Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دانشمندان ترکیبی را در روغن زیتون شناسایی کرده اند که ممکن است با کمک به بدن برای ترشح انسولین بیشتر، از ابتلا به دیابت پیشگیری کند و مسیری در راستای شیوه های کم هزینه مقابله با این بیماری ایجاد کند.

محققان دانشگاه ایالتی ویرجینیا آمریکا دریافته اند که ترکیب اولئوروپین موجود در زیتون به ترشح انسولین بیشتر کمک می کند؛ انسولین مولکول سیگنالده مرکزی بدن است که متابولیسم را کنترل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب مشابه مولکول سیگنالده دیگر موسوم به آمیلین را حذف می کند؛ آمیلین مولکولی است که در بیماری دیابت نوع۲ بیش از اندازه تولید می شود و توده های مضری را تشکیل می دهد. در این دو شیوه متمایز، اولئوروپین به پیشگیری از شروع بیماری کمک می کند.

"بن سو"، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این کشف می تواند به بهبود فهم ما از مبنای علمی فواید سلامت محصولات زیتون و توسعه استراتژی های جدید و کم هزینه مقابله با دیابت نوع۲ و چاقی مرتبط با آن کمک کند.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چاقی رژیم غذایی روغن زیتون سلامت برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، علم پیرامون BMI، چاقی، و بیماری مزمن بحث برانگیز است.

آیا یک محدوده شاخص توده بدنی سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد؟ با کمال تعجب، خیر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، BMI سالم می‌تواند با افزایش سن تغییر کند.

در تحقیقات اخیر، دانشمندان بررسی کردند که چه محدوده BMI احتمالاً خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، سکته و سایر عوارض سندرم متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آنها دریافتند که برای بزرگسالان میانسال، ۶۵ سال و کمتر، BMI 23-25، بخشی از محدوده طبیعی، با کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، برای افراد بالای ۶۵ سال، شاخص توده بدنی بهینه ۲۶-۲۸ بود که با محدوده «اضافه وزن» مطابقت دارد.

«شاویونگ ژو»، محقق ارشد از بیمارستان مرکزی شیانگ یانگ، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نقطه بهینه BMI و خطر مرگ و میر قلبی عروقی بین افراد مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت تفاوت وجود دارد. علاوه بر این، ما طیف نسبتاً منطقی از مقادیر BMI را برای تعیین کمترین میزان مرگ قلبی عروقی در میان بیماران مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت شناسایی کرده‌ایم که در این جامعه سالخورده ضروری است.»

این مطالعه همچنین یک نقطه BMI بهینه را شناسایی می‌کند که در آن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شروع به افزایش می‌کند. برای گروه میانسال، این عدد ۲۴ و برای گروه مسن ۲۷ سال بود.

کد خبر 6079333

دیگر خبرها

  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • سیر صعودی دیابت در ایران