Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از وبگاه خبری هیل، در پی انتشار اخباری مبنی بر گفتگوی تلفنی «دونالد ترامپ» با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او و اعمال فشار بر مقامات کی یِف برای انجام تحقیقات موردنظر ترامپ پیرامون «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و پسر وی (هانتر بایدن)، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که تهدید دولت اوکراین به قطع کمک نظامی آمریکا از سوی او صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خطاب به خبرنگاران گفت: «من نگفتم که تو باید این کار را انجام دهی یا من به تو کمک (نظامی) نخواهم کرد».

ترامپ اندکی بعد خاطرنشان کرد که «حتی اگر بر اوکراین فشاری اعمال می کرد، احتمالاً آن اقدامی مناسب می بود»- اما بار دیگر تأکید کرد که وی این کار را نکرده است.

ترامپ در این باره گفت: «من به هیچ وجه آنها [دولت اوکراین] را تحت فشار نگذاشتم. می توانستم این کار را بکنم. فکر می کنم که اگر این کار را می کردم، احتمالاً اقدامی مناسب بود. اما من این کار را نکردم. من به هیچ وجه فشاری بر آنها وارد نکردم».

گفتنی است که متعاقب انتشار گزارشهایی مبنی بر اعمال فشار ترامپ بر رئیس جمهور اوکراین در گفتگوی تلفنی روز ۲۴ اُم ژوئیه و تلاش مذبوحانه وی برای وادارسازی مقامات کی یف به انجام تحقیقات در خصوص اتهامات فساد «هانتر بایدن» پسر جو بایدن که عضو هیأت مدیره یک شرکت گاز اوکراینی است، گمانه زنی ها در خصوص احتمال استیضاح ترامپ به شدت قوت گرفت.

از سوی دیگر، نکته ای که بر وخامت این رسوایی می افزاید، همزمانی این گفتگوی تلفنی با به تعویق افتادن کمک نظامی آمریکا به اوکراین است؛ کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری که سرانجام اوایل ماه جاری میلادی پس از رفع تعلیق ها از سوی کنگره به دولت اوکراین ارائه شد.

به گزارش مهر، بر اساس این اطلاعات ترامپ در این تماس تلفنی  ۸ بار به زلنسکی گفته است که با رودی جولیانی وکیل وی برای انجام این تحقیق همکاری کند. ترامپ اصرار داشته است که بداند آیا بایدن بعنوان معاون رئیس جمهوری در دوران باراک اوباما از مقامش برای فشار به اوکراین سوء استفاده کرده است یا خیر.

در پی افشای این اطلاعات درباره مکالمه رهبران آمریکا و اوکراین، جو بایدن نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها روز جمعه در بیانیه‌ای از کاخ سفید خواست که متن کامل مکالمه میان دونالد ترامپ و زلنسکی را منتشر کند.

از سوی دیگر دموکرات‌های کنگره آمریکا تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند تا مشخص شود آیا ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ تلاش کرده‌اند تا با فشار بر دولت اوکراین اطلاعاتی کسب کنند که به انتخاب مجدد ترامپ در سال ۲۰۲۰ کمک کند.

جولیانی وکیل شخصی ترامپ روز پنجشنبه به «سی‌ان‌ان» گفت که او از دولت اوکراین خواسته است که درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن تحقیق کند.

جولیانی گفته است که جو بایدن در دوران مسئولیتش در دولت باراک اوباما تلاش کرده است که دادستان اوکراین را در ارتباط با تحقیق درباره معاملات پسرش تحت فشار قرار دهد. این در حالی است که جو بایدن و پسرش این اتهام را رد کرده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود