Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان شکری پیش از ظهر سه شنبه در نشستی با محوریت برگزاری همایش اربعین حسینی، اظهار کرد: در این همایش بزرگ مواکبی با حضور اهل تشیع، اهل تسنن و یا مذاهب از جمله مسیحیان کار خدمت رسانی به زائرین را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه عراق در همایش اربعین حسینی میزبان ۲۰ میلیون زائر از اقصی نقاط جهان می شود، گفت: مردم عراق در حد بضاعت برای میزبانی زائران تلاش می کنند اما موکب هایی از دیگر نقاط از جمله ایران در بحث خدمت رسانی به آنها کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز افزود: امسال ایران با راه اندازی بیش از دو هزار و ۵۰۰ موکب مسئولیت خدمت رسانی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر را عهده دار شده است که سهم هر استان در برپایی موکب ها مشخص شده است.

پیش بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در همایش اربعین

شکری با این توضیح که سهم استان البرز در خدمات رسانی به زائران اربعین ۳۷ هزار نفر است، عنوان کرد: سال قبل ۵۲ موکب البرزی در عراق برپا شد، امسال در کل ۶۴ موکب از البرز در آنجا برپا می شود که از این تعداد ۲۶ موکب در نجف، ۲۳ موکب در مسیر نجف به کربلا و ۱۵ موکب نیز در شهر کربلا برپا می شود که در بحث اسکان و پذیرایی به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: امسال از پنجم تا دهم صفر کار آماده سازی موکب ها انجام می شود، از دهم ماه صفر (سیزدهم مهرماه) تا بیست و پنجم صفر پیک خدمت رسانی به زائران در بحث اسکان و تغذیه و پذیرایی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز تعداد زائران ایرانی در همایش اربعین سال گذشته را دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که در بحث آزادسازی روادید برای زائران ایرانی انجام شده پیش بینی می شود سه تا پنج میلیون زائر ایرانی در این همایش حضور یابند.

زائران البرزی از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند

شکری با تاکید بر اینکه پذیرای دریافت کمک های مردمی برای خدمت رسانی بیشتر به زائران اربعین هستیم، گفت: در این رابطه شماره حساب های ۷۷۶۶۴۸۲۸۸ و ۷۸۷۲۹۸۵۳۴  بانک کشاورزی و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۹۵۳۰۱ برای دریافت کمک ها از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه زائران البرزی از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند، افزود: برای تامین آرامش و امنیت زائران اربعین کمیته امنیتی در کشور عراق تشکیل شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز تعداد عوامل اجرایی برای اداره موکب های استان البرز را هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: جمعیت هلال احمر نیز مسئولیت بهداشت و درمان موکب ها را عهده دار است.

کد خبر 4727319

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین عراق مهر ایران کربلا استان البرز نجف اشرف شهرستان کرج زائران اربعین هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند استانداری سمنان گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی شامگاه دوشنبه در پایان اولین رزمایش جهاد دامپزشکی استان مازندران در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این رزمایش با بهره گیری از اکیپ‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی شهرستان‌ها در منطقه صعب العبور شهرستان آمل برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری این رزمایش گفت: با توجه به نزدیکی زمان کوچ گله‌های دامی به مناطق بالادست و لزوم واکسیناسیون آنها پیش از انتقال به این مناطق از ظرفیت شهرستان‌های استفاده خواهد شد تا به شهرستان‌هایی که مناطق صعب العبور و کم برخوردار دارند در پوشش واکسیناسیون کمک شود.

آقاپور کاظمی به ادامه برگزاری این رزمایش‌ها در شهرستان‌های دیگری همچون نور، نوشهر، چالوس و.. اشاره کرد و افزود: تلاش خواهد شد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نام گذاری شده است با مشارکت مردم و دستگاه‌های همکار در خدمت رسانی به مردم استفاده گردد تا بتوان خدماتی که منجر به افزایش تولیدات غذایی سالم می‌گردد افزایش یابد.

رسولی زاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل با حضور در این رزمایش گفت: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم جهت ارائه خدمات فراگیر به دامداران و حسب دستور مدیرکل دامپزشکی استان مازندران مبنی بر ارائه خدمات رایگان به دامداران روستاهای نشل، آهن سر، مریجان، تیران شیرکلا با هدف پیشگیری از بیماری‌های دامی، هماهنگی‌های لازم از سوی مسئول جهاد دامپزشکی مازندران صورت گرفت که در نهایت با تشکیل ۱۰ اکیپ جهادی واکسیناسیون و معاینه رایگان دام تشکیل شامل کارشناسان اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌های ساری، میاندرود، قائمشهر، سوادکوه شمالی، جویبار، محمودآباد، بابل، بابلسر، سیمرغ و کارشناسان اداره کل دامپزشکی مازندران بالغ بر ۱۲۶ هزار خدمت ارائه شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: در این رزمایش یک روزه پوشش کامل واکسیناسیون در محور مذکور انجام گرفت و در مجموع بیش از ۱۶ هزار نوبت سر دام تحت پوشش واکسیناسیون و خدمات درمانی قرار گرفتند که شامل واکسیناسیون رایگان هشت هزار رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون سه هزار و ۹۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری آبله، واکسیناسیون سه هزار و ۹۰۰ رأس دام سبک علیه بیماری طاعون، واکسیناسیون ۳۰ رأس دام سنگین علیه تب برفکی، واکسیناسیون ۶۵ قلاده سگ علیه هاری است.

وی در خصوص سم پاشی اماکن دامی گفت: با توجه به نزدیکی گرمی هوا و امکان بروز بیماری‌های انگلی در این رزمایش بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سم استفاده شد.

وی تصریح کرد در این رزمایش ۳۲۰ رأس گوسفند و ۳۰ رأس گاو توسط دامپزشکان اعزامی به صورت رایکان ویزیت و اقدامات درمانی لازم صورت گرفت.

کد خبر 6085882

دیگر خبرها

  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی