Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ایلان ماسک" رئیس شرکت "اسپیس ایکس" اخیرا در حساب کاربری خود در توئیتر تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک جدید این شرکت موسوم به "استارشیپMk1" را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، "ایلان ماسک" رئیس شرکت "اسپیس ایکس" اخیرا تصاویر جدیدی از نمونه اولیه موشک جدید خود موسوم به "استارشیپMk1" (Starship Mk1) را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون اسپیس‌ایکس در حال آماده سازی نمونه بعدی موسوم به "Starship Mk۱" برای پرواز مداری است که مهندسان اسپیس‌ایکس در حال سرهم بندی آن در مرکز آزمایش شرکت در جنوب تگزاس هستند.

این شرکت در حقیقت دارای دو تیم اختصاصی است که نمونه‌های اولیه جداگانه‌ای از استارشیپ را توسعه می‌دهند. ایده این است که یک رقابت دوستانه بتواند طرح‌های خلاقانه‌ای ایجاد کند و همه چیز را در این زمینه با خلاقیت و سرعت همراه کند.

در هر حال به نظر می‌رسد که "Starship Mk۱" که هم اکنون در تگزاس در دست ساخت است، اولین نمونه‌ای خواهد بود که از این رقابت بیرون می‌آید.

این شرکت در حال ساخت "Mk۱" در بوکا چیکا و "Mk۲" در ساحل فلوریدا است. Mk۱ و Mk۲ حداقل مجهز به سه موتور رپتور خواهند شد. آزمایش این نمونه‌های اولیه راه را برای پروازهای عملیاتی استارشیپ که قرار است از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود، هموار می‌کند.

هدف از طراحی فضاپیمای "استارشیپ" توسط شرکت اسپیس ایکس ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ است. در ماه ژانویه سال جاری هنگامی که ایلان ماسک تصویری از نسخه آزمایشی "استارشیپ" را منتشر کرد، توجه افراد بسیاری را به این فناوری جلب کرد و اکنون نسخه آزمایشی این فضاپیما با پشت سر گذاشتن چند آزمایش سبب گشته تا شرکت اسپیس ایکس یک گام به تحقق رؤیای گردشگری فضایی و ارسال انسان‌ها به ماه و مریخ در سال ۲۰۲۴ نزدیک شود.

اسم اولین مسافر استارشیپ "یوساکو مائیزاوا"(Yusaku Maezawa) است. این مرد، یک میلیاردر ژاپنی و موسس یک شرکت "مد و لباس" است. گفتنی است، این مسافر، سفر خود را به تنهایی انجام نخواهد داد. وی به همراه شش تا هشت هنرمند، از قبیل چند معمار، نوازنده، طراح مد و طراحان رسانه‌ای به ماه سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایلان ماسک اسپیس ایکس استارشیپ استارهاپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه جهانی تعاون (ICA) سالانه گزارشی را تحت عنوان «پایش جهانی تعاون» و با هدف معرفی ۳۰۰ تعاونی برتر در جهان منتشر می‌کند و این گزارش در قالب کتاب کاوشی در اقتصاد تعاون ترجمه و منتشر شده است.

در این کتاب اطلاعات جامعی بر اساس گردش مالی ۳۰۰ تعاونی برتر جهان، ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار برآورد شده است. در این رتبه‌بندی ۳۰۰ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی، مجموعاً ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی (۱۰۵ شرکت) و بخش بیمه (۹۶ شرکت) و پس از آن تجارت عمده و خرده‌فروشی (۵۷ شرکت) قرار دارند.

۵ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی

تعاونی بانکداری «گروپ کردیت اگریکول» با گردش مالی ۱۱۷.۰۱ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی مصرف «REWE» با گردش مالی ۸۲.۰۳ میلیارد دلار از کشور آلمان تعاونی بانکداری«BPCE» با گردش مالی ۶۴.۰۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی کشاورزی «نونک هیوپ» با گردش مالی ۶۱.۱۷ میلیارد دلار از کشور کره جنوبی تعاونی مصرف «Leclerc» با گردش مالی ۶۰.۵۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه

همان طور که ملاحظه می‌شود پر درآمدترین تعاونی‌های دنیا از حوزه بانکداری، مصرف و کشاورزی هستند.

همچنین در این کتاب، می‌توان به دسته بندی جغرافیایی این تعاونی‌های اشاره داشت به طوری که ۱۶۶ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه اروپا، ۹۴ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آمریکا و ۴۰ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. ضمناً در بررسی ۵ ساله این گزارش می‌توان به روند افزایش گردش مالی تعاونی‌های جهان به شکل زیر رسید:

کد خبر 6086736

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام