Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  شهرام شکوهی معاون پشتیبانی پارک علم و فن آوری استان یزد در مراسم افتتاح نخستین مراکز رشد بسیج علمی و پارک علم فن آوردی ناحیه مقاومت مهریز، گفت: با افتتاح مرکز رشد بسیج علمی در این شهرستان و افزایش امکانات ، خدمات و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب   از مهاجرت نخبگان  به مرکز استان  جلوگیری می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:  ۲۸٠شرکت در حوزه علم و فناوری در استان یزد  فعالیت دارند که تعداد قابل توجهی از شهرستان مهریز هستند.

شکوهی با اشاره به ظرفیت‌های مرکز رشد بسیج و پارک علم و فن آوری، بیان کرد: این مرکز منابع فراونی در حوزه دانش بنیاد دارد و ظرفت‌های اشتغال زایی در سطح ملی ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: صندوق علمی پژوهشی استان یزد در دو سال گذشته توانسته رتبه بهترین صندق پذیرش و معارف در سطح کشور را به خود اختصاص دهد.

۵٠ تا ۶٠ میلیارد تومان اعتبار در اختیار فعالان عرصه پژوهشی

شکوهی گفت: پارک علم و فن آوری استان یزد هرساله  ۵٠ تا ۶٠میلیارد تومان اعتبار در اختیار فعالان عرصه پژوهشی قرار می‌دهد.

او ادامه داد: پارک علم و فن آوری موظف به کمک‌های مالی و همه جانبه به منظور قانون به شرکت‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

شکوهی افزود: شرکت‌های تحت پوشش پارک علم و فن آوری ۶٠٠ میلیون تومان درآمد زایی کرده اند.

او ادامه داد: پارک علم و فن آوری در حوزه‌های دفاعی، مکانیکی، معدن و فن آوری فعالیت دارد و نمونه بارز آن تولید جی وی پی در معدن چادر ملو است و این نتیجه سعی و تلاش با شعار ما می‌توانیم است.

انتهای پیام/ی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شده‌اند که نخستین تولد از این گونه در سال جاری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، داود میرشکار در این خصوص به رسانه‌ها گفت: خوشبختانه شرایط در منطقه برای زاد و ولد این گونه حیوانی مناسب است و باعث شده نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شوند.

وی ادامه داد: برنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

میرشکار گفت: بعد از بیماری میاز که در سال 1393 باعث تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد، این اداره کل با برنامه های پایشی و رصد شبانه‌روزی زیستگاه را برای احیای مجدد این گونه آماده کرده و برنامه های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: هدف این اداره کل علاوه بر تکثیر در محیط های کنترلی، تکثیر به‌صورت آزاد در محیط های طبیعی بوده و به همین منظور در سایت تکثیر از پنج راس در سال 1398 به 12 راس در سال 1402 راس رسید که نشان از پویایی و موفقیت این سایت و مدیریت مطلوب منطقه است.

وی پیش‌بینی کرد که در سال جاری سه تا 4 گوساله به این جمعیت اضافه شود.

براساس این گزارش گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل های دز و کرخه خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد. جزیره اشک ارومیه و دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود