Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسانه های دولتی پاکستان گزارش داده اند که عمران خان که برای شرکت در هفتادو چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می برد، صبح امروز دوشنبه به وقت محلی طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا پیرامون تحولات منطقه، روابط با همسایگان، بحران کشمیر و مذاکرات صلح افغانستان و طالبان افزود: ما شاهد تحولات در کشورهای همجوار خود ایران، افغانستان و هند هستیم به همین دلیل در یک وضعیت دشواری قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به پرسشی مربوط به حمله اخیر به تاسیسات نفتی در عربستان گفت: من همواره یک صلح جو و مخالف جنگ هستم و معتقدم جنگ و درگیری هرگز کمکی به حل مسائل نمی کند.

وی ادامه داد: ما مخالف هرگونه جنگ و درگیری هستیم زیرا این گونه اقدامات منجر به حل مشکلات و تنش ها نخواهد شد.

عمران خان با اشاره تلویحی به حضور آمریکا در افغانستان با ادعای مبارزه با القاعده، اظهار کرد: جنگ برای ریشه کردن القاعده شروع شد اما داعش ظهور و بروز پیدا کرد. بنابراین با جنگ مشکلی حل نخواهد شد.

نخست وزیر پاکستان افزود: این کشور در جنگ علیه تروریسم ۷۰ هزار نفر از شهروندان خود را از دست داده است به همین دلیل ما معتقدیم که متحمل جنگ جدیدی در همسایگی خود نیستیم.

وی اظهار کرد: همه مسائل از طریق دیپلماسی و گفتمان قابل حل است زیرا بروز جنگ تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر در منطقه خلیج فارس، گفت که ما نسبت به تحولات اخیر و مسائلی که میان ایران، عربستان و آمریکا به وجود آمده نگران هستیم و آماده ایم از طریق دیپلماسی برای تنش زدایی نقش آفرینی کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان صبح روز دوشنبه به وقت محلی در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک با «محمد جواد ظریف» ھمتای ایرانی خود دیدار کرد و ضمن تبادل نظر درخصوص تحولات اخیر در منطقه گفت که عمران خان قرار است با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پاکستان خلیج فارس عربستان مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی