Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:07:34 GMT

مسلمانان روسیه با حضور مقامات ایران گردهم آمدند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۶۵۹۶

مسلمانان روسیه با حضور مقامات ایران گردهم آمدند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این گردهمایی که در مسجد جامع مسکو برگزار شد بیش از ۵۰۰ تن از علماء و شخصیت‌های برجسته مذهبی از ۴۲ کشور اسلامی حضور داشتند.

این گردهمایی به دعوت راویل عین‌الدین، مفتی اعظم و رییس اداره مسلمانان روسیه و در یکصد و پانزدهمین سال ساخت مسجد جامع پایتخت روسیه برگزار شد.

گفتنی است، آیت‌الله تسخیری و ابراهیمی‌ترکمان فردا سه‌شنبه در همایش بین‌المللی «اسلام در جهان فراگیر» که با حضور مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، شرکت و درباره راه‌های وحدت و یکپارچگی مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت روابط فرهنگی در توسعه مناسبات کشورها و ضرورت شناخت علمی و طراحی برنامه‌های سودمند فرهنگی، باغ موزه تولستوی، کتابخانه دولتی روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، اولین دور گفت‌وگوی فرهنگی ایران و روسیه را روز چهارشنبه (3 مهرماه) با مشارکت، نهادهای علمی و تحقیقاتی دو کشور، اصحاب فرهنگ هنر و علم و حضور هیأت‌های عالی رتبه با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار می‌کنند.

شایان ذکر است؛ در این نشست علاوه بر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای عالی ادیان، محمدعلی ربانی، رییس مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی این سازمان، دیگر افراد و اساتید به ارایه مقالات خود خواهند پرداخت.

مسئولان ایرانی در در بدو ورود به مسکو مورد استقبال مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر جدی رییس مرکز اسلامی مسکو، قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی کشورمان، دمیر حضرت گیزاتولین معاون شورای مفتیان روسیه، معاون اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و دیگر مقامات عالی مسکو قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد روسیه شیرخوارگان حسینی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند.

به گزارش مشرق، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل تکرار دوباره انقلاب شکوهمند اسلامی بود
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیسی با مهدی المشاط
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • رییسی: ایستادگی یمن در بازدارندگی جنایات رژیم اسراییل موثر بود
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • روسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را ندارد