Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:16:28 GMT

سرویس‌های مدارس کاشمر به تعهد خود عمل نکردند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۹۱۰

سرویس‌های مدارس کاشمر به تعهد خود عمل نکردند

مهرماه که از راه می‎رسد دغدغه والدین چندین برابر می‎شود از انتخاب مدرسه گرفته تا هزینه‌هایی که باید برای سرویس مدارس و لوازم تحریر پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، رانندگان مینی‌بوس سرویس‌های مدارس تعهد داده بودند که از ابتدای مهرماه اقدام به سرویس دهی برای دانش‌آموزان کنند ولی در اولین روز ماه مهر این اتفاق نیفتاد و آنان به تعهد خود عمل نکردند؛ آنان از خدمات دهی به بیش از 2500 دانش‌آموز ابتدایی و مقاطع دیگر تحصیلی به دلیل اینکه نرخ اعلام شده به صرفه نیست بدون اینکه والدین در جریان باشند از سوار کردن دانش‌آموزان و رساندن آن‌ها به درب منازل امتناع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از خانواده‌ها چشم انتظار آمدن فرزندانشان از مدرسه بودند ولی بعد از ساعتی که هیچ خبری از کودکشان نمی‎شود نگران به مدارس می‎روند و با گریه فرزندان خود مواجه می‌شوند.

چه کسی جوابگوی امنیت فرزندم است

در همین خصوص یکی از والدین که نگران دیر آمدن فرزندش از مدرسه بود، به ایسنا گفت: خود راننده سرویس فرزندم روز قبل از بازگشایی مدرسه با من تماس گرفته بود و اعلام نمود فرزندم با سرویس به خانه برخواهد گشت ولی از این اقدام امتناع کرده است.

مریم نستری با بیان اینکه از اقدام راننده سرویس بی‎اطلاع بودم و نمی‎دانستم قرار نیست دانش‌آموزان را برگردانند، افزود: اگر امروز اتفاقی برای فرزندم می‎افتاد چه کسی باید پاسخگو می‎بود.

وی عنوان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار داریم با افرادی که با جان دانش‌آموزانی که بسیاری از آن‌ها روز اول مدرسه شان بود بازی می‎کنند و هیچ تعهدی در قبال کاری که انجام می‌دهند، ندارند برخورد جدی شود.

امتناع رانندگان مینی بوس سرویس مدارس از سوار کردن 2500 دانش‌آموز

در همین خصوص مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از این اقدام غیر اخلاقی رانندگان مینی بوس سرویس مدارس، گفت: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور ادارات آموزش و پرورش مکلف شدند تا مراحل مختلف سرویس‎ دهی مدارس از طریق سامانه سپند انجام شود.

علی طاهریان افزود: تاکنون برای اجرایی کردن این دستورالعمل 4 جلسه برگزار شده که در جلسه سوم با افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس به نسبت سال قبل موافقت شد و مقرر گردید مینی‎بوس‌ها، خودروهای شخصی و ون‎ها اقدام به پوشش ایاب و ذهاب دانش‌آموزان کنند.

وی اظهار کرد: برای حمایت بیشتر از رانندگان سرویس مدارس مجدد مقرر شد علاوه بر 15 درصد سهم آموزش و پرورش، شهرداری و شرکت خودرویی هم کم شود و به نرخ رانندگان سرویس مدارس اضافه گردد.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر عنوان کرد: به رغم اینکه 18.5 درصد به نرخ سرویس مدارس اضافه گردید اما مجدد دو روز مانده به بازگشایی مدارس مسئول شرکت خودرویی و نماینده رانندگان سرویس مدارس اعلام نمودند که با این درصد نرخ حاضر به پوشش ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیستند به همین جهت مجبور به تشکیل جلسه فوق‌العاده در شامگاه سی‌ام شهریورماه شدیم.

وی گفت: در این جلسه با توافق اعضای کارگروه مقرر گردید درصورت مصوب کردن شورای شهر 10 درصد دیگر به 18.5 درصد اضافه شود، ولی چون جلسات هفتگی شورای شهر در شامگاه سه شنبه برگزار و مصوبه صبح چهارشنبه اعلام می‎شود از نمایندگان سرویس مدارس و شرکت خودرویی درخواست شد تا بعد از جواب شورای شهر با همان تفاهم‌نامه قبلی کار خود را ادامه دهند.

طاهریان اظهار کرد: متاسفانه به رغم موافقت آنان به تعهدی که داده بودند عمل نکردند و از سوار کردن دانش‌آموزان دبستانی در اولین روز مهرماه امتناع نمودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقرر شده اگر شورای شهر با افزایش نرخ سرویس مدارس موافقت نکند والدین خودشان با رانندگان و شرکت‎های خودرویی قرارداد ببندند، افزود: چون در این صورت هیچ گونه نظارتی بر سرویس‎های مدارس نداریم در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولیتی نخواهیم پذیرفت.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر ادامه داد: اعتراض‌های صورت گرفته فقط از سوی رانندگان مینی بوس بوده و به بهانه به صرفه نبودن از ارائه خدمت خودداری کردند، از رانندگان درخواست داریم به تعهد خود عمل کنند.

طاهریان گفت: طبق صحبتی که امروز با نماینده شرکت خدماتی داشتیم قول دادند رانندگان از فردا به ارائه خدمت بپردازند ولی درصورتی که این اقدام تکرار شود مدارس هیچ گونه قراردادی با مینی بوس‎ها منعقد نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نرخ سرویس مدارس 25 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: چون براساس صورت جلسه‎ای که به امضا رسیده و مسئولیت ایاب و ذهاب برعهده نماینده رانندگان گذاشته شده اگر به دلیل اقدام امروز رانندگان سرویس مدارس اتفاقی برای هرکدام از دانش‌آموزان می‎افتاد نماینده سرویس‎های مدارس باید پاسخگو می‎بود.

او بیان کرد: به رغم اینکه بالغ بر 60 مینی بوس کار ایاب و ذهاب 2400 تا 2500 دانش‌آموز را برعهده دارند اما متاسفانه از این اقدام خودداری نمودند.

از رانندگان دیگر استفاده می‌کنیم

اما  مدیر سازمان اتوبوس‌رانی و حمل‌ونقل درون و برون‌شهری کاشمر در ابتدا منکر هرگونه تحصن از سوی رانندگان مینی بوس سرویس مدارس گردید و گفت: من در جریان تحصن سرویس مدارس نیستیم اگر هم موردی است از خودشان سوال کنید، البته فقط اعتراض کرده بودند که مقرر شده با مصوبه شورای شهر 10 درصد به نرخ شان اضافه کنیم.

علی نجار در ادامه افزود: آنقدر برای سرویس مدارس ثبت نام داریم که اگر مینی بوس‎ها هم نخواهند به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بپردازند از دیگر رانندگان استفاده خواهیم نمود.

بی‎اطلاعی نماینده اولیا و مربیان از تحصن سرویس‎های مدارس

همچنین کاظم شیردل، نماینده انجمن اولیا و مربیان کاشمر گفت: به دلیل اینکه در چند جلسه آخر ساماندهی سرویس مدارس در مسافرت بودم در جریان موضوعات و همچنین تحصن سرویس مدارس طی روز اول مهر نیستم.

تصمیم رانندگان سرویس مدارس غیراخلاقی‏ بود

در همین خصوص نماینده مدیران و مؤسسین مدارس غیردولتی شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از تحصن و خودداری رانندگان سرویس‎های مدارس از خدمات‌دهی به دانش آموزان در اولین روز بازگشایی مدارس گفت: در روزی که لازم بود دانش‌آموزان آرامش داشته باشند با این اقدام رانندگان سرویس‎های مدارس استرس به آن‌ها وارد شد.

عباس غیورمقدم افزود: دانش‌آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی داشتیم که به دلیل امتناع رانندگان سرویس مدارس از سوار کردن‎شان آنها را به گریه انداختند و از سویی خانواده‎ها را نگران کردند.

وی بیان کرد: برای رفع این مشکل بلافاصله چند نفر را مامور تماس با والدین کردیم که این اقدام یک ساعت به طول انجامید و مشکلاتی را ایجاد نمود از سویی باید به فکرسلامت و امنیت دانش‌آموزان هم می‎بودیم.

نماینده مدیران و مؤسسین مدارس غیردولتی شهرستان کاشمر گفت: این اقدام به دلیل تصمیم نابخردانه‏ای بود که از سوی رانندگان سرویس مدارس گرفته شد، هر چند همه مشکلات اقتصادی دارند اما دلیل نبود که به بچه‎های مظلوم چنین استرسی وارد کنند و این اصلا قابل بخشش نیست.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد نرخ مینی‎بوس‎ها از 31 هزار تومان به 50 هزار تومان افزایش یابد خانواده‎ها برای رفاه فرزندانشان با رانندگان خودروهای شخصی که نرخ‌شان 58 هزار تومان است، قرار داد منعقد خواهند کرد.

غیورمقدم گفت: ای کاش رانندگان سرویس مدارس از طریق قانونی اعتراض خود را پیگیری می‎کردند نه اینکه از سوار کردن کودکان امتناع کنند، این اقدام رانندگان غیر اخلاقی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد

احمدرضا اجتهادی گفت: در سالی که گذشت ۲۷ پروژه آموزشی در استان قم به بهره‌برداری رسید که خیرین نقش بسیار مهمی در به سرانجام رسیدن آنها داشتند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در احداث و تحویل کلاس‌های درس در استان قم نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

اجتهادی با اشاره به برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امسال عنوان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۲۰۰ کلاس درس جدید نیز احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم همچنین با اشاره به برخی دستاورد‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری باهدف خودکفایی مدارس، از پیگیری مردمی‌سازی جهاد مدرسه‌سازی استان در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی خبر داد.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست