Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: تاکنون مبلغ ۳۹۵۶ میلیارد تومان به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده بودند، واریز شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان خصوصی سازی، در راستای اجرای مصوبات شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی سازمان خصوصی سازی پس از راه اندازی سامانه الکترونیکی سهام عدالت به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

samanese.ir اقدام به دریافت شماره شبای بانکی مشمولین از طریق سامانه مذکور کرد که بر این اساس فرآیند توزیع سود سهام عدالت میان مشمولان تسهیل و واریز سود شرکت­های سرمایه‌پذیر برای سهامداران امکانپذیر شد؛ به نحوی که در شهریورماه سال ۱۳۹۷ مبالغ سود سال‌های مالی ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ برای اولین بار به حساب مشمولین واریز شد.

این در حالی است که فرآیند توزیع سود سهام عدالت همچنان توسط این سازمان پیگیری می‌شود و ویژگی مهم این کار که آن را از تمامی کار‌های بزرگ مشابه انجام شده در کشور متمایز می‌کند آن است که سود تخصیصی از محل یک ثروت با درآمد دائمی و نه از محل درآمد بیت المال میان اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود و سود تخصیصی نیز به حساب تک تک افراد مشمول و نه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌گردد. همچنین بخش زیادی از این سود به حساب افراد نیازمند واریز می‌شود و نه به حساب تک تک افراد جامعه.

علاوه بر این به منظور پرداخت مبلغ ۴۶۶۰ میلیارد تومان سود تخصیصی شرکت‌های سرمایه پذیر بابت عملکرد سال ۱۳۹۶ تاکنون مبلغ ۳۹۵۶ میلیارد تومان توسط سازمان خصوصی سازی به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت که شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده بودند، واریز شده است.

لازم به ذکر است برای هر مشمول دارای یک میلیون تومان سهام حدود ۱۷۵ هزارتومان سود از محل عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ واریز شده است که این مقدار در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵۰ هزار تومان بوده است و این موضوع حکایت از رشد ۱۶ درصدی پرداخت سود سهام عدالت دارد.

این گزارش می‌افزاید: افزون بر این با هدف ساماندهی و تکمیل طرح توزیع سهام عدالت، لایحه ساماندهی سهام عدالت نیز با تأکید بر انتقال مالکیت این سهام علاوه بر منافع حاصل از آن به مشمولین به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سهام عدالت واریز سود خصوصی سازی سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟

منظور گفت: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح هستیم. تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد در این مرحله منابع به صورت کامل تامین شده است.

وی افزود: برای ادامه طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می‌کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

منظور در ادامه در تشریح جزئیات یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۳ توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: یکی از نقش‌های مهمی که دولت ایفا می‌کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب باز توزیع درآمد یا یارانه‌هایی است که پرداخت می‌شود، طبیعی است که در قالب‌های مختلفی در بودجه به این موضوع پرداخته می‌شود و بخش مهمی از منابع کشور، صرف باز توزیع و یارانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند، افزود: منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف باز توزیع به خود مردم می‌شود؛ به این معنا که عملاً منابع حاصل از بخش نفت و گاز ما که در فروش انواع حامل‌های انرژی حاصل می‌شود، عیناً در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی از انواع پرداخت‌ها، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه این یارانه‌های نقدی را دریافت می‌کنند که برخی ۳۰۰ هزار یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه حسب آزمون وسع دریافت می‌کنند که کل منابع آن، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی تصریح کرد: برای کمک هزینه‌های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ همت پرداخت می‌شود در حالی که سال گذشته مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد که امسال نیز مجدد، ۳۰ درصد رشد کرده است تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

منظور گفت: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه مجموعه یارانه‌هایی که در سایر قالب‌ها داده شده و به سفره مردم ختم می‌شود که یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان است که ۲۰۰ همت در سال جاری بابت این امر هزینه خواهد شد.

به گزارش زی‌سان، کالابرگ اردیبهشت ماه مطابق روال گذشته هجدهم هر ماه شارژ می‌شود. 

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران