Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@00:30:31 GMT

مأموريت رئيس‌جمهور در نيويورک

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۶۲۱۶

مأموريت رئيس‌جمهور در نيويورک


دكور قدرت آمريكا در منطقه و جهان طي 40 سال گذشته به ‌هم ريخته است. آنها براي بازسازي قدرت خود هر چه بيشتر تلاش مي‌كنند كمتر نتيجه مي‌گيرند. آمريكايي‌ها مرتب چهره قدرت خود را در حوزه سخت و نرم «گريم» مي‌كنند. اما هر بار پيرتر و فرسوده‌تر به نظر مي‌رسند.

رشد و توسعه قدرت مقاومت در منطقه  و صدور انقلاب اسلامي بارها اين گريم را به ‌هم ريخته  و ضعف‌‌هاي آن را به رخ ملت‌هاي مسلمان منطقه و جهان كشيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ نفت‌كش‌ها در خليج فارس و درياي عمان،‌ زدن پهپاد آمريكايي و بالاخره آسيب جدي تأسيسات آرامكو و برملايي ضعف پوسته سخت و دفاعي آن نشان داد جمع كردن اين «دكور» و آن «گريم» كار دشواري است.ايالت پنجاهم آمريكا يعني رژيم صهيونيستي مرتب از سوي دو قدرت غيرقابل نفوذ يعني «حماس» و «حزب‌الله» تهديد مي‌شود و اين در حالي‌ است كه رژيم اشغالگر قدس كار چنداني براي دفاع از خود نمي‌تواند بكند.

ملت يمن چون كوه در برابر تجاوزات عربستان و امارات و ائتلاف عربي،  عبري و غربي ايستاده است هر روز شاهد آن هستيم خنجر حوثي‌ها  بيشتر به پشت ائتلاف فرو مي‌رود.

قدرت آمريكا و همپيمانانش سخت دچار فرسودگي است و اين فرسودگي هزينه «تعمير» و «نگهداري» آن را هزينه‌بر كرده است.

آمريكايي‌ها قدرت «اجماع‌سازي» را از دست داده‌اند و كمتر از واژه «جامعه‌جهاني» سخن مي‌گويند. از درون نشست‌هاي اتحاديه‌هاي جي 8 ، جي 20 و ... صداي همگرايي و هم‌افزايي قدرت بيرون نمي‌آيد.

براساس آخرين نظرسنجي‌ها كه توسط فاكس نيوز، تنها رسانه هم‌پيمان ترامپ انجام شده، او از همه رقباي خود عقب‌تر است.ايالت تگزاس پايتخت رأي جمهوري‌خواهان است. در اين ايالت ترامپ پايين‌ترين رأي را براساس اين نظرسنجي‌ها دارد.ترامپ در هر چهار حوزه منابع  قدرت يعني «اطلاعات» ، «ارتباطات»  «سازمان» و «محاسبات» كم آورده است.او فكر مي‌كرد در دوران دولت به اصطلاح ميانه‌روها در تهران با فشار بيشتر شاهد تسليم ملت ايران مي‌شود. اما هر چه فشار را بيشتر كرد نه تنها شاهد تسليم نبود بلكه شاهد تقويت و ظهور يك خط مقاومت در منطقه از سواحل مديترانه تا درياي عمان و اقيانوس هند شد. اين خط درست عمل مي‌كند، واژه «تسليم» در اين خط و در ادبيات مقاومت وجود ندارد. او فكر مي‌كرد ايران در هر شرايطي در برجام مي‌ماند. اما سه‌گام برداشته شده از سوي ايران براي برون رفت از تعهدات برجامي نشان داد اگر او فشار را زياد كند عزم ايران را در برداشتن گام‌هاي بلندتر جزم مي‌كند. برجام توقفگاه بدي نيست اما قطعاً اقامتگاه بسيار بدي است. توقفگاه برجام نشان داد هرگونه مذاكره و توافق با آمريكا محال است.

او فكر مي‌كرد با سفر به چند كشور عربي، يك ائتلاف ضد ايران را با دست‌گرمي فروش ميلياردها دلار اسلحه شكل مي‌دهد. اين ائتلاف نه تنها شكل نگرفت بلكه ترديدهايي در توانايي آمريكا براي مقابله  با ايران در اين كشورها پديد آورد كه يكي‌يكي پنهاني با تهران رايزني مي‌كنند تا از چرخش شمشير مقاومت در منطقه و فرود آمدن آن بر گردن برخي شيوخ منطقه جلوگيري كنند يا فرود آمدن آن را به تأخير بيندازند. او فكر مي‌كرد توانايي حل بحران، حضور نيروهاي آمريكا در افغانستان، عراق،‌ سوريه و ... را دارد و پاسخي براي توقف تروريسم در منطقه  پيدا خواهد كرد. و بعد روي ايران تمركز پيدا مي‌كند. اما ارزيابي تلاش‌هاي ديپلماتيك آنها در وزارت خارجه  و مطالعات و بررسي‌هاي  سيا در منطقه و ارزيابي‌هاي پنتاگون نشان مي‌دهد او در توفيق رسيدن به اين اهداف از دولت‌‌هاي پيشين آمريكا عقب‌تر است.او فكر مي‌كرد با تشديد فشار عليه ايران، اختلافات سياسي در تهران بالا مي‌گيرد و سرويس‌هاي امنيتي و جاسوسي آنها به راحتي مي‌روند در شكاف دولت- ملت شروع به توطئه مي‌كنند و آشوب‌هاي خياباني را راه مي‌اندازند.

اما ديدند رهبري با هوشمندي با تنظيم «دُزنقد» اشتباهات دولت و كنترل اوضاع اين آرزوي ترامپ را هم به باد دادند.

ترامپ فكر مي‌كرد مردم در تهران و شهرستان‌ها  جمعه‌ها  به خيابان‌ها مي‌ريزند و تظاهرات اعتراض‌آميز عليه دولت برپا مي‌كنند. اما رهبري او را از اين خواب غفلت بيدار كرد و فرمود: «اين سر و صدا در تهران نيست در پاريس است، جمعه‌ها نيست شنبه‌ها است»

ترامپ براي جبران اين شكست‌ها اولين كله‌پوك احمق تيم امنيتي خود يعني بولتون را از كاخ سفيد بيرون كرد و نشان داد كه هر چه ضربه در اين‌باره  خورده است از مسير ذهنيت آلوده او بوده كه وصل به منافقين است. اكنون دنبال اين است  دومين كله‌پوك و احمق دولت خود يعني پمپئو را هم اخراج كند كه به‌زودي آن را هم به بهانه‌اي از كاخ سفيد بيرون خواهد كرد البته او پيش از اين بسياري را به دليل ناكارآمدي در فهم مسائل ايران و درك مسائل منطقه  و جهاني از كاخ سفيد اخراج كرده بود. اخراجي‌ها از كاخ سفيد در طي مدت كوتاهي كه ترامپ در كاخ سفيد بوده از همه دولت‌هاي پيشين بيشتر است.

افكار ترامپ و تيم ورشكسته  او نشان مي‌دهد يك قدرت هوشمند در كاخ سفيد اوضاع را در داخل و خارج رصد نمي‌كند. يك ذهن پريشان و بي‌حساب و كتاب و بدون محاسبه فاقد اطلاعات صحيح و ارتباطات معين در كاخ سفيد حكومت مي‌كند. «سازمان» او از هم پاشيده است و ترامپ مرتب به در و ديوار مي‌كوبد. رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا امروزها صريحاً اعلام كرده است؛ «ترامپ در بن‌بست گير كرده است او يا بايد به ايران امتياز بدهد و كوتاه بيايد يا تن به  يك جنگ- پرهزينه‌ترين جنگ تاريخ آمريكاست- بدهد كه همواره از آن پرهيز كرده است. »

در چنين موقعيتي كه هيچ حساب و كتابي وجود ندارد كه ما با چه كسي در واشنگتن طرف هستيم. هرگونه مذاكره و گفت‌وگو با آمريكايي‌ها  نوعي ديوانگي و حماقت و نهايتاً بلاهت است. به همين دليل رهبري معظم انقلاب تصريح كردند: «هرگونه مذاكره و گفت‌وگو در هر سطحي با آمريكايي‌ها چه دو جانبه و چه چند جانبه مردود است». البته دستگاه ديپلماسي ما هم به همين جمع‌بندي رسيده است.

سفر رئيس‌جمهور ما به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل فرصتي است كه در نطق وي گفته شود؛ كه ايرانيان، مردم منطقه و جهان دچار چه پديده‌اي در كاخ سفيد هستند. او بايد مصائب راهبردهاي به بن‌بست رسيده ترامپيسم را روشنگري كند. نحوه مقابله با اين راهبرد را كه در درك عمق و ژرفاي واژه «مقاومت» خوابيده است را تشريح نمايد. او بايد به جامعه جهاني تفهيم كند، «قرن جديد آمريكايي»، «خاورميانه جديد» و «هژموني آمريكا» پايان يافته است. ملت‌هايي كه تحت ستم قرار مي‌گيرند و گرفتار جنايات جنگي آمريكا و همپيمانان آنها هستند خوب مي‌توانند از عهده دفاع از خود برآيند.

او بايد به دولت‌ها و ملت‌هاي عالم اعلام كند؛ جمهوري اسلامي با هرگونه تجاوزي برخورد «سخت» و «شكننده» خواهد كرد. و از ملت‌هاي مظلوم فلسطين، يمن، سوريه، عراق و افغانستان كه تحت تجاوز آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند بدون ترديد دفاع مي‌كند. وقتي غير نظاميان در تجاوزات آمريكا مورد هدف هستند  وقتي كودكان در مدارس، بيماران در بيمارستان‌ها مردم عادي در بازارها و به‌‌ويژه پيران هدف حملات وحشيانه هوايي هستند ايران اسلامي نمي‌تواند در برابر جنايات جنگي استكبار و استبداد جهاني ساكت باشد.

و بالاخره وقتي جمهوري اسلامي هنوز تحت شديدترين تحريم‌ها از سوي آمريكا علي‌رغم توافق جهاني برجام قرار دارد، از هر طريقي كه بتواند رئيس‌جمهور ديوانه آمريكا را سرعقل  آورد پرهيز نخواهد كرد. اين طرق «اعمالي» است، ضرورتاً «اعلامي» نيست.
 
 
 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای بررسی اتهامات مربوط به پنهان کردن اسناد تجاری پرداخت حق السکوت به بازیگر فیلم های مستهجن در دادگاه منهتن نیویورک حضور یافت.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا هنگام بیرون آمدن از خودرو خود برای همه دست تکان داد و به سمت ورودی دادگاه رفت. گروه کوچکی از هواداران او را تشویق و مخالفانش او را هو کردند.

ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنایی خود را "حمله به آمریکا" خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین اظهار نظر خود به عنوان اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو می شود، گفت: «چنین چیزی تاکنون رخ نداده است.»

ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود.

او با ورود به دادگاه در حالی که وکلای متهم و مأموران دادگاه ، اطراف او را گرفته بودند، پشت میز متهم نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنایی مرتبط با پرداخت پول در سال 2016 به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات جنایی محاکمه می شود.

ترامپ آوریل گذشته در کیفرخواست 34 موردی که او را به جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی که مایکل کوهن، وکیل وی به دانیلز پرداخت کرده بود، اعلام‌ بی گناهی کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از تاریخ ۴ آوریل تا ۸ آوریل انجام شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان، اتهامات مربوط به پرداخت‌های پنهانی برای ساکت کردن فرد را تا حدودی جدی یا بسیار جدی می‌دانند. در حالی که ترامپ به طور قاطع هرگونه تخلف را رد می‌کند، دادستان ناحیه منهتن، آلوین براگ، معتقد است که اقدامات ترامپ رفتار مجرمانه به حساب می‌آید. این دادگاه نه تنها بر مشکلات حقوقی ترامپ تمرکز می‌کند، بلکه سوالاتی را در مورد تلاقی سیاست و عدالت در ایالات متحده مطرح می‌کند.

نتیجه دادگاه پیامدهای قابل توجهی برای آینده سیاسی ترامپ دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده تغییر احتمالی در افکار عمومی است. نظرسنجی ماه ژانویه شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در سطح ملی ۵ امتیاز نسبت به جو بایدن پیشتاز است. با این حال، پاسخ‌دهندگان هنگام پرسیدن در مورد سناریویی فرضی که در آن ترامپ قبل از انتخابات آینده محکوم شود، احساس متفاوتی را ابراز کردند، به طوری که بایدن با ۴۵ درصد آرا نسبت به ۴۳ درصد آرای ترامپ پیشتاز است.

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد