Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرخزاد شامگاه دوشنبه در نشست شهرداران قزوین با بیان این مطالب،گفت: شهرداری های استان از نظر مدیریتی چندان ثباتی ندارند به طوری که‌ اکنون چهار شهرداری با سرپرست اداره می شود و ۱۲ شهردار نیز در سه ماه اخیر منصوب شده اند و اکنون نیز هرچه به انتخابات نزدیک می شویم امکان دخالت مجموعه خارج از حاکمیت افزایش می یابد که جلوی آن را باید گرفت و با آن برخورد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از شهرداران خواست به طور جدی از هزینه کرد، له یا علیه هرکدام از کاندیداهای احتمالی مجلس پرهیز کنند چرا که اگر موردی مشاهده شود به طور حتم با آن برخورد خواهد شد.

فرخزاد همچنین درباره درخواست تغییر کاربری زمین های مناطق شهری مانند مهرگان نیز گفت: زمینی که سال ها پیش قیمت آن متری سه تا هفت هزار تومان بود الان به دویست هزار تومان افزایش پیدا کرده و ارزش افزوده آن هم باید امروز در همان جا برای حل مشکلاتی مانند سیلاب، پارکینگ و پارک هزینه شود.

وی با بیان اینکه هر زمینی که برای مهرگان یا هر منطقه دیگری تولید شده در همان جا باید هزینه شود،گفت: اکنون مردم مهرگان با سکونت در فضاهای نقلی هفتاد متری مشکل پارکینگ و مغازه  دارند و برای خرید کوچک خود مسافت طولانی را طی می‌کنند. 
فرخزاد ادامه داد: با وجود همه این مشکلات اخیرا اداره کل راه و شهرسازی برای جمع آوری بازارچه موقت مهرگان نیز که توسط شهرداری ایجاد شده چندین اخطاریه صادر کرده که به شورای تامین دستور داده ایم اجازه جمع آوری آن را ندهد.

وی ادامه داد: این اداره کل درخواست تغییر کاربری ۲۵۰ هکتار زمین های  بین بلوک های مسکونی مهرگان را نیز داده که ما اجازه آنرا نیز نداده ایم.
فرخزاد یادآور شد: این درخواست به میزان ۲۵۰ هکتار با سیاست های ۱۰ سال پیش تصویب شده و باید متناسب با سیاست های امروز بازنگری شود اما متاسفانه از آن تمکین نمی شود.

فرخزاد در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به فصل تنظیم بودجه از شهرداران خواست طرح ها و نیازهای خود را در حوزه های مختلف به طور دقیق و اولویت وار شناسایی کرده و طرح کنند.
وی، موضوع ساماندهی پسماند را یکی از موارد ضروری در برنامه ریزی ها دانست و گفت: ظرفیت سایت پسماند محمدآباد در حال تکمیل است و باید ظرفیت های جدید ایجاد شود.
وی همچنین مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان را نیز یکی از موارد مهم و ضروری در برنامه ریزی های شهرداران عنوان کرد و افزود: این مهم جزو وظایف شهرداری ها است  تا شاهد اتفاقات تلخی مانند حادثه پیش آمده برای نابینای اصفهانی نشویم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط شهرداری ها، گفت: موضوع مهم دیگر استفاده از ظرفیت های اوراق تسویه است که سال گذشته از این طریق ۱۸۰ میلیارد تومان تامین شد اما غیر از شهر قزوین  سایر شهرداری ها چندان استفاده ای از آن نداشتند.

فرخزاد در آستانه شروع فصل سرما و بارش نیز گفت: شهرداران در برنامه ریزی خود حتما بحران و حوادث احتمالی را هم در نظر داشته باشند که با توجه به تجربه سیل اخیر لابروبی انهار هم با کنترل جدی تری باید پیگیری و دنبال شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در کارگروه سیل و مدیریت بحران هم اولویت لایروبی رودخانه ها  در اختیار خود شهرداری ها گذاشته شد تا از این طریق ظرفیتی هم جهت درآمد زایی و استفاده از مصالح رودخانه ای برای اجرای پروژه ها ایجاد شود اما به جز چند شهرداری بقیه استفاده نکرده اند و اگر استقبال نکنند این امتیاز به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر انضباط مالی در شهرداری‌ ها،گفت: برای تغییر کاربری فضای سبز و آموزشی نیز به هیج وجه از سوی استانداری مجوزی ارایه نمی شود.
فرخزاد همچنین با تاکید بر  ساماندهی جذب نیرو در شهرداری ها،گفت: اضافه کردن نیرو با توجه به مازاد نیروها در شهرداری یک خیانت است و ما نیز ار ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد جذب جدید نداشته ایم.
وی اضافه کرد: جذب و به کارگیری نیروی انسانی در شهرداری های استان توسط کمیته ای پنج نفره در حال انجام است اما گاهی شهرداری های استان به خاطر شرایط جغرافیایی، نیاز به نیرویی دارند که به جز از همان منطقه امکانی برای جذب نیرو از منطقه دیگر وجود ندارد بنابراین کمیته استانی با همین وظیفه می تواند به صورت بومی این موضوع را ساماندهی کند.

استان قزوین دارای ۲۵ شهر است.
۷۳۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود

مدیر شبکه کودک در آیین تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» اعلام کرد که تلاش داریم این برنامه را در طول سال تولید و پخش کنیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا» ویژه‌برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه کودک سیما، با حضور مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق باطنی رئیس شبکه کودک و عوامل برنامه، در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

«سر سفره خدا» به خاطره جمعی چند نسل تبدیل شده است

در این مراسم محمدصادق باطنی رئیس شبکه کودک گفت: ساخت هویت نسل جدید، مهم‌ترین مسئله کشور است که باید برای آن تدبیر کرد. نسل جدید با بحران هویت روبه‌رو است. در نسل گذشته اگر کسی پاسخی برای سوالات هویتی نداشت اتفاق خاصی رقم نمی‌خورد، اما امروز اگر به این سوالات پاسخ داده نشود، نوجوان سوالات را خودش از منابع دیگر دریافت می‌کند.

وی در خصوص برنامه «سر سفره خدا» گفت: این برنامه به خاطره جمعی چند نسل از روزه اولی‌ها تبدیل شده است. وقتی شبکه‌ای از هواداران شکل می‌گیرد یعنی ما تأثیرگذار بوده‌ایم و یک کار هویتی شکل گرفته که خاطره جمعی درست شده است.

مدیر شبکه کودک ورود «سر سفره خدا» به بخشی از آیین دین‌داری بچه‌ها و ایجاد انسی که با این برنامه صورت گرفته است را بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: از دوستانی که تولید این برنامه را انجام دادند، تشکر می‌کنم. تولید این برنامه کار سختی بود که رقم زده شد؛ پیش‌تولید و تولید کار یک اتفاق پرحجم و اتفاق پرزحمتی بود؛ لذا باید از عوامل و تیم آن قدردانی کرد.

باطنی بیان کرد: «سر سفره خدا» برند موفقی بود که دو سال ساخته نشده بود و این یعنی سه سال دیده نشدن در حالی که یک سرمایه ملی بود. تلاش داریم این برنامه‌ها را در طول سال تولید و پخش کنیم و فصل جدید آن با آیتم‌های جدید به پخش خواهد رسید.

وی اجرای تئاتر تعاملی را ویژگی و ابداع برنامه «سر سفره خدا» دانست و تأکید کرد: در این اجرا مشارکت صد و ده هزار نفری مخاطبان داشتیم. این بخش جدید برنامه را در ادامه تقویت خواهیم کرد و پیش خواهیم برد.

مدیر شبکه کودک در پایان گفت: در نظرسنجی فصلی در مرکز تحقیقات که برای افراد 12 سال به بالا است، برنامه «سرسفره خدا» رتبه سوم را دارد. همچنین پارسال در یک نظرسنجی اختصاصی این برنامه 47 درصد مخاطب 12 سال به پایین را داشت. در تلوبیون تعداد بازدید به 330 هزار بار رسیده است که نشان می‌دهد با اختلاف پر مخاطب‌ترین برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است.یک سوره پایه طرح محتوایی برنامه بود.

در ادامه مراسم محمد بخشی‌زاده مدیر گروه نهال شبکه کودک گفت: مهم‌ترین ویژگی این برنامه و کارهای مشابه فرهنگی که باید انجام شود این است که دست گذاشته شود روی یک خلأیی که وجود دارد. اینکه روزه اولی‌هایی هستند که کودک هستند و باید سحر بیدار شوند. در برنامه‌های سحرگاهی باید زمانی را به این‌ها اختصاص داد. تا سال‌ها به این شکل بود که برنامه‌های سحرگاهی که برای کودکان ساخته می‌شد با همان شکل و شمایل برنامه‌های بزرگسال بود. برنامه «سر سفره خدا» راه متفاوتی را در پیش گرفت. بچه‌ها مشتاقانه پای این برنامه می‌نشینند و صدای خنده آن‌ها هنگام سحر به گوش می‌خورد.

وی افزود: ما از سال گذشته یک کاری را آغاز کردیم و مضاعف باعث برکت برنامه شد. یک سوره را پایه طرح محتوایی برنامه کردیم. سال گذشته سوره مبارکه نور و امسال سوره مبارکه ضحی پایه طراحی این برنامه قرار گرفت. با نظرسنجی‌هایی که انجام شده‌است، سیر صعودی بازخوردهای کیفی از مخاطبان نشان می‌دهد که این برنامه به جان و دل مخاطب نشسته است.بخشی‌زاده با تشکر از همه کسانی که در تولید این برنامه نقش داشته‌اند گفت: امیدوارم «سر سفره خدا» ادامه داشته باشد و در طول سال هم در کنار کودکان باشیم.

66 درصد مردم ایران همراه با تلویزیون و «نون‌خ» صدرنشین

افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در سال 1403

مهرداد باقری پبدنی رییس سازمان فرهنگی هنری در این مراسم گفت: بنده هم یکی از مخاطبان برنامه «سر سفره خدا» بودم و ضرورت دارد مراتب قدردانی از کسانی که حال دل مردم را خوب می‌کنند را به جا آوریم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی طی دو سال گذشته روی مخاطبان نوجوان تمرکز کرده است، افزود: هویت یک مساله مهم است و برآن هستیم که عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم. ماحصل دوسال رفت و آمد و گفت‌وگوی ما با شبکه کودک چنین برنامه‌ای شد. باقری بیان کرد: امیدواریم امسال باغ رسانه کودک و نوجوان را افتتاح کنیم و همچنین یک آرزو داشته باشیم که سال بعد همه فرهنگسراهای ما در برنامه «سر سفره خدا» به گونه‌ای مشارکت داشته باشند. در پایان باید از عوامل این برنامه تشکر کنم زیرا برنامه‌ای برای سحر بچه‌ها وجود دارد که به یک نیاز حقیقی پاسخ می‌دهد.

جذب نام «سر سفره خدا» شدم

ساقی زینتی، بازیگر، با حضور در این آیین گفت: اسم برنامه من را برای بستن قرارداد جذب کرد و از حضور در آن برکات معنوی زیادی را به دست آوردم.

وی افزود: کار با کودکان هیچ‌گاه خسته‌کننده نبود و هم‌زمان روزها در شهرک سینمایی غزالی مشغول ضبط فیلم بودم و شب‌ها در برنامه «سر سفره خدا» حاضر می‌شدم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که این برنامه تلویزیونی تداوم خواهد داشت و شادی مردم را رقم می‌زند.

«سر سفره خدا» مخاطبان وفاداری دارد

یاسر غفاری، تهیه کننده و کارگردان برنامه «سر سفره خدا» نیز با حضور در این جلسه اعلام کرد: امیدوارم بتوانیم از فضایی که در اختیار ما گذاشتند در آینده و در برنامه‌های دیگر نیز استفاده کنیم.

وی افزود: این برنامه مخاطبان وفاداری دارد و ما نیز به آنان وفادار خواهیم بود، در این برنامه با دریافت پیامک‌ها کودکان بسیاری را به عنوان تماشاچی دعوت کردیم و نام بسیاری از آن‌ها را نیز خواندیم.

این تهیه کننده اعلام کرد: به کودکان کشور این نوید را می‌دهم که در فصل جدید برنامه منتظر اتفاقات بسیار متنوع باشند.

در پایان این جلسه از تمامی عوامل این برنامه تلویزیونی با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد. همچنین به کوثر حیدری، بازیگر خردسال این برنامه ضمن اهدای لوح تقدیر، نقاشی چهره او نیز اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل
  • از تفتیش عقاید تا روایت شیطان از گوته | چرا هایدگر مدافع هیتلر بود؟
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی