی از دیوار مزین به تصویر شهدای آتش‌نشان و اولین نشریه تخصصی آتش‌نشانی به نام آژیر را خواهیم داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد

حسین پیمانی‌زاد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با عنوان قلم ۷ به‌عنوان مهم‌ترین رویداد دانشجویی سال جاری است.

وی با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حوزه اندیشه و نیز نشریات دانشجویی عنوان کرد: امسال با توجه به همین توان بالقوه، میزبانی هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور به مشهد واگذار و دبیرخانه جشنواره ملی قلم ۷ در این واحد فعال شده و هماهنگی و پیگیری برگزاری شایسته جشنواره توسط مشهد درحال انجام است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جشنواره شعر مهدویت و امامت، راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع خلاق، برپایی اردو‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی برای دانشجویان، کارکنان و استادان و... را از دیگر برنامه‌های این حوزه برای سال جاری عنوان کرد. 

پیمانی‌زاد با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال و نیز دیدار رمضانی با دانشجویان گفت: حوزه فرهنگی دانشجویی نیز با تداوم فعالیت در چارچوب دستورالعمل‌های فرهنگی، شعار و بیانات امسال رهبری را نیز سرلوحه کار خود قرار خواهد داد. این حوزه درراستای توانمندسازی دانشجویان و ذیل شعار«هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» اقدام به برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی مهارتی خواهد کرد تا دانشجو در کنار کسب دانش، تخصص‌های عملی را نیز بیاموزد. 

وی ادامه داد: رهبری به مسئله توقع کار از تشکل‌های دانشجویی و نگاه تشکل‌ها به درون تا بیرون دانشگاه تأکید داشتند و این معاونت نیز با همین نگاه، فعالیت تشکل‌های دانشگاهی را تقویت خواهدکرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همچنین از راه‌اندازی کلینیک مشاور امین در این دانشگاه خبر داد و از تداوم برپایی اردو‌های راهیان نور و پیشرفت، اردوی زیارت و راهپیمایی اربعین حسینی و... به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه نام برد.

پیمانی‌زاد با تأکید بر توجه دانشگاه به امور زنان و وخانواده از برگزاری کارگاه‌های تخصصی مرتبط با مسائل خانواده ویژه کارکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد. 

وی موضوع عفاف و حجاب را موضوع مهم دیگر فعالیت این معاونت عنوان کرد که با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، نشست و کارگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • حریق ناگهانی خودرو در خیابان نواب قزوین
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم