Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد طاهری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که یکی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده است که سازمان نظام مهندسی درگیر تولید پدر خوانده شده و از مسؤولیت خود منحرف شده است، گفت: این سؤال را باید از آن افراد و یا فردی که مطرح کرده بپرسید اما به هر حال باید اذعان کرد که ما چنین افرادی در سازمان نداریم و آنها را نمی‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان نه مافیا می‌شناسیم و نه پدر خوانده و معتقد هستیم کسانی که آن را اعلام می‌کنند حتماً آنها را می‌شناسند.

وی در پاسخ به این سؤال که به هر حال ارگان و یا مراکزی که پول زیادی در آنجا وارد و خارج می‌شود این گونه مباحث به وجود می‌آید، اظهار داشت: به هر حال هدف قانونگذار از تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان مسائل فنی است و متأسفانه اقداماتی که این سازمان در راستای افزایش کیفیت ساخت و ساز انجام می‌دهد منعکس نشده و به آن توجهی نمی‌شود و بیشتر به حاشیه پرداخته می‌شود.

چندی پیش نویریان مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته بود که نظامات مهندسی ساختمان همچنان در حال تولید پدرخوانده‌ها هستند.

طاهری در پاسخ به این سئوال که آیا قانون نظام مهندسی ساختمان بازنگری خواهد شد گفت: بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار مجلس است اما به هر حال دوست ندارم وارد این بحث شوم چرا که به مجلس ارجاع شده است و باید برای تصویب و قانون شدن به صحن علنی مجلس برود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این سؤال که این بازنگری به نفع نظام مهندسی ساختمان است یا خیر، گفت: به هر حال هر چیزی که در مجلس تصویب شود قانون است و باید اجرا شود و برای هر شهروند و ارگان قابل احترام است.

تاریخچه قانون نظام مهندسی ساختمان حکایت از این دارد که ابتدا در سال۱۳۵۲ قانون نظام معماری و ساختمان تصویب و  پس از اصلاح در سال ۱۳۵۶ در قالب دو نظام مهندسی یکی سازمان نظام مهندسی مهندسان معمار و شهرساز و دیگری سازمان نظام مهندسی ساختمان و تأسیسات فعالیت خود را آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۷۴ به صورت آزمایشی اجرا و نهایتاً قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در۲۲ اسفندماه ۱۳۷۴ با هدف تبیین یک تشکیلات منسجم که موجبات رشد و اعتلای مهندسی درکشور و تنسیق امورمربوط به مشاغل و حرفه های فنی و مهندسی در بخشهای ساختمان و شهرسازی را فراهم آورد ، مصوب و ابلاغ شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود

رئیس بسیج اساتید کشور در نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با هم‌افزایی روزافزون و همکاری‌های مشترک می توانیم اهداف مشترک و بلند نظام اسلامی را در دانشگاه را بیش از پیش محقق نماییم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست محمدرضا مردانی و اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دفتر این نهاد برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نشست‌های اینچنینی را زمینه ساز ارتباطات بیشتر این دو جریان مهم در دانشگاه‌ها ارزیابی کرد که می‌تواند به محقق شدن هر چه بیشتر اهداف و آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی ظرفیت کم نظیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را فرصت بسیار ارزشمندی دانست که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد و گفت: این نهاد با دستور امام راحل عظیم الشأن تشکیل شد و نهایتا تا این مقطع با نگاه بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه‌ها تداوم یافته و ثمرات زیادی داشته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این فرصت کم نظیر و بی نظیر در دانشگاه و نیز بحث ایجاد گروه معارف و اساتید رشته معارف در دانشگاه‌های ما بسیار مغتنم است. بسیج اساتید هم به عنوان بدنه فعال و انقلابی اساتید دانشگاه‌ها فرصتی دیگر در دانشگاه است که به لطف پروردگار ایجاد شده است.  

مردانی همچنین گفت: با هم‌افزایی روزافزون و همکاری‌های مشترک می‌توانیم اهداف مشترک و بلند نظام اسلامی را در دانشگاه را بیش از پیش محقق نماییم.

وی در ادامه برخی فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید کشور در سال گذشته را برشمرده و افزود: بسیج اساتید در سال گذشته حرکت‌های میدانی زیادی در سطح ستادی و نیز در استان‌ها انجام داده است که از جمله آن تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش عالی با مسئولیت مقام محترم عالی وزارت و نیز تشکیل قرارگاه‌هایی در دانشگاه‌های سراسر کشور بوده است.

مردانی از موضوع انتخابات و دعوت به مشارکت حداکثری عموم مردم توسط اساتید دانشگاه‌ها سخن گفت و ادامه داد: در برنامه‌های مختلف و به ویژه انتشار نامه‌ای با امضای ۱۵ هزار استاد بسیجی و درخواست آنان از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای این مهم دنبال شد.

معرفی اساتید جهادگر تبیین، تشکیل هیات اندیشه‌ورز و کارگروه‌های انتخاباتی جهت ترغیب و تشویق مردم و ایجاد فضای مشارکت حداکثری، ایجاد فضای آموزش و توانمندسازی و شبکه‌سازی جهادگران تبیین با ۱۱۰۰ استاد جهادگر تبیین و سخنرانی در مساجد، مدارس و کارخانه‌ها و ...، برگزاری برنامه‌های روشنگری و اردو‌های تبیینی حضوری و مجازی برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و عملکرد نظام، برگزاری نشست‌های مجازی بسیار از جمله در روز‌های گذشته با حدود ۳۰۰ دانشگاه سراسر کشور، برگزاری اردو‌های پیشرفت و راهیان نور با حضور ۸۹۰۰ نفر، ارزیابی و مستندسازی اقدامات، پیگیری و تجمیع داده‌ها، تشکیل اتاق وضعیت در موضوع انتخابات، تولید محتوای تحلیلی و انتشار کتب و نشریه تحلیلی که ۶۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در آن مشارکت کردند، انتشار نشریه بصائر در ایام انتخابات و  ویژه نامه‌ها از مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت.

برگزاری ۱۴۷۸سخنرانی تبیینی در دانشگاه‌ها، ۷۹۷ سخنرانی اساتید در مدارس، ۱۳۰۴ مورد سخنرانی در مساجد، ۴۷۱ مورد در مراکز نظامی و پادگان‌های ارتش و سپاه، ارتباط تصویری با رسانه‌ها در استان‌ها و در سطح کشور با فرستادن فیلم و مصاحبه کوتاه، ۳۱۸ مورد سخنرانی  در اردو‌های فناوری و پیشرفت، ۴۷۰  برای بازاریان،۸۷۰ جلسه نقد و مناظره در دانشگاهها، تولید ۱۱۳۶۰ محتوای تحلیلی، تبیینی، خبری توسط اساتید، برگزاری تریبون آزاد در معابر، تهیه و انتشار۶۲۶ کلیپ، ۲۶۰۷ یادداشت و بیانیه انتخاباتی، ۱۳۸۰ سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله گزارش عملکرد اتاق وضعیت انتخابات در  بسیج اساتید بود که مردانی ارائه کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید همچنین در موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه از صدور بیانیه‌ای با ۹۰۰۰ امضای اساتید دانشگاه‌ها با همکاری با نهاد مقام معظم رهبری و برگزاری نشست جبهه علمی فرهنگی با حضور ۳۰هزار استاد بسیجی در اولین روز هفته بسیج در دانشگاه تربیت مدرس و تشکیل جلسه شورای معاونین و مشاورین ویژه غزه، برگزاری جلسات گفتگوی تصویری برای تشریح موضوع، برگزاری جلسات متعدد تبیینی در دانشگاهها، راه‌اندازی وبگاهی برای تحریم رژیم صهیونیستی در مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه اصفهان که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، حمایت از عملیات وعده صادق با امضای ۱۳ هزار و ۲۴۵ استاد دانشگاه‌های سراسر کشور و درخواست برخورد جدی در صورت هر اقدام مذبوحانه دشمن و حمایت مردم غزه و تحریم رژیم صهیونیستی سخن گفت.

جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان پول نقد از طریق مرکز نیکوکاری شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید، حضور فعالانه در فضای مجازی برای روشنگری، تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، ارسال نامه‌ای با امضای ۶۰۰۰ استاد برای دبیرکل سازمان ملل در موضوع غزه که تقدیم وزارت خارجه شد، برگزاری همایش بین‌المللی جهان عاری از استکبار، برگزاری اولین نشست زن مقاوم و شهید غزه با همکاری مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و با حضور همسر شیخ زکزاکی، راه‌اندازی کمپین حمایت از مردم غزه توسط اساتید با ارسال ایمیل به روسای دانشگاه‌های جهان، راه اندازی کانال اخبار بسیج اساتید جهت انعکاس فعالیت اساتید بسیجی سراسر کشور و بسیاری فعالیت‌های دیگر استادان بسیجی دانشگاه‌های کشور از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن اشاره کرد.

مردانی در ادامه برخی درخواست‌ها و انتظارات بسیج اساتید استان‌ها از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را به نمایندگی از استان به این شکل مطرح کرد: باز تعریف نقش‌ها و وظایف مسئولان نهاد در خصوص نحوه مواجهه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاهیان با رویداد‌های دانشگاه به ویژه در تعامل با دانشگاه‌ها و ارزیابی عملکرد آنان به صورت دوره‌ای، استقلال منابع مالی نهاد از دانشگاه به منظور ممانعت از هرگونه استفاده نامتعارف، اعمال گردش مدیران و نخبگان، جلوگیری از اشتغالات گوناگون خارج از نهاد در کسوت امام جمعه و جماعات که فرصت حضور موثر در ایفای نقش نهاد را دچار وقفه می‌کند، حفظ شأن نظارتی، هدایت و راهنمایی در برنامه‌ها و ماموریت‌ها و پرهیز از ورود به اجرائیات، نهادینه‌سازی و عمل به تبری و تولی در مواجهه با عناصر همسو و افراد متخلف و معاند، پرهیز از تمرکز بیش از حد بر فعالیت‌های کلیشه‌ای و اکتفا به برنامه‌های حاشیه‌ای در دانشگاه از جمله این موارد بود.

همچنین وی در ادامه درخواست‌ها از پرهیز از نقدناپذیری و قانع بودن به وضعیت کنونی و دیدگاه خوشبینانه به عملکرد اساتید و برنامه‌ها در دانشگاه، لزوم دانش افزایی اساتید به صورت دوره‌ای و به روز، بازنگری در برنامه‌های درسی، نکات، متون و محتوای آموزشی و روش تدریس دروس معارف و به روز رسانی آن، تولید محتواب متناسب با وقایع روز، ایجاد شبکه اطلاع رسانی و پاسخ گویی به شبهات در سطح اساتید و دانشجویان در حوزه معارف اسلامی و استفاده از فناوری‌های آموزشی و اردو‌ها در آموزش دروس معارف برای تاثیرگذاری بیشتر سخن گفت.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • امنیت صددرصدی در مراکز هسته‌ای کشور برقرار است
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است