Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران مدعی شد که تهران دیپلماسی را با نظامی‌گری پاسخ می‌دهد اما درهای آمریکا برای مذاکرات همچنان باز بوده و واشنگتن همچنان فشارهای اقتصادی علیه ایران را ادامه می‌دهد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان در مقر سازمان ملل در نیویورک مصاحبه می‌کرد، افزود: «آمریکا از ایران خواسته تا دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد اما آنها دیپلماسی را با نیروی نظامی پاسخ داده‌اند و ایران بارها دیپلماسی را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هوک در ادامه این مصاحبه بار دیگر حرف‌های خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران به دنبال درگیری در منطقه بوده و واشنگتن طی دو سال و نیم گذشته این موضوع را شفاف ساخته‌ که می‌خواهد موضوع را از طریق دیپلماسی با ایران حل کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی نیز مدعی شد که این حمله را هیچ طرف دیگری جز ایران انجام نداده و موشک‌ها و پهپادهایی که در این حمله استفاده شده در اختیار حوثی‌ها نبوده و این سلاح‌ها ایرانی بوده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رئیس جمهور آمریکا عربستان سعودی نیویورک واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد

آمریکا و کشور‌های غربی پس از آنکه نتوانستند رژیم صهیونیستی را مجاب به بازگشایی مرز‌های زمینی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کنند، اکنون در حال رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی هستند؛ موضوعی که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد آمریکا به رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی در غزه ادامه خواهد داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: علی رغم جان باختن فلسطینیان (براثر غرق شدن، ازدحام جمعیت، و یا سقوط کمک‌ها به روی آنها)، واشنگتن همچنان متعهد به رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق مسیر هوایی است. 

این بیانیه می‌افزاید: رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به صورت هوایی یکی از چندین روشی است که ما به کمک آن به دنبال رساندن کمک‌ها به مردم نیازمند غزه هستیم و آمریکا به انجام آن ادامه خواهد داد. 

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق آسمان انتقادات زیادی را به همراه داشته است. نخست اینکه این اقدام بسیار خطرناک است. تاکنون بازنشدن چتر کمک‌های بشردوستانه باعث جان باختن دستکم شش فلسطینی شده است. 

همچنین در جدیدترین مورد سقوط این کمک‌های بشردوستانه به آب و تلاش فلسطینیان برای دستیابی به آنها، باعث غرق شدن ۱۲ فلسطینی شد. از آنجا که این کمک‌ها از طریق سازمان‌های بشردوستانه انجام نمی‌شود، ازدحام جمعیت برای تصاحب این کمک‌ها همواره باعث کشته و زخمی شدن افراد می‌شود. 

سازمان‌های بین المللی از جمله آنروا بار‌ها اعلام کرده اند مسیر‌های زمینی بهترین و مطمئن‌ترین راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، اما آمریکا و متحدانش توانایی تحت فشار قرار دادن اسراییل برای بازگشایی مرز‌های زمینی را ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فارن افرز: ایران و آمریکا در پایان جنگ غزه اشتراک منافع دارند/ دیپلماسی پنهان تهران و واشنگتن در جریان است/ حماس با 7 اکتبر ایران را هم غافلگیر کرد / گروه های متحد تهران در تصمیم گیری مستقل هستند
  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد