Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کلامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد قیمت جدید نان، گفت: قیمت نان افزایش نیافته است و هدف از انتشار ابلاغیه جدید برای قیمت انواع نان سنتی، امکان بازرسی بیشتر است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت  صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در چند سال اخیر قیمت نان به صورت رسمی افزایش نیافته است، افزود: نانوایان  طی چند سال اخیر بطور مدام از افزایش هزینه‌های مختلف تولید از جمله افزایش هزینه‌های انرژی و هزینه‌ کارگری در مقابل عدم افزایش قیمت نان گلایه‌مند بودند، بنابراین برای جبران هزینه‌ها تعدادی از نانوایان، به طور خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها طی سال‌های اخیر خواستار واقعی شدن قیمت نان بوده‌اند، اظهار داشت: بنابراین با توجه به افزایش هزینه‌ها امکان نظارت بازرسان  نسبت به گران‌فروشی و افزایش قیمت‌ها محدود می‌شد. 

کلامی در ادامه با بیان اینکه برای تغییر در قیمت نان دو سناریو مطرح بود، گفت: یک سناریو افزایش قیمت گندم و سناریوی دیگر افزایش قیمت نان بود، اما دولت در نهایت تصمیم گرفت، تا قیمت گندم یارانه‌ای برای تهیه آرد نانوایی‌ها تغییر نکند و همچنان گندمی که در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد، به نرخ یارانه‌ای باشد. 

وی افزود: براساس آخرین تصمیمات مقرر شد تا دولت  یارانه نان را از طریق پرداخت یارانه گندم برای تولید آرد نانوایی‌ها حفظ کند، اما  برای قیمت نان سقف تعیین کند تا امکان گران‌فروشی از بین برود. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت  صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در صورت انتشار بخشنامه جدید برای قیمت نان هدف این است تا براساس این بخشنامه  قیمت‌ و وزن چانه انواع نان  برای نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای می‌گیرند تعیین شود تا بدین وسیله امکان گران‌فروشی وجود نداشته باشد، ضمن اینکه از بروز هر گونه تخلفی جلوگیری شود و امکان نظارت بازرسین بر نانوایی‌ها هم بیشتر شود. 

وی اظهار داشت: دولت هر کیلوگرم گندم را از کشاورزان به قیمت 1700 تومان خریداری می‌کند که با هزینه‌های جانبی به 1850 تومان می‌رسد، اما گندمی که در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد، بخشی به قیمت هر کیلو 665 تومان و 20 درصد هم به قیمت هر کیلو 900 تومان است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت خودرو‌های ثبت‌نامی سال گذشته، مصداق گران‌فروشی است و در سازمان تعزیرات حکومتی قابل رسیدگی است.

بعد از رفع مشکلات پژوپارس، تولید آن ادامه خواهد داشت. قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استاندارد‌ها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می‌دهد.

سایپا نیز قول داده است که مشکل قطعه را رفع کند و بدون افزایش قیمت خودرو‌هایی که ثبت نام کرده است را تحویل دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

tags # خودرو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • چرا قیمت مرغ گران نشد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 26 فروردین 1403/ سکه بهار ۲ میلیون تومان گران شد