Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@02:12:14 GMT

پمپئو: چرا همه به ظریف توجه می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۶۸۱۶

پمپئو: چرا همه به ظریف توجه می‌کنند؟

آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعای بی پایه واساس خود را تکرار کرده و ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان دانست.

به گزارش رسانه ها،‌ پمپئو در گفت وگو با شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا مدعی شد که ممکن نیست این حملات را انصارالله یمن انجام داده باشد.

وی مسئول دانستن انصارالله برای این حملات را نابخردانه دانست و افزود: این یک اقدام جنگی کشور به کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش مجری برنامه در مورد تاکید «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بر دست نداشتن تهران در این حملات، این ادعای بی پایه و اساس را مطرح کرد که «مدرک کافی وجود دارد که ظریف دروغ می گوید. نمی دانم چرا به وزیر خارجه ایران(سخنان) گوش می دهند. در شان کسی نیست که به وی گوش دهد.»

وزیر خارجه آمریکا ایرانیان را تشنه به خون و در پی جنگ دانست و با تاکید بر اینکه وی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پی راهکاری دیپلماتیک در ارتباط با ایران هستند، افزود: با این حال، آماده انجام کارهایی هستیم که اگر انجام آن را لازم بدانیم.

پمپئو درپاسخ به انتقادهای مقام های آمریکایی از ترامپ به دلیل حمله نکردن به ایران پس از سرنگونی پهپهاد آمریکایی از سوی سپاه در خلیج فارس وتفسیر شدن این موضع به عنوان نقطه ضعف آمریکا گفت: ما از یک سری راه ها پاسخ داده ایم و بحث ضعف مطرح نیست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین روز یکشنبه به شبکه فاکس نیوز گفت که هدف آمریکا، پرهیز از جنگ با ایران است و استقرار نیروهای بیشتر در منطقه خلیج فارس، با هدف بازدارندگی و تدافعی انجام می شود.

وی افزود که اطمینان دارد، ترامپ در صورت شکست تمهیدات بازدارنده، اقدام می کند و این مساله برای مقامات ایران به خوبی قابل درک است.

پمپئو گفت: مسئولیت جامعه جهانی است تا با هم همکاری و خصومت ورزی ایران را مهار کند.

وزیرخارجه آمریکا درعین حال ادامه داد که آمریکا خواستار جلوگیری از اقدام نظامی به نفع دیپلماسی است.

وی بدون اشاره به شرارت های آمریکا در جهان و جنگ هایی که آمریکا با مسلح کردن گروههای تروریستی به راه انداخته است، مدعی شد که حملات به تاسیسات نفتی عربستان، تازه ترین نمونه از اقدامات بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه است.همه دنیا می داند که ایران، بازیگری بد و نیرویی شرور در منطقه است و من امیدوارم که این هفته در نیویورک، جامعه جهانی در مخالفت با این مساله همکاری و رهبری ایران را متقاعد کند که این رفتار،‌ غیرقابل قبول است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: این مسئولیت جهانی است که به این اقدام جنگی که در عربستان روی داد، پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی انصارالله یمن محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
  • ظریف: بعید می دانم بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم / ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم (فیلم)