Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلیرضا آوایی شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: هم قوه قضائیه و هم دولت از زمان دریافت این خبر، مشغول بررسی موضوع و استدلال‌ها هستند.

وی با بیان اینکه کار‌های بین‌الملل، کار‌های سنگین و زمان‌بر است، ادامه داد: پیگیری این موضوع به مطالعات فراوانی نیاز دارد و نباید اقدام احساسی و شتاب‌زده انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همکاری‌های ایران در سطوح بین‌المللی برای انتقال زندانیان ایرانی خارج از کشور رو به گسترش است، گفت: نهایت تلاش ما این است که تا حد امکان زندانیان ایرانی خارج از کشور را به داخل کشور انتقال دهیم تا مشکلی برای خانواده آن‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: انتقال زندانیان ایرانی به صورت مرتب پیگیری می‌شود و موافقت‌نامه استرداد و انتقال محکومان و مجرمان نیز با تعداد قابل توجهی از کشور‌ها به انجام رسیده است.

آوایی در پاسخ به اینکه بیشترین آن‌ها در کدام کشور‌ها است، خاطرنشان کرد: تعداد زندانیان ایرانی در بعضی کشور‌ها انگشت‌شمار بوده، اما در برخی کشور‌ها مانند ترکیه، بیشتر است.

وی در خصوص جرم زندانیان ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: جرم زندانیان در هر کشور متفاوت است و برخی مربوط به مواد مخدر و برخی دیگر نیز ورود غیرمجاز به آن کشور‌ها بوده و جرم‌های دیگری نیز است.

وزیر دادگستری گفت: در سال ۹۷ و امسال تا کنون تعداد قابل توجهی از زندانیان ایرانی خارج از کشور از جمله از کشور‌های آسیای میانه به ایران منتقل شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و کانادا وزارت دادگستری توقیف اموال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه هند، از بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده «ام‌اس‌سی آریز» در ایران به کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، «راندهیر جایسوال» (Randhir Jaiswal) سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد امروز خانم «آن تسا جوزف» یکی از خدمه‌های کشتی توقیف‌شده «ام‌اس‌سی آریز» (MSC Aries) به کشورش بازگشت.

سفارت هند در ایران با حمایت مقامات ایرانی، بازگشت این خدمه کشتی را تسهیل کرد. البته ماموریت برای اطمینان از سلامت ۱۶ خدمه باقی‌مانده با طرف ایرانی ادامه دارد و تماس‌ها برقرار است.

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند اخیرا در گفتگو با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به وضعیت ۱۷ خدمه هندی در کشتی توقیف‌شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شده بود.

امیرعبداللهیان نیز در این خصوص، گفت: ما در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف‌شده هستیم و به‌زودی امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی مذکور فراهم خواهد شد.

نیروی دریایی سپاه شنبه گذشته کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج‌فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری گزارش دادند که این کشتی باری با نام «ام‌اس‌سی آریز» (MSC Aries) با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد