Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، به علت مسئول دانستن ایران در حمله (پهپادی جنبش انصار الله یمن) به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان تشکر و قدردانی کرد.

اریکا چیوسانو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حمله (پهپادی نیرو‌های یمنی) به آرامکو را اقدامی غیر قابل قبول دانسته و ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اریکا چیوسانو مدعی شد: «جامعه جهانی را ترغیب خواهیم کرد که به آمریکا در کارزار فشار علیه ایران بپیوندند. آمریکا در برابر اقدامات ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه دست بسته نخواهد ایستاد و اطمینان داریم که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی است. چاره‌ای جز مقابله با فعالیت‌های ایران وجود ندارد.»

در همین حال ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان مدعی شدند: «واضح است که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.»

این در حالیست که انصارالله یمن حمله پهپادی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است.

به دنبال این حادثه، واشنگتن با سیاست ابهام‌افکنی آشکارا و بدون حتی ارائه یک مدرک و دلیل تهران را عامل اصلی این حمله دانست. عربستان و انگلیس نیز به تبعیت از این سیاست‌های آمریکا تلویحا و گاه به روشنی ایران را پشت این حملات اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که سه کشور اروپایی همچنان از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ حمایت می‌کنند و از ایران خواسته شده تا به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «زمان آن فرا رسیده که ایران مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد.»

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا برجام حوادث بین الملل یمن محور مقاومت قیمت نفت هواپیما عربستان انگلیس آلمان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین
  • زیان حکام عرب در پیروی از آمریکا/از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم