Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مونسان گفت: آمریکایی‌ها واقعا کم آورده اند و بانک جهانی رشد با ثباتی برای ایران پیش‌بینی کرده است. تاریخ انتشار: 20:13 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۲۶۱

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی، با حضور در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان،با اشاره به اینکه کشور اقتدار همه جانبه‌ای پیدا کرده است و این چیزی نیست جز اقداماتی که در همه بخش‌های اقتصاد مقاومتی انجام گرفته ادامه داد: هنوز جا دارد کار کنیم تا فکر تحریم از فکر دشمنان ما خارح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها واقعا کم آورده اند و بانک جهانی رشد با ثباتی برای ایران پیش‌بینی کرده است.

مونسان با اشاره به اینکه در شرایط تحریم هر کشور دیگری بود صنعت گرشگری آن بی رونق می شد، گفت: با وجود تحریم‌ها ما شاهد رشد بسیار خوبی در صنعت گردشگری هستیم و می توان گفت آمار در این صنعت به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر در سال ۹۷ رسیده‌ایم.

وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی ادامه داد: در حوزه منطقه‌ای و بازار‌های هدف جدید اقدامات خوبی انجام شده و به محصولات گردشگری تنوع داده ایم

وی اظهار کرد: پیش از این گردشگری فرهنگی با چند کشور بود، اما تعداد کشور‌هایی که  به ایران گردشگر می‌فرستند افزایش یافته و از این رو می توان گفت، تمام ظرفیت‌های کشور را فعال کرده ایم.

مونسان با بیان اینکه، با کشور‌های هدف اقدامات روانسازی ورود گردشگران را انجام داده ایم گفت: در کشور‌های منطقه‌ای شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بوده ایم به طوریکه ۴۵۰ هزار گردشگر ورودی از کشور ترکیه به ایران داشته ایم.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: با تلاشی که انجام شده تاب آوری کشور افزایش یافته است و این موضوع بدین معنا است که؛ یک قدرت بالایی درکشور وجود دارد و فکر می‌کنم به مرور دشمنان تحریم را کنار خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا میزان صادرات را به ۲ میلیارد دلار افزایش دهیم، تاکید کرد: ایجاد شغل بیشتر و ارز آوری بیشتری برای کشور داشته باشد.

مونسان با اشاره به قرار گیری دولت در بدترین شرایط درآمدی و کمترین حجم بودجه‌ای گفت: همه در کنار هم و با یک هدف مشترک بودیم و ظرفیت‌ها کنار هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری ظرفیت‌هایی در اقتصاد جهانی وجود دارد و پیش بینی می‌شود به اقتصاد اول جهان تبدیل شود ویکی از چالش‌های جدی در کشور ما اشتغال است که بخش گردشگری می‌توان اشتغالزایی بالایی داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگری می‌تواند در اولویت اول و دوم کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ موزه فعال در کشور وحود دارد که از مزیت‌های بالای حوزه گردشگری است و بنابر آمار بانک مرکزی ۱۱.۸ میلیارد دلار سهم گردشگری از جی دی پی کشور بوده و ۴۲۰ میلیارد دلار است که ۳ درصد از درآمد کشور به گردشگری تعلق دارد.

مونسان با اشاره به اینکه حدود  ۲۱ میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری  وجود دارد، اظهار کرد: برای ارتقای رتبه گردشگری نیاز به ۲۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بشخش هستیم تا گردشگری بتواند به تنهایی به اندازه غیر نفتی ما ارز آوری داشته باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میراث فرهنگی تحریم اقتصادی بانک جهانی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است

  در حالی که بسیاری از متقاضیان  در زمینه پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه بودند اما به گفته بسیاری از کارشناسان در حال حاضر پرداخت این تسهیلات نقش موثری در افزایش میزان مشارکت های مردمی دارد .

به گفته کاظمی کارشناس مسکن در حال حاضر با وجود تاکیدات بسیار زیاد در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی از بانک ها در این حوزه همکاری لازم را انجام نمی دهند و این امر خود زمینه ساز  کند شدن روند ساخت مسکن شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین عرضه زمین نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر هم خود زمینه ساز همکاری و مشارکت بیشتر متقاضیان مسکن می‌شود.

او یادآور شد: اجرای این اقدامات از سوی دولت زمینه ساز محقق شدن بیشتر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • راز پوشیدن شماره 47 توسط فیل فودن فاش شد
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • ماجرای چند نوجوان شیرازی که حساب و کتاب سیاسی‌شان درست بود