Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های پاکستانی دوشنبه شب این اظهارات را به نقل از "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه این کشور طی گفت وگو با خبرنگاران در نیویورک پس از دیدار ترامپ و عمران خان عنوان کردند.

قریشی اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان گفت وگوی مفصلی با رییس جمهوری آمریکا درباره تحولات منطقه‌ای، افغانستان، تنش‌ها با هند، بحران کشمیر و تنش‌ها در خلیج فارس انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از طرح پیشنهاد میانجیگری توسط عمران‌خان در دیدار با ترامپ برای تنش‌زدایی آمریکا و عربستان با ایران خبر داد و گفت: ترامپ از نخست وزیر پاکستان خواست تا این موضوع را با جمهوری اسلامی ایران مطرح کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: عمران خان به زودی با دکتر روحانی رییس جمهوری ایران در نیویورک دیدار خواهد کرد.

وی افزود: عمران خان به رییس جمهوری آمریکا توصیه کرد که رویارویی هیچ فایده‌ای برای حل مسائل ندارد بنابراین باید راه دیپلماسی را در پیش گرفت.

قریشی با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به جده پیش از حضور در نیویورک، گفت: عمران‌خان به حاکمان سعودی نیز توصیه کرد که به جای درگیر شدن در مسائل بیشتر، باید رو به جلو حرکت کنند.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان به مقامات عربستان گفت که امت اسلامی از قبل با چالش‌های مختلفی روبرو است و ما در این برهه خواستار مشکلات بیشتر برای جهان اسلام نیستیم.

قریشی به نقل از اظهارات عمران افزود: ما هرگز خواستار مشاهده جنگ در مجاورت خود نیستیم بنابراین از هرگونه اقدام غیرعقلانی که باعث بروز درگیری در منطقه می‌شود باید به طور جدی اجتناب ورزید.

 

**کشمیر و پیشنهاد تکراری ترامپ

رییس جمهوری آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به حل مناقشه کشمیر از طریق گفت وگو میان هند و پاکستان، بار دیگر پیشنهاد تکراری خود برای میانجیگری بین دو کشور را مطرح کرد.

وی مدعی شد که در گذشته نیز نقش میانجیگری بین هند و پاکستان ایفا کرده و این ابتکار جواب داده است بنابراین در صورت موافقت دو کشور، حاضر به میانجیگری مجدد است.

ترامپ در عین حال با اذعان به خواسته پاکستان برای مشارکت طرف ثالث جهت حل مناقشه‌ کشمیر، پیشنهاد خود را به موافقت هند مشروط کرد.‌این درحالی است که دهلی‌نو با مشارکت هرگونه طرف سوم در بحث کشمیر مخالف است.

**مذاکره با طالبان باید ازسرگرفته شود

وزیر امور خارجه پاکستان به نقل از سخنان عمران‌خان گفت: پاکستان خواهان توقف در فرآیند صلح افغانستان نیست بلکه ما خواستار ازسرگیری گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و واشنگتن هستیم.

وی افزود: نخست وزیرپاکستان از رییس جمهوری آمریکا به صراحت خواست تا به بن‌بست در گفت‌وگوها با طالبان پایان دهد.

نخست وزیر پاکستان صبح روز دوشنبه به وقت محلی پیش از دیدیدار با ترامپ، طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به تحولات اخیر در منطقه خلیج فارس، گفت که ما نسبت به تحولات اخیر و مسائلی که میان ایران، عربستان و آمریکا به وجود آمده نگران هستیم و آماده ایم از طریق دیپلماسی برای تنش زدایی نقش آفرینی کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان صبح روز دوشنبه به وقت محلی در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک با «محمد جواد ظریف» ھمتای ایرانی خود دیدار کرد و ضمن تبادل نظر درخصوص تحولات اخیر در منطقه گفت که عمران خان قرار است با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد

نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد، از کنگره آمریکا خواست تا لایحه کمک‌های خارجی را که مدت‌هاست مسکوت مانده است، تصویب کند.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که «با ملاحظه‌کاری، خوش‌بین» است که قانونگذاران آمریکایی بتوانند آن لایحه داغ مورد مناقشه را که ۶۱ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد، در نهایت تصویب کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز شنبه در مورد این بسته رای‌گیری کند. این پیشنهاد شامل تامین مالی برای رژیم صهیونیستی و همچنین هند و اقیانوس آرام است. روسیه می‌گوید هرگونه کمک تازه آمریکا به اوکراین تفاوتی در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد، زیرا وضعیت در خط مقدم برای کی‌یف «نامطلوب» به نظر می‌رسد.

درباره کمک‌های امنیتی ایالات متحده، نخست‌وزیر اوکراین چهارشنبه در واشنگتن طی مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اشاره به اینکه پول هر چه قدر هم زود برسد، باز هم دیر است، گفت: ما دیروز به این پول نیاز داریم، نه فردا، نه امروز.

او افزود: اگر از ما محافظت نکنید، اوکراین سقوط خواهد کرد... بنابراین سیستم جهانی و امنیت جهانی نابود خواهد شد و همه جهان باید یک سیستم امنیتی جدید پیدا کنند.

نخست‌وزیر اوکراین افزود: یا درگیری‌های زیادی رخ خواهد داد، بسیاری از این نوع جنگ‌ها، و در نهایت می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این اولین بار نیست که اوکراین چنین هشدار نگران‌کننده‌ای در مورد عواقب شکست احتمالی خود صادر می‌کند. سال گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که اگر روسیه در مناقشه پیروز شود، می‌تواند بعدا به لهستان حمله کند و جنگ جهانی سوم را آغاز کند.

اما مقامات کرملین چنین ادعاهایی را به سخره گرفته‌اند و آن را ترساندن غربی‌ها می‌دانند. ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهادات مبنی بر اینکه روسیه ممکن است به‌روزی به اروپای شرقی حمله کند را «کاملا بیهوده» خوانده و رد کرد. روسیه هرگز به کشوری در داخل ناتو که شامل لهستان هم می‌شود، حمله نکرده است. پیمان دفاع جمعی ناتو به این معناست که حمله به یک عضو، حمله به همه است.

در مصاحبه روز چهارشنبه، از نخست‌وزیر اوکراین در مورد ادعای اخیر مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مبنی بر آلوده شدن اعضای حزب خود به تبلیغات روسیه سوالی پرسیده شد. شمیهال گفت: ما باید درک کنیم که اطلاعات نادرست و پروپاگاندا در اینجا، در ایالات متحده بر بسیاری از مردم، در اتحادیه اروپا بر بسیاری از افراد، مانند اوکراین تأثیر می‌گذارد.

مخالفان از جناح راست حزب جمهوری خواه، ماه‌هاست که کمک احتمالی به اوکراین را مسدود کرده‌اند. برخی از این قانونگذاران با ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک به خارج از کشورشان، بدون تصویب بودجه‌ای برای امنیت مرزی ایالات متحده و مکزیک مخالفت کرده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • لیز تراس خواستار انحلال سازمان ملل شد