Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@09:22:42 GMT

ترامپ: آماده میانجیگری بین پاکستان و هند هستم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۹۷۵

به گزارش فارس، رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، بازهم از  تمایل خود برای میانجیگری بین پاکستان و هند خبر داد.

 به نوشته منابع «توییتری» دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران در این زمینه اظهار داشت، در صورت تمایل پاکستان و هند حاضر است نقش میانجیگرانه را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل بعد از دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از علاقه خود برای میانجیگری بین هند و پاکستان خبر داده بود اما «راویش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند در توییتی نوشت: «ما اظهارات ترامپ در زمینه آمادگی برای میانجیگری بین هند و پاکستان را ملاحظه کرده‌ایم. اما تاکنون هیچ درخواستی از سوی نخست وزیر هند از رئیس جمهور آمریکا در این زمینه صورت نگرفته است.» 

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های 1947، 1965 و1971  میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی بهمن ماه پارسال بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تأکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تأکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تأکید کرد.

رئیس‌جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ