Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:24:04 GMT

فضای آموزشی استان کرمان نسبت به کشور بسیار عقب است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۶۰۳۷

فضای آموزشی استان کرمان نسبت به کشور بسیار عقب است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی زینی وند عصر دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هر اندازه که خیران تعهدات خود را محقق کنند، وزارت آموزش و پرورش نیز تعهدات خود را اجرایی می کند، اظهار کرد: فضای آموزشی استان کرمان نسبت به کشور بسیار عقب است لذا باید در جذب خیران یک نهضت برای حمایت از مدارس ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که طبق ماده ۱۳ قانون منابع مالی شوراهای آموزش و پرورش باید ۳ تا ۵ درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک زمین و ... به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند، ادامه داد: تمام مصوبات استان کرمان باید در کارگروه مورد بررسی قرار بگیرد و در ادامه تقدیم استاندار شود و مورد بحث قرار گیرد.

رئیس مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به اینکه که هیچ جا و در هیچ قانونی مالیات بر مدارس غیر دولتی به جز مالیات تکلیفی نیامده است، افزود: مدارس غیر دولتی با این هزینه های زیاد و وضعیت معیشتی مردم، به سختی اداره می شوند.

زینی وند با بیان این مطلب که به جز لطف استاندار کرمان و دستگاه های اجرایی، مدارس غیرانتفاعی نمی توانند در استان سرپا باشند، ادامه داد: در بحث معافیت برق، آب و گاز باید مدارس دولتی و غیردولتی از هم جدا شوند.

میانگین سرانه آموزشی استان کرمان پایین است

وی با اشاره به اینکه در بحث تجهیزات درالقرآن های استان کرمان از طریق تعامل و جلسه با سازمان نوسازی مدارس کشور تا حدودی این مشکل را مرتفع کنیم، اظهار کرد: باید از رویکرد مثبت استاندار کرمان و امام جمعه کرمان به دلیل دغدغه هایی که دارند، تشکر کنم.

رئیس مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بیان این مطلب که مهم ترین هدف قانون شورای آموزش و پرورش، بهره گیری از امکانات استان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش است، اظهار داشت:  میانگین سرانه آموزشی استان پایین است که این امر نیازمند عنایت جدی است.

وی افزود: مصوبات استان را متناسب با امکاناتی پیگیری و مرتفع می کنیم.

در این جلسه مصوب شد که شرکت ها و کارخانجات استان کرمان در تهران جلسه ای را با حضور مسئولان مربوطه استان و وزارت آموزش و پرورش برگزار و بستر را برای همکاری بیشتر فراهم کنند.

همچنین مصوب شد که در ذیل شورای آموزش و پرورش استان چند کارگروه تشکیل شود.

کد خبر 4726988

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش کرمان هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام سانحه تصادف استانداری سمنان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس گفت: این پویش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی، افزود: در این پویش کارشناسان ترافیکی که قبلاً موضوعات خاص مرتبط با کودکان و نوجوانان محصل برای پیشگیری از سوانح رانندگی به آنان آموزش داده شده، با همکاری آموزش و پرورش در مدارس هدف حضور خواهند یافت و همیاران پلیس را با قوانین و مقررات عبور و مرور و خود مراقبتی در ترافیک آشنا خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل امتحانات دانش آموزان در خرداد ماه و بعد از آن نیز آغاز سفرهای تابستانی، سعی خواهد شد از یکم تا ۲۰ اردیبهشت، اکثر مدارس استان به خصوص دوره اول و دوم ابتدایی در این پویش شرکت داده شوند.

سرهنگ خوشوقت، با اعلام شماره پاسخگویی ۱۲۰ پلیس راهور و همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهر کرمان و شهرستان‌های استان با اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: این پلیس آمادگی دارد تا پاسخگوی اعزام و حضور کارشناسان در مدارس داوطلب نیز باشد که مدیر مدرسه می‌تواند از طریق اعلام به نزدیک ترین واحد گشت پلیس راهور یا ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی، درخواست خود را مطرح نماید.

کد خبر 6085133

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی