Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله دوم تامین مالی بزرگ دولت از طریق عرضه اولیه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی از فردا (چهارشنبه) در بازار مشتقه بورس انرژی ایران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بورس انرژی، این اوراق در روزهای چهارشنبه سوم مهر و شنبه هفتم مهر تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق نمادهای سنفت ۲۹۹۱، سنفت ۲۹۹۲، سنفت ۲۹۹۳، سنفت ۲۹۹۴، سنفت ۲۹۹۵، سنفت ۲۹۹۶ و سنفت ۲۹۹۷ در بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه عمومی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمتر از یک ماه قبل نیز دولت از طریق عرضه اولیه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد مبتنی بر نفت خام در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، موفق به تامین مالی از طریق این بازار شده بود. به این ترتیب با اجرای فاز دوم این تامین مالی از فردا، پازل تامین مالی ۵هزار میلیارد تومانی دولت در بورس انرژی ایران تکمیل می شود.

 

مجموع قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی که از فردا عرضه اولیه خواهند شد بالغ بر ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۶۲ قرارداد است که به قیمت اسمی هر قرارداد ۷۱۴ هزار و ۷۸۳ تومان و به روش حراج ناپیوسته به عموم سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.

 

متعهد پذیره‌نویسی تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۲۰ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان که فردا از طریق نماد «سنفت۲۹۹۱» عرضه اولیه می شوند، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند خواهد بود. همچنین ۹۷۹ هزار و ۳۱۸ قرارداد از این اوراق به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در نماد «سنفت۲۹۹۲» در روز چهارشنبه این هفته از سوی صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی تعهد پذیره نویسی خواهد شد.

 

همچنین طی این روز صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کیان متهد پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومان از حجم تامین مالی مذکور با عرضه اولیه ۲۷۹ هزار و ۸۰۵ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام در نماد «سنفت۲۹۹۳» سده و در نهایت تامین سرمایه سپهر در این روز متعهد پذیره نویسی ۲۷۹ هزار و ۸۰۵ قرارداد به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

 

در روز شنبه ششم مهر ۱۳۹۸ نیز تعداد ۲۰۹ هزار و ۸۵۳ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان در نماد «سنفت ۲۹۹۵» عرضه می شود که بانک خاور میانه متعهد پذیره نویس آن است. ۲۰۰ میلیارد تومان از قراردادهای مذکور نیز در نماد سنفت ۲۹۹۶ عرضه اولیه می شود که از سوی صندوق سرمایه گذاری اندوخته پایدار سپهر، تعهد پذیره نویسی آن انجام می شود. همچنین ۲۵۰ ملیارد تومان از این قرارداد ها در نماد "سنفت ۲۹۹۷" عرضه خواهد شد که متهد پذیره نویس آن شرکت تامین سرمایه کاردان است.

 

مدت و سررسید قراردادهای مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی ۱۳ ماهه است.

 

این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی است و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح استان همدان دفاع مقدس اربعین حسینی اردبیل دوران دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد پادکست صوتی بورس انرژی معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در پاسخ به پیگیری خبرگزاری تسنیم، ماجرای تخلف و درگیری کارکنان یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت در اراک با کارشناسان استاندارد استان مرکزی را تشریح کرد. - اخبار استانها -

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اعلام جرم علیه جایگاه دار بنزین شهر اراک به اتهام برخورد غیر قانونی با نماینده استاندارد به دادستانی مرکز استان اظهار  داشت: براساس وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور نظارت بر خدمات مشمول استاندارد اجباری، کارشناسان اداره کل استاندارد استان مرکزی، جهت نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت استان در فروردین ماه امسال به یکی ازجایگاه‌های عرضه سوخت در شهرستان اراک مراجعه کردند.

وی افزود: مسئول و کارکنان جایگاه به محض شروع بازرسی کارشناسان استاندارد،  شروع به پرخاش و توهین نمودند و با جوسازی و تعطیل کردن ارائه خدمات در آن جایگاه سوخت، به تحریک خدمات گیرندگان پرداخته و با استفاده از این فرصت مانع بازرسی کارشناسان این اداره کل از آن جایگاه سوخت شدند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: در پی این اتفاق موضوع پرونده جرم جایگاه دار توسط این اداره کل به مرجع شبه قضایی کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه استاندارد ارجاع و با حضور و اتفاق نظر اعضای کمیسیون و معاون رییس کل دادگستری استان به عنوان قاضی منتخب قوه قضاییه در کمیسیون ماده 42 استان مرکزی، موضوع به صورت دقیق مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با احراز جرم در کمیسیون پرونده عمل مجرمانه، متهم برای رسیدگی به دادستانی مرکز استان ارجاع گردید.

میرنظامی خاطرنشان کرد: مطابق بند 8 ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، ممانعت از ورود کارشناسان در امر بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی و محل عرضه، فروش، تمرکز، توزیع و بسته بندی محصولات مشمول مقررات استانداردهای اجباری جرم بوده و مرتکبان به مجازات مقرر در قانون محکوم می شوند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • عرضه شمش بلوم و تختال
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد
  • معامله ۱۷۵ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • (ویدئو) تامین کسری بودجه دولت با برداشت ۲۰۰ هزار میلیاردی از بورس
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی