Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس پارلمان معلمان خراسان رضوی گفت: انتخاب خودسرانه گرایش «مربی امور تربیتی» برای دانشجویان رشته «راهنمایی و مشاوره» از سوی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و عدم پاسخگویی آن‌ها نسبت به این تخلف باعث شد تا به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.

امید عرب، نائب رئیس پارلمان معلمان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: در دفترچه انتخاب رشته کنکور سال ۹۱ و ۹۲ برای رشته «راهنمایی و مشاوره» دانشگاه فرهنگیان، هیچ گرایشی مشخص نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین در برگه قبولی سازمان سنجش و حتی برگه ثبت نام قطعی دانشگاه نیز گرایش این رشته تحصیلی عنوان نشده بود.

عرب ادامه داد:، اما با ورود دانشجویان این رشته به دانشگاه و پس از حدود یک ماه از تحصیل، گرایش رشته تحصیلی آن‌ها «مربی امور تربیتی» عنوان می‌شود.

نائب رئیس پارلمان معلمان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این کار غیرقانونی بوده و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نباید گرایشی متفاوت از رشته تحصیلی را برای دانشجویان انتخاب می‌کردند، افزود: رشته راهنمایی و مشاوره یکی از رشته‌های برتر دانشگاه فرهنگیان است و اغلب دانشجویانی در این رشته تحصیل می‌کنند که رتبه‌های بالایی در کنکور کسب کرده اند. این دانشجویان برای رشته مشاوره به این دانشگاه آمده اند، نه پرورشی.    
وی با بیان اینکه ورودی‌های این رشته در دو سال ۹۱ و ۹۲ در سال‌های ۹۵ و ۹۶ فارغ التحصیل شدند، تاکید کرد: پس از فارغ التحصیلی در ۲۵ دی ماه ۹۶ با بطحایی وزیر وقت آموزش و پرورش طی جلسه‌ای این موضوع را مطرح کردیم. همچنین اعتراض خود نسبت به این موضوع در نامه‌ای به معاون پرورشی وزیر نیز مطرح کردیم، اما جوابی دریافت نکردیم.  

عرب ادامه داد: پس از مدتی از حوزه مشاور وزارت آموزش و پرورش به ما اطلاع دادند که این موضوع را استانی حل شود و موضوع را استانی پیگیری کردیم، اما باز هم به نتیجه‌ای نرسیدیم. چرا که موضوع کشوری است و اگر استانی اصلاح می‌شد، اعتراض فارغ التحصیلان این رشته در استان‌های دیگر نیز بلند می‌شد.  

وی گفت: در حال حاضر با مشورت چند وکیل موضوع احکام نومعلمان رشته «راهنمایی و مشاوره» با شکایت از دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش از طریق دیوان عدالت اداری در حال پیگیری هستیم.  

نائب رئیس پارلمان معلمان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پس از فارغ التحصیلی و ابلاغ حکم کارگزینی به فارغ التحصیلان این رشته، با تغییر حکم مواجه شدیم، تصریح کرد: حکم کارگزینی براساس مدرک تحصیلی صادر می‌شود و وقتی این حکم صادر شود تا زمان بازنشستگی قابل تغییر نیست، مگر آنکه درخواست تغییر سمت داده شود که این خود روند طولانی دارد و حتی ممکن است با این درخواست موافقت نشود.

وی درباره دلیل این تغییر آشکار و تخلف قانونی گفت: دلیلی که به ما عنوان شد این بود که کمبود نیرو مربی پرورشی داریم.

عرب خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش اگر می‌خواهد نیرو را در بخش دیگری به کارگیری کند اعلام کند که در این بخش نیاز به نیرو داریم، چرا حکم را تغییر می‌دهد؟

وی در رابطه با وضعیت ادامه تحصیل این افراد در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد: وقتی احکام کارگزینی این طور مشخص شده باشد این افراد برای ادامه تحصیل نیز به مشکل بر می‌خورند چرا که باید ادامه تحصیل مطابق با رشته کارشناسی باشد و این بزرگترین ظلم در حق کسانی است که با برترین رتبه‌های کنکور وارد دانشگاه شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان حکم کارگزینی رشته راهنمایی و مشاوره فارغ التحصیلان دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان

طبق اعلام آموزش و پرورش حقوق فروردین ۱۴۰۳ معلمان و فرهنگیان از عصر پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه شروع به واریز می‌شوند
معلمان می‌توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان fish.medu.ir فیش حقوقی خود را ببینند. 

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد که در سال ۱۴۰۳، حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر می‌شود

گفتنی است حقوق معلمان و فرهنگیان همیشه برخلاف سایر کارکنان دولت در روز پایانی ماه پرداخت میشود

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند