Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ به شرح زیر است: زنگ آغاز سال تحصیلی۹۹-۹۸ مدارس نواخته شد

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با حضور ۱۴ میلیون دانش آموز در سراسر ایران اسلامی روز دوشنبه به طور رسمی با نواخته شدن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان ضعیف‌تر از آن است که وارد جنگ با ایران شود/ وقت آن رسیده که اطرافیان ترامپ از مقام خود کناره‌گیری کنند/ تصاویری که از حمله آرامکو دیدم حیرت‌انگیز است

مقام سابق کاخ سفید با تاکید بر اینکه عربستان و آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستند، تصمیمات ترامپ را عامل تنش‌های کنونی دانست و گفت: وقت آن رسیده است که اطرافیان ترامپ که در مورد برجام به وی مشاوره می‌دادند و مدام به او گفتند که ایران در حال نقض برجام است و عامل خروج از برجام بودند، از مقام خود کناره‌گیری کنند.

هدف امسال حضور هیات ایرانی در نیویورک «اجماع سازی علیه ترامپ» باشد/ سیاست تحریم و مذاکره همزمان در قبال ایران جواب نمی‌دهد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هدف امسال حضور هیات ایرانی در نیویورک باید «اجماع‌سازی علیه ترامپ» باشد. ما از سال گذشته توانسته‌ایم که با اقدامات عقلایی مبتنی بر دیپلماسی، رئیس‌جمهور ایالات متحده را در انزوای ناشی از خروج از برجام نگه داشته و اجازه ندهیم تا هیچ یک از هم‌پیمانان ما در برجام به سمت کاخ سفید متمایل شود؛ بنابراین مجمع عمومی امسال نیز فرصت خوبی است تا این روند ادامه پیدا کند.

ریشه اتفاق‌های منطقه حرف‌های بی‌منطق وزیر امور خارجه آمریکا است/ با ابتکار «امید» اعلام می‌کنیم که ایران خواهان صلح بلند‌مدت در منطقه است

رئیس جمهور پیش از ترک تهران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: وقتی آمریکایی‌ها تمایل ندارند ما در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته باشیم، ما حتما باید برویم. اینکه آنها تمایل ندارند دلیل بر ضرورت است که در سطوح مختف برویم و حرف بزنیم چرا که دارای دلیل و منطق هستیم.

جهان باید بداند ایران پرچم‌دار مقابله با تکصدایی آمریکا است/ روحانی در سازمان ملل از ظلم ایالات متحده بر مردم ایران بگوید

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل مناسب‌ترین محل برای رساندن حرف مردم ایران به گوش جهانیان است.

ایران مسئول حمله به تاسیسات آرامکو است

نخست‌وزیر بریتانیا طی اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که به باور لندن، ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است.

شرط ایران برای دیدار روحانی و ترامپ

مجری شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از شرط تهران برای دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا از سوی وزیر امور خارجه کشورمان خبر داد.

خروج ترامپ از برجام عامل افزایش تنش‌ها با ایران بود

سناتور آمریکایی خروج ترامپ از برجام را عامل افزایش تنش‌ها دانست.

دیدار میان ترامپ و روحانی اولویت اصلی نیست

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: اولویت اصلی دیدار میان ترامپ و روحانی نیست.

دیدار آبه و ترامپ در نیویورک با محوریت ایران

قرار است روز چهارشنبه آبه و ترامپ با محوریت ایران با یکدیگر دیدار کنند.

عربستان خواهان ایجاد ائتلاف علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل است

عربستان خواهان ایجاد ائتلاف علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل است.

تعجب می‌کنم که چرا همه به حرف‌های ظریف توجه می‌کنند

وزیر امور خارجه آمریکا به بیان اظهاراتی بی‌اساس در مورد وزیر خارجه ایران پرداخت.

برخی می‌خواهند نهادهای انتخابی کشور را زیر سوال ببرند/ عده‌ای از انتخاب‌های مردم ناراضی‌اند

جلیل رحیمی جهان آبادی با عنوان اینکه هر وزیر یا مسئولی باید اسم کسی که از او رانتی را خواسته افشا کند، گفت: در کشور استراتژی در حال انجام است که می‌خواهند نهادهای منتخب مردم را زیر سوال ببرند، برای اینکه بگویند مردم شعور لازم برای انتخاب را ندارند.

مشروح ششمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه غیرمجاز «حافظ» و شرکت کشاورزی «خوشه طلایی مهر ماندگار»

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان دو موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفسدان و اخلالگران اقتصادی برگزار شد.

روحانی برای سفر به نیویورک تردید داشت/ روال اداری آزادی نفتکش انگلیسی طی شده است

سخنگوی دولت گفت: کارهای حقوقی و روال اداری آزادی نفتکش انگلیسی انجام شده است اما اطلاعی از زمان آزادی آن ندارم.

واکنش ایران به قطعنامه مغرضانه پارلمان اروپا

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده و برای رعایت آن نیازی به تاکیدهای مغرضانه و فرصت طلبانه دیگران نداریم.

«روغنی» به عنوان مدیرعامل هپکو انتخاب خواهد شد

سخنگوی دولت با اشاره به مشکلات شرکت هپکوی اراک از تغییر مدیر عامل این شرکت خبر داد.

روال اداری آزادی نفتکش انگلیسی طی شده است

سخنگوی دولت از طی شدن روال حقوقی آزاد شدن نفت کش انگلیسی خبر داد اما زمان دقیق آزادی آن را بیان نکرد.

اگر آمریکا آماده متوقف کردن تحریم‌ها باشد، راه برای گفت‌وگو باز خواهد شد

سخنگوی دولت از باز بودن باب گفت‌وگو با آمریکا در صورت متوقف شدن تحریم ها توسط این کشور خبر داد و گفت این موضوع هیچ تعارضی با دیدگاه‌های مختلف داخلی ندارد.

واکنش سخنگوی دولت به حواشی مربوط به خرید و فروش کرسی‌های دانشگاه

سخنگوی دولت تاکید کرد که به هیچ شکلی از طریق سازمان سنجش کسی وارد دانشگاه نشده و سازمان سنجش آموزش کشور امین دولت است.

۴ موضوع تعیین‌کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل

نشست مجمع عمومی سازمان ملل فردا -‌سه‌شنبه- در حالی آغاز به کار می‌کند که مسائل بسیاری بر آن سایه افکنده است.

ملاحضات نهایی دولت روی لایحه تامین امنیت زنان اعمال خواهد شد

سخنگوی دولت درباره لایحه تامین امنیت و منع خشونت علیه زنان گفت دولت ضمن اعمال ملاحضات نهایی لایحه را به مجلس ارسال خواهد کرد.

اقدامات ترامپ نشان‌دهنده خصومت وی با ایرانی‌هاست

آمریکن کانسرواتیو در گزارشی به اقدامات خصومت‌آمیز ترامپ با مردم ایران به ویژه دانشجویان پرداخت.

هیچ صحبتی درباره ریاست سازمان صداوسیما با من نشده است/ هجمه نمی‌کنیم، منتقدیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: ما به دولت و نمایندگان هجمه نمی‌کنیم بلکه نقد می‌کنیم و مردم از ما انتظار دارند مشکلات بیان شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم

به گزارش «تابناک» به نقل از سایت حسن روحانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آن‌ها درباره مهم‌ترین وقایع دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

یکی از سؤالاتی که از روحانی پرسیده شد، درباره جلسه فرماندهان سپاه پاسداران با او پس از انتخابات ۹۶ بود که روایت‌های مختلفی از آن شده است. اما روایت رئیس‌جمهور پیشین این‌طور است:

آن جلسه برای صلح و صفا پس از انتخابات بود. برای این آمده بودند بگویند شما که انتخاب شده‌اید ما هم کنار شما هستیم، با هم می‌خواهیم کار کنیم. موقع خداحافظی سردار شهید سلیمانی درخواستی داشت که بقیه فرماندهان هم تکرار کردند که وزیر دفاع سپاهی باشد. در دولت یازدهم وزیر از اعضای سپاه بود. من گفتم بعید می‌دانم اما همچنان دارم فکر می‌کنم. وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند. من قبل از این جلسه به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

البته برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال ۹۸ استعفا داد.

روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به ظریف گفت: در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند.

دیگر خبرها

  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟