Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران کشورهای آمریکای لاتین و همسایه ونزوئلا با ابراز تمایل به اجرای تحریمها برای وادارسازی رئیس جمهور قانونی این کشور به برکناری از قدرت، نسبت به کاربست نیروی نظامی ابراز تردید کردند.

اخبار بین‌الملل- کشورهای عضو گروه لیما شامل آرژانتین، برزیل، کلمبیا و پرو با خودداری از ذکر دقیق تحریمهای موردنظر خود در یک بیانیه مشترک به صراحت اعلام کردند که از مداخله نظامی برای برکناری مادورو حمایت نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نستور پاپولیزیو» وزیر خارجه پرو پس از برگزاری یک نشست در نیویورک به خبرنگاران گفت: «ما از توسل به کاربرد نیروی نظامی یا مداخله نظامی حمایت نمی کنیم».  

گفتنی است در حالی که «خوآن گوآیدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از سوی آمریکا و اکثر کشورهای غربی به عنوان رهبر خودخوانده این کشور آمریکای لاتین به رسمیت شناخته می شود، دولت «نیکلاس مادورو» همچنان از شناسایی ۱۹۳ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخوردار است.  

با این وجود تیم گوآیدو امیدوار است که پس از ماهها بن بست و مذاکرات شکست خورده، از گردهمایی سازمان ملل برای کسب حمایت شمار بیشتری از کشورها بهره جوید.

این در حالی است که پرو، شیلی و کاستاریکا اصلاحیه ای را برای معاهده ریو- معاهده دفاعی متقابل آمریکای لاتین در واکنش به بحران ونزوئلا- پیشنهاد کرده اند تا از این طریق کاربرد نیروی نظامی را ممنوع نمایند.

گفتنی است که آمریکا با این اصلاحیه مخالف است و ترامپ به طور مکرر می گوید که برای برکناری مادورو از قدرت «تمام گزینه ها بر روی میز است».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکای لاتین ونزوئلا رئیس جمهور کلمبیا پرو وزیر خارجه نیویورک دولت کشورهای غربی مجمع عمومی سازمان ملل سازمان ملل آمریکای لاتین نیویورک ونزوئلا نیروی نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی

به گزارش صدای ایران،وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس این بیانیه سید محسن وهاب زاده مقدم، عباس عبدی، شرکت دانش‌بنیان شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، الوند موتور و موج گستر آسمان پرواز تحریم شده‌اند.


دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید