Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری امتداد، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه روسای بانک مرکزی بسیاری از کشورهای حاشیه منطقه خلیج فارس همچنین مصر، اردن، موریس و مالزی در این کنفرانس حضور داشتند، افزود: در این کنفراس درباره چالش های آینده بانکداری بحث شد؛ خصوصا توسعه تکنولوژی که با سرعت در حال پیشرفت است و ما نیاز داریم خودمان را با سرعت تکنولوژی تطبیق دهیم و اگر ندهیم همان بلایی که سر موبایل های قدیمی تر در مواجه با تکنولوژی موبایل های هوشمند آمد برای بانکداری نیز اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین موضوع بدهی های دولت ها و خانوارها که به صورت اوراق و سیستم بانکی است، عنوان شد.

وی ادامه داد: بدهی های شرکتی در حال افزایش است و اگر افزایش ادامه پیدا کند در سال ۲۰۴۰بدهی ها نسبت به تولید ناخالص جهان تقریبا ۵۰۰درصد بیشتر می شود و بدهی شرکتی افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در حاشیه کنفرانس با روسای بانک مرکزی، روابط خوب و دوستانه برقرار کردیم. علیرغم جو و فشاری که آمریکا ایجاد می کند خیلی از کشورها تمایل داشتند با ما همکاری کنند و ابراز دوستی شان را مطرح کردند. یکی دو کشور نیز بخاطر فشارهای آمریکا تمایل برای ارتباط نشان ندادند و برای ما قابل درک است.

همتی افزود: دیدارها و مذاکرات خوبی با هم داشتیم و امیدواریم در آینده این مباحث را به جاهای خوبی برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس گفت: حضور رئیس کل بانک مرکزی ایران بسیار مهم و ضروری بود و توانستیم مواضعمان را با دوستانمان مطرح کنیم. همچنین اتفاقاتی که در کشورمان افتاده و مقاومتی که مردم بزرگ ایران انجام دادند و برنامه ریزی هایی که برای خنثی کردن حداکثر فشار دولت آمریکا شده را برایشان تشریح کنیم.

همتی در پایان عنوان کرد: بسیاری از روسای کل بانک های مرکزی کشورهای منطقه تاکید داشتند که که آمریکا سلاح تحریمش کند شده است و خیلی خوشحال بودند که شرایط خوبی در ایران حاکم شده و ثبات در اقتصاد ایران برقرار است و تحریم های آمریکا دیگر نمی تواند اثربخش باشد.

وی همچنین گفت: با روسای چند کشور مذاکره داشتیم و با بقیه کشورها را نیز در حاشیه کنفرانس صحبت کردیم. 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران

سیاستمداران و روسای احزاب پاکستان همزمان با سفر رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران به اسلام‌آباد، ضمن خوش آمدگویی به آیت‌الله رئیسی تعهد خود را برای حمایت از توسعه روابط فی مابین اعلام و از مواضع ایران در منطقه به ویژه دفاع از ملت مظلوم فلسطین قدردانی کردند.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در پیامی با استقبال از سفر دکتر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان ابراز اطمینان کرد که این بازدید گامی رو به جلو برای گسترش تعاملات دو کشور همسایه خواهد بود. وی با ابراز ارادت خود نسبت به مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی و ملت ایران افزود که روابط دو ملت و دو کشور دوست و برادر در نتیجه این سفر بیش از پیش تقویت می‌شود.

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در پیامی اعلام کرد که همه اقشار جامعه پاکستان از سفر مهم و تاریخی آیت‌الله رئیسی خرسند و به میزبانی از این فرزند غیور انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند. 

وی اظهار کرد: دکتر رئیسی شخصیت پر افتخار جهان اسلام که مقتدرانه علیه استکبار جهانی و رژیم متجاوز صهیونیستی موضع گیری کرده است، با آغوش باز از سوی مردم پاکستان مورد استقبال قرار می‌گیرد. نگاه‌ها در پاکستان به ورود این مهمان عزیز و سرباز باوفای انقلاب اسلامی دوخته است و ما از صمیم قلب به آیت‌الله رئیسی خوشامد می‌گوئیم.

صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رئیس جمعیت علمای پاکستان و رئیس شورای همبستگی ملی نیز در پیامی با تمجید از اقدام قهرمانانه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ تنبیهی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت: ملت پاکستان مفتخر به میزبانی از شخصیتی است که کشورش در خط مقدم حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با توطئه‌های شیطانی (رژیم) اسرائیل و حامیان جنایتکار آن قرار دارد.

این سیاستمدار پاکستانی با محکومیت ماجراجویی‌های اسرائیل و آمریکا علیه ایران در منطقه، پاسخ تنبیهی ایران به تجاوز‌های رژیم جعلی اسرائیل را افتخاری بزرگ برای جهان اسلام به ویژه مردم پاکستان و دوستداران ایران دانست. ما به گرمی از بازدید مهم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی استقبال می‌کنیم و حامی توسعه هرچه بیشتر روابط میان این دو کشور برادر هستیم.

حجت‌الاسلام سید جواد نقوی رئیس نهضت بیداری امت مصطفی (ص) و رئیس حوزه علمیه عروة الوثقی در شهر لاهور نیز در پیام خود اعلام کرد که همه مردم پاکستان اعم از شیعه و سنی با شور و شوق فراوان در انتظار سفر آیت‌الله رئیسی هستند لذا می‌بایست استقبال بی سابقه‌ای از این سرباز شجاع انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

علاوه بر این بسیاری از گروه‌های سیاسی، مذهبی و فعالان مدنی پاکستان با صدور بیانیه‌ها، چاپ بنر و انتشار پیامد‌های ویدئویی با استقبال از بازدید رئیس جمهور اسلامی ایران به کشورشان، اعلام کردند که جامعه مسلمان پاکستان مفتخر به میزبانی از رئیس یک ملت شجاع و غیوری است که حامی ملت‌های مظلوم به ویژه مدافع مردم فلسطین است.

گروه‌های مردمی پاکستان همچنین با ارسال درخواست‌های رسمی به سفارت ایران در اسلام‌آباد و نمایندگی‌های سیاسی ایران در شهر‌های لاهور و کراچی که قرار است آیت‌الله رئیسی به این شهر‌ها نیز سفر کند، آمادگی خود را برای استقبال از رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کردند.

دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان و در رأس هیاتی عالیرتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، ساعاتی پیش با بدرقه معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزرا عازم اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

دکتر رئیسی در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی
  • انتصابات جدید در برخی ادارات کل بانک ملی ایران