Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی در پنجمین دوره نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) گفت: اصلی ترین سیاست ما حمایت از تولید داخلی است.
وی افزود: هموارسازی بوروکراسی در وزارت بهداشت در دستورکار است. رسیدگی به هیچ پرونده ای نباید کمتر از یک هفته طول بکشد. فعالان حوزه های مختلف دارو و غذا در صورت طولانی شدن رسیدگی به پرونده های خود، موضوع را با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمکی توسعه بخش های تحقیق و توسعه شرکت های داروسازی را در دستورکار عنوان کرد و ادامه داد: تکیه بر قدرت و مبانی دانشی ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان می تواند برای آینده صنعت داروسازی کشور نوید بخش باشد.
وی خطاب به نمایندگان شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه نیز گفت: ایران بازار دارویی بزرگی است و سرزمین فرصت های طلایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است. 
وزیر بهداشت با اشاره به شکست سیاست های یک جانبه آمریکا در جهان گفت: دنیا تغییر کرده است و دیگر با اندیشه های خودمحورانه و ترامپیسم نمی توان دنیا را اداره کرد. امروز مردم دنیا آماده پذیرش اندیشه های کسانی مثل ماندلا و امام خمینی (ره) هستند.
نمکی به تحریم های ضدایرانی اشاره کرد و افزود: می خواستند زمان بندی شده، ما را به زانو درآورند اما موفق نشدند چون ما فقط در حوزه دفاعی پیشرفت نکرده ایم. امروز ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری های زیستی و نانو است و در تامین نیازهای مواد اولیه و دارو مشکل عمده ای نداریم.
وی اصلاح اقتصاد دارویی کشور را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: نظام توزیع، واردات و دیگر حوزه ها بازنگری می شود تا اقتصاد دارویی پویاتری داشته باشیم و بدون فشار به مردم، نقدینگی در این بخش را افزایش دهیم. 
پنجمین دوره نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) روز سه شنبه در محل مصلی تهران با حضور شرکت های داخلی و ۱۵۰ شرکت از ۳۰ کشور جهان و همچنین سورنا ستاری معاون اول رئیس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا پنجشنبه ادامه دارد. 
نمایشگاه ایران فارما با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل صنعت دارویی کشور، ارائه آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت دارو، آشنایی با بازارهای جدید و ایجاد بستر لازم جهت انتقال دانش فنی، از سال ۱۳۹۳ و در چهار دوره برگزار شده است. مشارکت چشمگیر شرکت‌های داخلی و خارجی از این نمایشگاه حاکی از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد در معرفی ظرفیت صنعت دارویی کشور در سطح جهان است. 
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۲۰۱۹) همچون دوره‌های قبل با حمایت سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت گسترده انجمن‌ها و حضور بیش از ۵۰۰ شرکت دارویی و صنایع وابسته مرتبط در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد

تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳، از سوی رییس سازمان غذا و دارو، برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش مهر، تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

این در حالی است که تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، ۱۹۸۸۵۰ ریال؛ خیریه، ۱۸۶۰۵۰ ریال؛ عمومی غیر دولتی، ۱۴۹،۰۵۰ ریال و داروخانه‌های دولتی، ۸۱،۸۰۰ ریال تعیین شده است.

در همین حال، تعرفه خدمات دارویی شامل دارو‌های OTC (بدون نسخه) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار ۲۵۵۶۵ ریال، خیریه ۲۴۲۸۵ ریال، عمومی غیر دولتی ۲۰،۵۸۵ ریال و داروخانه‌های دولتی ۱۱،۲۰۰ ریال تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مالزی
  • استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا
  • استقبال از محصولات پزشکی ایران در مالزی
  • جذب سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی با کمک شرکت های دانش بنیان
  • گلچیینی از صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های کشور چین