Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:22:34 GMT

کاهش 14 درصدی صادرات از گمرکات اردبیل

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۰۸۳۳

کاهش 14 درصدی صادرات از گمرکات اردبیل

مدیر کل گمرکات استان اردبیل گفت: در پنج ماهه امسال میزان صادرات از گمرکات این استان 14 درصد از نظر وزن کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، مدیر کل گمرکات استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد گمرکات استان اظهار کرد: از لحاظ واردات قطعی در پنج ماهه امسال با 56 میلیون کیلوگرم واردات محصولات به گمرکات استان به ارزش 27 میلیون دلار روبرو بودیم که 406 درصد رشد نشان داده و از لحاظ تزار واردات وضعیت ما مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده این واردات را محصولات مواد اولیه کارخانجات و محصولات سرمایه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: از لحاظ صادرات ما با 14 درصد کاهش در وزن محصولات صادر شده روبرو هستیم و از لحاظ ارزش نیز 103 درصد صادرات ما رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل رقم قطعی صادرات پنج ماهه امسال را 48 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته 23 میلیون دلار در مدت مشابه بوده است.

تقوی مقصد صادرات محصولات استان را آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و عراق اعلام کرد و افزود: بیشترین واردات از کشور ترکیه و تاجیکستان به مقصد استان اردبیل اتفاق افتاده است.

وی در مورد صادرات چمدانی نیز افزود: در پنج ماهه امسال 26 میلیون دلار صادرات چمدانی اتفاق افتاده که نسبت به سال قبل 36 درصد رشد نشان می‌دهد و استان اردبیل از لحاظ صادرات چمدانی جزو استان‌های موفق به شکار می‌رود.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل بیان کرد: در پنج ماهه امسال بیش از 620 هزار نفر مسافر از گمرک بیله‌سوار ورود و خروج داشته‌اند که این رقم نیز 11 درصد رشد دارد.

تقوی مجموع درآمد گمرکات استان را با رشد 455 درصدی حدود 204 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: عمده صادرات استان مربوط به شیشه و آئینه، آهن آلات و فولاد، خمیر، مواد پلاستیکی، سیب زمینی و سایر مصالح ساختمانی بوده که عمدتا از گمرک بیله‌سوار صادر شده است.

وی به رشد 189 درصد اظهارنامه‌های وارداتی و صادراتی اشاره کرد و گفت: در صادرات سیب زمینی در 29 روز شهریور در مجموع بیش از یک هزار تن به ارزش یک میلیون دلار صادرات انجام شده که با آغاز برداشت این محصول به نظر می‌رسد در 6 ماهه دوم صادرات سیب زمینی بر سایر محصولات سبقت گیرد.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل ادامه داد: نرم صادرات و واردات اردبیل در مقایسه با آمار کشوری خوب است و تراز ما نیز مثبت می‌باشد که این کاهش وزن صادراتی ما نیز ناشی از تاثیرات تحریم‌های اقتصادی بوده است.

تقوی بیان کرد: در پنج ماهه امسال تعداد کامیون‌های ورودی و خروجی ترانزیتی از گمرکات استان 40 خودرو بوده در حالی که درسال گذشته این تعداد 175 مورد بوده که نشان از کاهش ترانزیت خوردهای صادراتی و وارداتی است.

وی به وضعیت صادرات از گمرک آستارا نیز اشاره و اظهار کرد: در گمرک آستارا نیز 242 هزار تن واردات به ثبت رسیده که ارزش آن 297 میلیون دلار بوده است.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل خاطرنشان کرد: در گمرک آستارا از لحاظ وزن کاهش 15 درصدی در صادرات اتفاق افتاده و در نقطه مقابل 130 درصد افزایش قیمت محصولات صادراتی نیز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش صادرات گمرکات استانها اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال