Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سلمان حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی و رصد فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی و مراجعه شماری از شهروندان به پلیس مبنی بر هتک حرمت توسط برخی از کانال‌ها،  موضوع در دستور کار تیم‌های عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده توانستند چهار نفر از این افراد را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این افراد اغلب در زمینه دوست‌یابی در فضای مجازی فعالیت داشتند و در این زمینه اقدام به هتک حرمت شهروندان می‌کردند که با دستور قضایی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بوکان به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حرمت و حیثیت افراد و نشر اکاذیب می‌کنند، هشدار داد که براساس ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای و با اثبات عمل مجرمانه، دستگیر و تحویل مقام‌ قضایی می‌شوند.  

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه پیگیری این پرونده همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: در صورتی‌که شهروندان در ارتباط با این پرونده شکایتی دارند می‌توانند به پلیس فتا واقع در پاسگاه «کلتپه» مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یک سو فرصتی بی‌نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان ها موجب شده است.

یکی از مهمترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل توجه پدیده‌ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوکان پلیس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری

به گزارش خبرنگار مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در فضای مجازی در مورد کنکور سراسری اعلام کرد: از هفته اول نوروز طی ظرفیت سازی‌هایی که انجام گرفت اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: طرح‌های عملیاتی توسط واحدهای پلیس فتا در سراسر کشور انجام و در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ رصدهایی انجام گرفت.

رئیس پلیس فتای کشور خاطرنشان کرد: بر اساس رصدهایی که انجام گرفت حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

کد خبر 6082096

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی‌آبادکتول
  • دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی آباد کتول