Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@07:36:18 GMT

۱۴۰۰خودروی متروکه در گمرکات

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۶۵۳۶

۱۴۰۰خودروی متروکه در گمرکات

مهرداد جمال ارونقی در مصاحبه‌ای با شبکه خبر گفت: با به پایان رسیدن مهلت ترخیص خودرو‌ها در تاریخ ۱۶ تیر ۹۸، هنوز ۳۴۰ دستگاه خودرو نتوانسته اند پروانه الکترونیکی گمرکی دریافت کنند و ترخیص شوند و ۱۰۴۸ خودروی سواری علی رغم اینکه برای آن‌ها پروانه هم صادر شده صاحبانشان موفق نشده اند کالای خود را از گمرکات خارج کنند و طبق قانون گمرکات موظف است این کالا‌ها را متروکه اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دو پیشنهاد ما درباره این خودرو‌ها به وزارت امور اقتصاد و دارایی و متعاقب آن به دولت ارائه داده ایم؛ یکی این که اجازه خروج به ۱۰۴۸ دستگاه خودرو طبق مصوبه بدهند و آن‌ها ترخیص شوند، دوم این که گمرک موافقت خودش جهت تمدید مجدد مصوبه‌ای که بر اساس آن سایر خورو‌هایی که اظهار نشده اند و عملیات گمرکی آن‌ها انجام شده، اعلام کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گمرک ایران گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌اله غلامی اظهار کرد: کالاهای صادر شده از استان مرکزی به لحاظ وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه پارسال ارزش کالاهای صادر شده استان مرکزی، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود، افزود: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی گفت: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی گفت: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

غلامی با اشاره به اینکه پارسال یک‌میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از این استان به ارزش یک‌میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار به ۸۷ کشور جهان صادر شد، گفت: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

کد خبر 6078062

دیگر خبرها

  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • نشست زمین در شهر گز در پی وجود قنات‌های متروکه
  • توضیحات تکمیلی سهمیه واردات ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد
  • صادرات دو میلیون و ۲۶۷ هزار تن کالا از گمرکات استان
  • اعلام زمان فروش خودروهای برقی وارداتی