Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی استانداری ؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه در حوزه اقتصاد مقاومتی امروزه مهم و لازم است توجه به اولویت‌های هر بخش است.

او  ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر جا که نیاز به کار و یا کالایی است که از خارج کشور وارد و یا کالایی که با ارزش افزوده می‌توان ارزشش را مضاعف کرد باید وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که بر آن تاکید فراوان می‌شود هیچ فرقی با سایر اقدامات مربوط به حوزه وظایف دستگاه‌ها ندارد بلکه اولویت دادن و توجه بخشیدن ویژه‌تر نسبت به یک امری را طلب می‌کند.

او  بیان کرد: توجه بخشیدن به حوزه اقتصاد مقاومتی نباید به گونه‌ای باشدکه سایر وظایف مربوط به یک دستگاه اداری مغفول بماند.

موهبتی افزود: اگر امروز ۳۰۰میلیون یورو به راه آهن چاب‌ها - زاهدان در نظر گرفته شد دلیلش اولویت و اثرگذاری این پروژه در حوزه ملی و فرا ملی بوده است.

او  اظهار داشت: حوزه معدن یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در سیستان و بلوچستان است و تا پایان امسال شاهد یک اتفاق ویژه معدنی در این منطقه خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:در منابع موجود برای اقتصاد مقاومتی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

او  تصریح کرد: ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۲۶ مورد آن تایید شده است.

موهبتی به نقش رسانه در انعکاس کار‌های انجام شده در سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: رسانه‌ها با گرفتن خبر و مصاحبه از مسئول دستگاه‌های فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی نسبت به نشان دادن فعالیت‌های این حوزه می‌توانند کمک کننده باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: استفاده از بهره‌وری مناسب در تمام حوزه‌های اداری و غیر اداری مهم و کارآمد است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

غلامرضا مالکی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مشاغل اصلی در کشور محسوب می‌شود و بیشترین سرانه آبی را به خود اختصاص داده افزود:سرانه تولید محصول کشاورزی در ایران یک کیلوگرم محصول به ازای هر مترمکعب است در حالیکه این رقم در خارج کشور ۳کیلوگرم است.

او  ادامه داد: سه اصل نیروی انسانی کارآمد، انرژی ارزان و تامین غذایی مواردی هستند که در توسعه یک کشور نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها در کشورمان وجود دارد، اما آنگونه که باید تاکنون از آن استفاده نشده است.

او بیان کرد:در حوزه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان اولویت و برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

حوزه معدن یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در سیستان و بلوچستان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق وعده صادق عامل خوشحالی مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و نهادها و تشکلهای وابسته این اداره کل، در پی‌پاسخ پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب اسراییل، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است؛

در پی حملات پهبادی و موشکی ایران اسلامی از اواخر شامگاه گذشته، شنبه به زیرساختهای رژیم غاصب صهیونیستی که در پاسخ به جنایت‌های متعددد رژیم صهیونسیتی از جمله حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و نهادها و تشکلهای وابسته این اداره کل، بیانیه‌ای صادر و از نیروی هوافضا که با شلیک ده‌ها فروند اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار داد، قدردانی کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَکرُوا اللَّهَ کثِیرًا وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا ۗ وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُواای مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ ﴿سوره مبارکه شعراء آیه ۲۲۷﴾

سیزدهم فروردین ماه جاری شاهد حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق و در پی آن، شهادت جمعی از مستشاران کشور عزیزمان از سوی رژیم غاصب صهیونیستی بودیم، عملیاتی که به نوعی تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد و پس از آن عملیات‌های تروریستی مختلفی را در نقاط مختلف کشورمان شاهد بودیم که دست این رژیم غاصب در آنها نیز نمایان بود.

در پی این جنایات ددمنشانه انتقام سخت، کوچک ترین خواسته مردم از مسوولان بود، خواسته ای که با تاکید مقامات نظامی و لشکری و کشوری و در راس آنها رهبر معظم انقلاب همراه بود.

پس از اعلام رسمی این وعده، ترس به جان اسرائیلی‌ها که به نوعی قدرت ایران اسلامی را محک زدند افتاد، سران کشورهای مسلمان و غیر مسلمان همه اسرائیل را خطاب قرار داده و اقداماتش را محکوم کردند، با این وجود کشورهای مختلف اسلامی و همه مسلمانان خصوصا مظلومان جهان به صورت ویژه مردم غزه همه در انتظار تحقق وعده صادق ایران اسلامی بودند، وعده ای که در انتقام سخت و در پی شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی هم بخشی از آنها را در حمله به پایگاه عین الاسد شاهد بودیم‌.

بنابراین وعده صادق تحقق یافت و شامگاه گذشته حمله پهبادی و موشکی ایران اسلامی آغاز و تا پنج ساعت ادامه یافت، اینها تنها بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» بود، حمله ای که خواب را بر چشم اسرائیلی‌ها حرام کرد و همه به دنبال مکانی برای پناه گرفتن بودند.

در پی این پاسخ کوبنده ایران اسلامی مردم این کشور و سایر نقاط جهان از آغازین لحظات حمله پهبادی و موشکی ایران به خیابان ها و گلزارهای شهدا آمده و با شعار " مرگ بر اسرائیل"، " الله اکبر" خوشحالی خود را به نمایش گذاشتند.

اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و نهادها و تشکلهای وابسته این اداره کل، ضمن حمایت و تقدیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسوولان امنیتی و نظامی در تحقق وعده صادق و پاسخ قاطع به رژیم غاصب صهیونیستی و آرزوی صبری جمیل برای خانواده شهدا خصوصا حمله به کنسولگری ایران اسلامی در دمشق و حملات تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان، آمادگی خود را برای حضور در تمام صحنه ها در دفاع از این اقدام شجاعانه و به حق را اعلام کرده و می گوییم تاپای جان برای سرکوب و مقابله با این رژیم صهیونسیتی، آماده ایم.

در پایان از تمام مردمان شیعه و سنی، هیئات مذهبی و مساجد، حسینیه ها و تکایا و غیره، خصوصا در استان سیستان و بلوچستان درخواست می کنیم با برپایی جشنهای مختلف مردمی، شیرینی این اقدام ایران بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی را شیرین‌تر کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • مديران خراسان شمالي الزامات تحقق شعار سال را فرا گرفتند
  • تحقق وعده صادق عامل خوشحالی مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد
  • بیانیه تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان در حمایت از تحقق وعده صادق
  • لجام گسیختگی در ثبت سفارش، مشکل اساسی حوزه دارو
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در حوزه مسکن اولویت مسئولان است
  • افزایش ۲۲ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان
  • صدور ۵۴ مصوبه در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان یزد در حوزه سازمان صمت