Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:31:25 GMT

استقرار ۳۱ موکب دائمی در استان ایلام برای اربعین

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۷۶۴۸

استقرار ۳۱ موکب دائمی در استان ایلام برای اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کرمی عصر دوشنبه در نشست ستاد اربعین در شهرستان دهلران اظهار داشت: وزیر راه در بازدید از مسیر ارتباطی دهلران-اندیمشک بر تسریع در احداث باند دوم این مسیر تاکید کرد.

به گفته وی با توجه به ضرورت و همچنین تاکید وزیر راه احداث باند دوم محور دهلران -اندیمشک- مهران  بزودی عملیاتی می شود ضمن انکه  وزیر دستور حذف نقاط حادثه خیز نصریان نیز داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کرمی به پنج استان معین در حوزه تکمیل زیرساخت های ارتباطی و رفاهی ایلام   و ۱۹ استان معین در حوزه موکب ها وپذیرایی از زائران اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان پای کار هستند و از قبل تقسیم وظایف نیز انجام گرفته و در زمینه پذیرایی و اسکان اضطراری و سایر موضوعات اربعین مشکلی نداریم.

معاون استاندار ایلام در ادامه  به تردد ۵۲۹ هزار زائر از مرز مهران در ۲۰ روز ماه محرم امسال اشاره و یاداوری کرد: این میزان در مقایسه با مشابه سال گذشته یعنی تردد ۱۸۱ هزار زائر از رشد چند برابری  برخوردار است.

کرمی به خروج ۲۲۰ هزار زائر ایرانی در این مدت گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۵ برابر شده است.

وی  به تدابیر لازم برای استقرار موکب ها و اسکان اضطراری در مهران و سایر شهرستان ها اشاره و افزود: برنامه ریزی برای استقرار ۳۱ موکب دائمی در استان جهت پذیرایی از زائرین در دستور کار است و برای شهرستان دهلران نیز نقاطی پیش بینی شده و در سال های آینده عملیاتی خواهند شد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: در این زمینه ۱۸۵ میلیارد ریال به شهرداری ها،راه و شبکه های آبیاری و زهکشی در این شهرستان اختصاص یافت.

وی گفت: در بحث اربعین نیز ۳ میلیارد ریال به شهرداری دهلران و موسیان برای زیرساخت ها اختصاص یافت.

کد خبر 4727051

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 مرز مهران ایلام هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان بیرجند گرگان ایلام دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است