Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@19:39:25 GMT

واقعیت‌هایی که نشانه افول اقتصاد آلمان است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۱۳۹۹

واقعیت‌هایی که نشانه افول اقتصاد آلمان است

رویداد۲۴ با وجود اینکه نمایشگاه ۱۰ روزه فرانکفورت همچنان ده‌ها هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرده است، اما تعداد غرفه‌ها در سال جاری از حدود ۹۹۴ به ۸۳۰ رسیده است و نام‌های بزرگی مانند تویوتا و فراری در این رویداد شرکت نکردند. برخی دیگر نیز اظهار داشتند که سعی داشتند تا راه‌های نوآورانه جدیدی را برای ارتباط با مشتریان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موریس در گزارش خود نوشت: “تنزل در بزرگ‌ترین نمایشگاه دوسالانه اتومبیل آلمان شاید بیش از هر چیزی نگرش عمومی نسبت به چنین رویداد‌هایی را به خوبی نشان داده باشد. علاوه بر این، نمادی از مبارزاتی است که بخش خودروسازی با آن روبرو است. ”

خودروسازان با چالش کاهش میزان گاز‌های گلخانه‌ای روبرو هستند و باید تا می‌توانند از سوخت گازی و دیزلی دوری کنند و رانندگی خودکار را به یک واقعیت ایمن بدل سازند. این صنعت هنوز فراموش نکرده است که چندی پیش شرکت تولیدکننده خودروی آلمانی «فولکس واگن» در تست میزان انتشار آلاینده‌ها تقلب داشت و موتور‌های خود را در قالب محصولی پاکیزه‌تر به بازار عرضه کرد. در روز‌های آغازین نمایشگاه فرانکفورت، معترضان ورودی‌ها را مسدود کردند و بحران تغییرات اقلیمی را از نو یادآور شدند.

علاوه بر این مشکلات، صنعت خودروسازی تحت تاثیر چالش برگزیت و عدم قطعیت ناشی از جنگ تجاری است که دونالد ترامپ به راه انداخته است. هنگامی که صنعت خودرو در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا آسیب ببیند، نه تنها خبر بدی برای کل کشور، بلکه برای کل قاره اروپا محسوب می‌شود.

اما اقتصاددانان پیش‌تر نسبت به سیر رکود در اقتصاد آلمان هشدار داده بودند که کاهش میزان تولید خودرو در این کشور خود نشانی از این واقعیت است. سیاستگذاران فرانسوی نیز نگرانند تا تحت تاثیر این روند قرار بگیرند و به همین خاطر از همتایان آلمانی خود درخواست کرده‌اند تا پیش از اینکه دیر شود محرک مالی لازم را تزریق کنند.

وابستگی شدید آلمان به صادرات، این کشور را در معرض نوسانات تجارت جهانی قرار داده است و تجارت آلمان نیز با توجه به عدم قطعیت موجود در حال کوچک‌تر شدن است.

مارسل فرازچر، رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان، به خبرنگار «واشنگتن پست» گفت: “این موضوع برای آلمان هزینه زیادی دارد. ” وی همچنین خاطرنشان کرد که صادرات تقریباً ۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان را تشکیل می‌دهد و این رقم در کشور آمریکا تنها ۱۵ درصد است. وی ادامه داد: “همین موضوع دلیل اصلی اقتصاد در حال رکود آلمان است. ”

اکثر اقتصاددانان وجود کاهش رشد اقتصادی در دو ربع متوالی سال را به عنوان رکود فنی تعریف می‌کنند. اقتصاد آلمان نیز در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سه ماه گذشته ۰.۱ درصد کاهش رشد داشت. در حالی که داده‌های قطعی برای سه ماه اخیر هنوز در دسترس نیست، اما نشانه‌های مثبتی نیز وجود ندارد. فرازچر همچنین تولیدات و صنعت خودرو در آلمان و جنگ تجاری را از جمله عوامل تاثیرگذار خواند.

هنینگ ووپل، مدیر انستیتوی اقتصاد بین المللی هامبورگ، نیز به واشنگتن پست گفت: “روند تجارت طولانی مدت برای آلمان سودی ندارد، چرا که سیستم چند جانبه بر اساس “قوانین مشترک” و تعهد به بحث و گفتگو در مورد اختلافات در سازمان تجارت جهانی را ترجیح می‌دهد. ”

وی افزود: “فکر می‌کنم ما از الگوی آینده اقتصاد جهانی بهره‌ای نخواهیم برد، زیرا این امر مطمئناً بر پایه قدرت استوار خواهد بود، نه بر اساس قوانین. ”

این در حالی است که برگزیت نیز سایه سنگینی بر صنعت خودروسازی آلمان تحمیل کرده است. انگلیس به طور سنتی بازار شماره یک خودرو‌های آلمان بوده است. پس از برگزاری همه پرسی برگزیت با وجود تضعیف پوند و عدم اطمینان از آینده، صادرات آلمان به انگلستان در سال ۲۰۱۵ تا ۴۰ درصد و تولید خودرو‌ها نیز تا ۲۰ درصد کاهش یافته است. منبع: اقتصاد24 برچسب ها: رویداد24 ، نشانه افول اقتصاد آلمان ، اقتصاد آلمان ، رکود اقتصادی در آلمان ، انستیتوی اقتصاد بین المللی هامبورگ سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اقتصاد آلمان رکود اقتصادی در آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

به گزارش قدس آنلاین، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این نظرسنجی نشان می دهد تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها از موقعیت این کشور در جهان امروز راضی هستند. این رقم در مقایسه با (۶۵ درصد) سال ۲۰۰۰، کاهش چشمگیری را نشان می دهد. از آنجایی که دونالد ترامپ و جو بایدن - دو کاندیدای پیر و نامحبوب ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر به صحنه مبارزات انتخاباتی آمده‌اند، درک چنین احساساتی از سوی آمریکایی‌ها، چندان هم دشوار نیست.

این نویسده تحلیل‌های سیاسی دو سوال اساسی را مطرح می کند: آیا رکود آمریکا صرفاً یک روند کاهشی در رویکرد طولانی پیشرفت غیرخطی و در عین حال اساساً صعودی است؟ یا اولین مرحله از انحطاط شدید و غیرقابل برگشت ملی است؟

این مقاله پاسخ به این سوالات را به واکنش مردم آمریکا منوط کرده و نوشت: «مانند همه ملت‌ها، آمریکا نیز آن چیزی است که مردمش هستند. این در حالی است که اوضاع آن ها روز به روز بدتر می شود. قبیله گرایی در این کشور شدت می گیرد. پلتفرم های رسانه های اجتماعی در دستکاری شناخت انسان هوشمندتر می شوند. نقایص نظام سیاسی در حال بدتر شدن و شکست های سیاست عمومی آمریکا در حال عمیق تر شدن هستند.»

نیوزویک در ادامه افزود: ارائه راه حل‌ها آسان است؛ بهبود آموزش مدنی در مدارس، افزایش آگاهی با سوگیری های شناختی در سراسر جامعه، شناخت بیشتر افراد سایر گروه‌های سیاسی، کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی، گستردگی ساختارهای سیاسی برای تقویت احزاب سیاسی بیشتر، افزایش آزادی بیان، حفاظت از یکپارچگی انتخابات. اما تاکنون در عمل دستیابی به این اهداف غیرممکن بوده است.

دو فرآیند جهانی گسترده، روند مسیر بهبودی آمریکا را سخت‌تر می‌کند. نخست آن که، تکنولوژی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و از سوی دیگر نکات منفی آن نگران کننده تر از دستاوردهای مثبت آن است. نوآوری‌های آنلاین مانند دیپ فیک معایب اینترنت را تشدید و امنیت سایبری ضعیف امنیت داده های شخصی و کنترل سیستم های رایانه ای را تضعیف کرده است. برنامه‌های محبوب مانند تیک‌تاک (متعلق به چین) به دولت‌های رقیب واشنگتن ‌امکان کنترل اطلاعات خصوصی آمریکایی‌ها را بیشتر می کند. از طرفی هوش مصنوعی (AI) بشریت را به خطر انداخته و اختراعات نظامی میدان های نبرد مانند هواپیماهای بدون سرنشین چهره جنگ را تغییر داده است.

این گزارش عامل دوم سخت تر شدن مسیر آمریکا برای جلوگیری از افول را پیچیدگی امور بین المللی معرفی کرده و افزود: آمریکا دو قرن کامل طول کشید تا به هژمونی جهانی دست یابد. دستاوردی که تنها در دو دهه آن را از دست داد.

نویسنده با اشاره به مقاله سپتامبر ۲۰۲۳ رابرت گیتس، رئیس سابق سیا و وزیر دفاع ایالات متحده در فارین افرز با عنوان «ابرقدرت ناکارآمد»، نوشت: تهدیدهای ژئوپلیتیکی علیه آمریکا در حال افزایش است. گیتس در این مقاله تاکید کرده بود: "ایالات متحده خود را در موقعیتی منحصر به فرد می بیند و آن مواجهه با دشمنان متجاوز با اشتباهات محاسباتی است. در حالی که خودش ناتوان از رسیدن به وحدت مورد نیاز برای مقابله با آن ها است و قدرت لازم برای منصرف کردن آنها از اشتباهاتشان را ندارد. ایالات متحده اکنون با تهدیدات جدی‌تری نسبت به دهه‌های گذشته برای امنیت خود مواجه است.»

ویلیام کوپر در پایان این مقاله افزود: بدترین سناریوی ناشی از ناکارآمدی آمریکا، سوءمدیریت داخلی نیست بلکه اشتباه محاسباتی این کشور در سیاست خارجی است. حقیقت قابل توجه این که آمریکا دقیقاً زمانی در حال افول است که چالش های پیش روی جهان در حال افزایش بوده و نیاز به حضور رهبری منطقی هرگز به این فوریت نبوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه