Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@19:59:02 GMT

برداشت میگو از مزارع پرورشی چوئبده

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۹۳۷۲

برداشت میگو از مزارع پرورشی چوئبده

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، کورش میرزایی معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: در سال جاری ۱۷ مزرعه در وسعت ۱۸۷ هکتار مفید زیر کشت میگو پرورشی قرار گرفت و پرورش دهندگان در این سطح میگو برداشت می‌کنند.

او افزود: میگوهای تولیدی خوزستان از نوع وانامی است که رشد سریع، بازماندگی بالا و مقاوم بودن به بیماری‌ها از مهمترین ویژگی‌های اینگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تولید و بروز بیماری لکه سفید در بخشی از استخرها در کاهش برداشت میگوی پرورشی تاثیرگذار بوده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی چوئبده آبادان برداشت شود .

میرزایی ادامه داد: میگوی تولیدی در مجتمع پرورش میگو چوئبده به علت عدم استفاده از آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی در طول دوره پرورش، دارای کیفیت و بازارپسندی بالایی جهت صادرات است.

او گفت‌: برداشت میگو از مزارع پرورشی چوئبده آبادان تا نیمه مهرماه سال جاری ادامه دارد.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان افزود: همچنین در سال جاری با حمایت‌های شیلات خوزستان و در راستای ایجاد تنوع گونه‌ای و ایجاد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مجتمع چوئبده، تعداد ۱۴ مزرعه در سطحی معادل ۷۸ هکتار نسبت به پرورش ماهی سی باس اقدام کردند.

میرزایی گفت: برآورد می‌شود حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن از این گونه تجاری برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی ارائه شود.

انتهای پیام/ د

  آغاز فصل برداشت میگوی پرورشی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در جلسه علنی مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را طی نامه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مرجع سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است.

همچنین مطابق این قانون، وزرات آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکزی آموزشی غیر دولتی شده و این مراکز باید همه فعالیت های خود اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تداد پرسنل و دانش آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن، هزینه ها و ... را در سامانه مذکور اعلام و وزارت آموزش و پرورش آن را بررسی و ارزیابی کند.

سامانه مدارس غیر دولتی به سامانه سازمان تأمین اجتماعی متصل شده و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به صورت برخط پرداخت می شود.

دیگر خبرها

  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو افزایش یافت
  • طرح بهسازی و نوسازی مزارع پرورش میگو در کشور
  • افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان