Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت اله رضایی مدیر آموزش و پرورش نایین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: آموزش و پرورش سازمانی است که مردم ارزشمند‌ترین و طلایی‌ترین سرمایه‌های خود را به آن می‌سپارند و ما باید درمقابل آن امانت دار خوبی باشیم که نیازمند نگاه ویژه مسئولین، معتمدین و شورا‌های شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تشکیل مجمع خیرین آموزش در نایین افزود: با مشارکت خیّرین آموزشی و مدرسه‌ساز می‌توانیم در جهت فضاسازی، تامین امکانات آموزشی موفق عمل کنیم.

رضایی، کم جمعیت بودن مدارس روستایی، مشکل سرویس‌های رفت و آمد معلمان را یکی از مشکلات آموزش و پرورش دانست وگفت: امروز دانش آموزان چوپانانی از یک طرف، از نبود وسیله گرمایشی رنج می‌برند و از طرفی معلمینی که بایستی کیلومتر‌ها در روستا‌های خارج از شهرستان خدمت کنند از کیفیت سرویس مطلوبی برخوردار نیست که نیاز‌مند نگاه خیرانه نایینی است.

او با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس شهرستان نایین اظهار کرد: از مدرسه سمیه چوپانان بازدید و مشاهده شد که از بخاری تابشی استفاده می‌شود، ولی مدرسه ستوده این روستا هنوز بخاری‌های نفتی داریم و قول‌های مساعدی داده شده که در آینده هم در انارک و هم در چوپانان روستا‌هایی که از شهرستان دور هستند استاندارد سازی لازم انجام شود که در برخی از مدارس بخاری نفتی استفاده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش نایین گفت: مدرسه حضرت مریم (س) قائمیه، پروژه خیرسازی است که تا اوایل شهریور ماه سال جاری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با توجه به مشکلاتی که در مدارس فرهنگ، آیت الله نایین، فدک و توحید وجود دارد با همکاری همه ارگان‌های شهرستان از جمله نماینده، فرماندار و بقیه اعضای شورای اداری، مقرر شد تلاش مضاعف صورت بگیرد و با برنامه ریزی که این اداره انجام می‌دهد در هفته سوم مهرماه پذیرای دانش آموزان مسکن مهر قائمیه در این مدرسه خیر ساز خواهیم بود.
او افزود: سازماندهی نیروی انسانی در این راستا صورت گرفته و دانش آموزانی که در سمت مسکن مهر قائمیه ساکن بودند به این چهار مدرسه مراجعه نمودند و این‌ها در کلاس‌های جداگانه تفکیک شدند که به محض ایمن سازی مدرسه، ما آمادگی خود را به جهت استفاده دانش آموزان در آینده از مدرسه قائمیه اعلام می‌کنیم.

شکیل کمیته‌های کیفیت بخشی و پایگاه‌های کنکور در نایین

رضایی گفت: کمیته‌های کیفیت بخشی در راستای افزایش راندمان آموزشی و پرورشی در این شهرستان تشکیل خواهیم داد که با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان هم از نظر نیرو‌های مجرب بازنشسته و هم از نظر نیرو‌های جوان، بتوانیم یک کار نسبت بهتری را نسبت به سال قبل داشته باشیم.

او افزود: پایگاه‌های کنکور را در مدارس دخترانه، متوسطه اول و دوم شهید حسینی و خدیجه کبری خواهیم داشت که یکی از برنامه‌هایی است که در راستای عدم قبولی دانش آموزان شهرستان نایین در رتبه‌های عالی کنکور است که با وجود اینکه سطح نمرات و معدل امتحانات نهایی این عزیزان در هر سه مدرسه رتبه خوبی بوده، اما در بحث پذیرش دانشگاه با یک سری ضعف روبه رو هستیم و تلاش خواهیم کرد با یک سری برنامه‌های آموزشی و همکاری مدیران هر سه مجموعه ومعاون آموزشی در این زمینه موفق باشیم.

مدیر آموزش و پرورش نایین با اشاره به اینکه نبود نیرو‌های با تجربه. کم سابقه با فاصله خدمتی زیادی باعث شده سطح رتبه کنکور در شهرستان کاهش یابد، بیان کرد: برنامه ریزی اولیه تشکیل پایگاه‌های کنکور در حال انجام است که در وهله اول استفاده از اساتید واجد شرایط در سطح شهرستان است و اگر نیروی ارزشی در نایین نباشند با مشارکت اولیا در زمان‌های فوق برنامه مدارس کلاس‌های کنکور خواهیم داشت و بنابراین باید از ظرفیت‌های بومی شهرستان نایین که در خارج از شهر حضور دارند استفاده کنیم.

حدود ۳۰ درصد معلمین از نیرو‌های بازنشسته هستند

رضایی گفت: حدود ۳۰ درصد معلمین از نیرو‌های بازنشسته هستند که از وجود آن‌ها استفاده می‌شود و اگر نیرو‌های فرهنگی بازنشسته در سطح شهرستان نایین وجود نداشتند می‌بایست از طرح هایی، چون خرید خدمات آموزشی و برون سپاری استفاده می‌نمودیم.

او در پایان گفت: در زمینه دانش آموزان بی بضاعت تلاش‌های خوبی جهت شناسایی آن‌ها صورت گرفته که از بسته‌های ویژه که در نظر داریم در جهت رفع مشکلات هم از نظر لوازم التحریر و آموزشی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان گفت: با کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ابراهیم مرادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی استان رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: علی‌رغم رشدی که سال گذشته داشته‌ایم با کسری 331 هزار متر مربعی فضای آموزشی در سطح استان مواجه هستیم که باید اعتبارات ویژه‌ای برای جبران این کمبودها اختصاص داده شود.

وی گفت: در شش نقطه استان کردستان کمبود فضای آموزشی داریم اما در چنین شرایطی برخی ادارات و دستگاه‌ها به عناوین مختلف دنبال تغییر کاربری اراضی آموزشی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت 16 پروژه آموزشی در قالب 47 کلاس درس به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: در دهه فجر 46 مدرسه در قالب 175 کلاس درس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی از کمک 100 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز به احداث و نوسازی مدارس در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 35 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به مدارس استان تحویل داده شده و امیدواریم این رقم را در سال‌جاری به بیش از 60 میلیارد تومان برسانیم.

اجرا و بهسازی سیستم‌های گرمایشی 44 مدرسه با 147 کلاس در سطح استان، اجرای بیش از 50 هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس، حذف بیش از 50 درصد مدارس سنگی و کانکسی کردستان و جایگزینی آنها با مدارس استاندارد از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل توسط مدیرکل نوسازی مدارس کردستان بود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید