Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا مظفر سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دریافت هزینه بابت لباس فرم مدرسه از سوی برخی مدارس اظهار کرد: بر اساس بخش نامه‌ای که در تیر ماه برای تأمین لباس فرم مدارس میان آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی تعیین تکلیف شد سازمان نماینده وزارت آموزش و پرورش برای تحقق کارهای اجرایی، تأمین لباس فرم تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: سازمان دانش آموزی با اتحادیه صنف پوشاک در ارتباط بود تا لباس‌های با کیفیتی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

مظفر با اشاره به اینکه برخی اتحادیه‌های تحت تأیید سازمان دانش آموزی برای تهیه لباس فرم در نظر گرفته شد، گفت: بر این اساس تعدادی از تولید کنندگان با آموزش و پرورش وارد مذاکره شدند و تعدادی که با حداقل هزینه ممکن لباس‌هایی با کیفیت تولید می‌کردند موظف به تهیه لباس فرم دانش آموزی شدند.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش افزود: بعد از این مرحله تولید

با مدارس قراردادی منعقد کردند که کاملا قانونی است و اولیا از طریق مدارس با این تولید کننده‌ها آشنا می‌شوند.

او بیان کرد: اولیا برای تهیه لباس مبلغ تعیین شده را به حساب مدرسه واریز می‌کنند و با توجه به مبلغ تعیین شده مدارس نمی‌توانند در دریافت هزینه لباس فرم سلیقه‌ای عمل کنند.

مظفر تصریح کرد: با وجود تمهیدات در نظر گرفته شده باز هم خرید لباس فرم از مدرسه اجباری نیست البته دانش آموزان تغییر مقطع مانند دانش آموزان مقاطع اول، هفتم و دهم که با تغییر لباس فرم مواجه می‌شوند نیاز به تهیه لباس جدید دارند و برای دانش آموزان میان پایه تهیه لباس فرم ضرورتی ندارد مگر آن که این لباس‌ها مستهلک یا غیرقابل استفاده باشد.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی خانواده‌ها نسبت به کیفیت لباس‌های فرم ارائه شده از سوی مدارس گلایه دارند باید چگونه این موضوع را پیگیری کنند، گفت: خانواد‌ه‌ها اختیار دارند تا در صورتی که لباس فرم با کیفیت و هزینه کمتری را در صورت وجود از تولیدی‌های خارج از مدرسه تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: از اما و اگر‌های دریافت وجه در مدارس دولتی تا مشکل ثبت نام در محدوه جغرافیایی

او درباره سهم تولیدی‌ها از هزینه در نظر گرفته شده برای تهیه لباس فرم از سوی مدارس اظهار کرد:‌ تولید‌ی‌ها هزینه دوخت لباس را دریافت می‌کنند و مدرسه موظف به تأمین این هزینه‌ها است چرا که خانواده ها تهیه لباس از طریق مدرسه را اعلام می‌کنند و بر این اساس برنامه ریزی‌های لازم برای تهیه لباس فرم انجام می‌شود.

مظفر تأکید کرد: بخش اندکی از هزینه در نظر گرفته شده در حساب مدرسه باقی می‌ماند که برای فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدرسه هزینه خواهد شد.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش بیان کرد:‌ آموزش و پرورش برای تسهیل کار اولیا و دانش آموزان تهیه لباس فرم را مورد توجه قرار داده است و چنانچه تخلفی در این زمینه وجود دارد اولیا می‌توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات آن را مطرح کنند تا کارشناسان بررسی‌های لازم را در این مورد انجام دهند که اگر مبلغ اضافی دریافت شود مدیر موظف به استرداد این هزینه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

محمود امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در ۴ دولت دغدغه مشترک ۶ وزیر بوده است؛ اما در طول این مدت به ادبیات مشترک درباره مفهوم عملیاتی اجرای سند تحول بنیادین نرسیده‌اند، حال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراحل ترمیم سند را به‌صورت کامل پشت سر گذاشته و تغییرات بسیار جدی‌ای نسبت به قبل داشته است.

بازنگری ماموریت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه بخش اهداف، ماموریت‌ها به‌صورت خیلی جدی مورد بازنگری قرار گرفته است، عنوان کرد: بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در فصل هفتم ماموریت‌ها بود، در سرجای خود قرار گرفته است.

تولید شاخص در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سنجش اجرایی سند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین بخشی که در بازنگری سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است، تولید تعدادی شاخص درون خود سند برای سنجش اجرایی سند است، تصریح کرد: با تصویب این شاخص‌ها، گزارش وضعیت خوبی از آموزش و پرورش به‌صورت ادواری قابلیت انتشار خواهد داشت. همچنین موضوع اجرای سند را به‌صورت روشن همراه با آمار دقیق مرتبا رصد و گزینش کند.

امانی طهرانی با اشاره به جزئیات شاخص‌ها، ادامه داد: شاخص‌های متعددی‌اند که با اهداف ده‌گانه سند و زیرنظام‌های ۶ گانه و راهکار‌های مربوط به هر یک از این اهداف ده‌گانه که در سند جدید هستند، مرتبط است.

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

وی با بیان اینکه به مدارس، خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره اول متوسطه توصیه می‌کنم که بر تمرین‌های تمرکزی کار کنند، اظهار کرد: همچنین باید تکنیک‌های خواندن همراه با درک و فهم را یاد بگیرند و تلاش کنند که بهره‌وری خود را در یادگیری افزایش دهند.

امانی طهرانی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از ابزار‌های فراوانی که آنها را با فضای مجازی مواجه می‌کند، دوری کنند، عنوان کرد: این ابزار‌ها تمرکز دانش‌آموزان و ماندگاری ذهنی را کاهش می‌دهد و باید خانواده‌ها این موضوع را کنترل کنند تا دانش‌آموزان تحصیل باکیفیت و با موفقیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب فضای مجازی، ادامه داد: این یک هشدار جدی برای نظام آموزشی کشور محسوب می‌شود و دانش‌آموزان زیادی را تحت تاثیر پیام‌های آشفته و ازهمگسیخته قرار می‌دهد و تمرکز و یادگیری آن‌ها افت پیدا می‌کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌کنیم دانش آموزان وقت خود را به درستی مدیریت کنند و مطالعات جدی داشته باشند. همچنین در یادگیری با هم‌کلاسی‌هایشان تلاش کنند تا در یک کار تیمی با یکدیگر درس بخوانند و به موفقیت برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد