Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@03:16:29 GMT

عاشقانه های یک مرد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۰۴۴

عاشقانه های یک مرد

عصر ایران؛ یک برش دانایی - امروز می خواهیم برشی از کتاب پر از عشق و خرد نادر ابراهیمی را با هم مرور کنیم: چهل نامه کوتاه به همسرم.

نامه نوزدهم
بانوی بزرگوار من!
به راستی که چه درمانده اند آنها که چشم تنگ شان را به پنجره های روشن و آفتابگیر کلبه های کوچک دیگران دوخته اند...

و چقدر خوب است، چقدر خوب است که ما- تو و من- هرگز خوشبختی را در خانه همسایه جستجو نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این حقیقتاً اسباب رضایت خاطر و سربلندی ماست که بچه هایمان هرگز ندیده و نشنیده اند که ما از رفاه دیگران، شادی های دیگران، داشتن های دیگران، سفره های دیگران و حتی سلامت دیگران، به حسرت سخن گفته باشیم. و من، هرگز، حتی یک نفس شک نکرده ام که تنها بی نیازی روح بلندپرواز تو این سرافرازی و آسودگی بزرگ را به خانه ما آورده است...

تو با نگاهی پر شوکت و رفیع- همچون آسمان سخی- از ارتفاعی دست نیافتنیف به همه ما آموختی که می توان از کمترین شادی متعلق به دیگران، بسیار شاد شد- بدون توقع تصرف آن شادی یا سهم خواهی از آن.
من گفته ام، و تو در عمل نشان داده ای:
خوشبختی را نمی توان وام گرفت.
خوشبختی را نمی توان برای لحظه ای نیز به عاریت خواست.
خوشبختی را نمی توان دزدید
نمی توان خرید
نمی توان تکدی کرد...

بر سر سفره خوشبختی دیگران، همچون یک ناخوانده مهمان، حریصانه و شکم پرورانه نمی توان نشست، و لقمه ای نمی توان برداشت که گلوگیر نباشد و گرسنگی را مضاعف نکند.
پرنده سعادت دیگران را نمی توان به دام انداخت، به خانه خویش آورد، و در قفسی محبوس کرد- به امید باطلی، به خیال خامی.
خوشبختی، گمان می کنم، تنها چیزی است در جهان که فقط با دست های طاهر کسی که به راستی خواهان آن است ساخته می شود، و از پی اندیشه های طاهرانه.
البته ما می دانیم که همه گفت و گوهایمان در باب خوشبختی، صرفا مربوط به خوشبختی در واحدهای بسیار کوچک است نه خوشبختی اجتماعی، ملی، تاریخی و بشری...

برای رسیدن به آنگونه خوشبختی- که آرمان نهایی انسان است- نیرو، امید، اقدام و اراده مستقل فردی راه به جایی نمی برد و در هیچ نامه ای هم، حتی اگر طوماری بلند باشد، نمی توان درباره آن سخن به درستی گفت.

عزیز من!
خوشبختی امروز ما، تنها و تنها به درد آن می خورد که در راه خوشبخت سازی دیگران به کار گرفته شود. شرط بقای سعادت ما این است، و همین نیز علت سعادت ماست.
یک روز از من پرسیدی: "کی علت و معلول، کاملا یکی می شود؟" و یادت هست که من، درجا، جوابی نیافتم که بدهم. بسیار خوب! پاسخت را اینک یافته ام.

 

نامه بیستم

عزیز من!
فردا، یک بار دیگر، سالروز ازدواج ماست، و من که اینجا نشسته ام و صبورانه خط می نویسم و هنوز هیچ پیشکشی کوچکی برای تو تدارک ندیده ام؛ اما این تنها مساله ای است که هرگز، به راستی هرگز مرا نگران نکرده است، و نیز نخواهد کرد. نگران، نه؛ اما غمگین، البته چرا.

این، در عصر نفرت انگیز شی ئی شدن محبت و عشق، معجزه ای است که ما- من و تو- خوشبختی مان را، نه تنها بر پایه پول، بل حتی در رابطه با آن نساخته ایم؛ که اگر چنین کرده بودیم، چندین و چند بار، تاکنون، می بایست شاهد ویران شدن شرم آور این بنا بوده باشیم...
و چقدر تاسف انگیز است ویران شدن چیزی که خوب بودنش را مومنیم.

و کیست که در میان ما که نداند این معجزه حذف پول به عنوان حلال مشکلات، تنها به همت والا، گذشت بی نهایت، بلندنظری و منش بزرگوارانه تو ممکن گشته است؟
نامه بیست و یکم

عزیز من!
خوشبختی، نامه ای نیست که یکروز، نامه رسانی، زنگ در خانه ات را بزند و آن را به دستهای منتظر تو بسپارد. خوشبختی، ساختن عروسک کوچکی است از یک تکه خمیر نرم شکل پذیر... به همین سادگی، به خدا به همین سادگی؛ اما یادت باشد که جنس آن خمیر باید از عشق و ایمان باشد نه هیچ چیز دیگر...
خوشبختی را در چنان هاله ای از رمز و راز، لوازم و شرایط، اصول و قوانین پیچیده ادراک ناپذیر فرو نبریم که خود نیز درمانده در شناختنش شویم...
خوشبختی، همین عطر محو و مختصر تفاهم است که در سرای تو پیچیده است...

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عاشقانه نادر ابراهیمی چهل نامه کوتاه به همسرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس

ایتنا - پلتفرم ایکس در حال بررسی اعمال هزینه‌های مالی برای کاربران جدید در ازای اجازه دادن به آنها برای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران است. وبلاگ‌نویسان آن را تصمیمی «فرصت‌طلبانه و آزاردهنده» توصیف می‌کنند.
پلتفرم ایکس در حال بررسی اعمال هزینه‌های مالی برای کاربران جدید در ازای اجازه دادن به آنها برای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران است. وبلاگ‌نویسان آن را تصمیمی «فرصت‌طلبانه و آزاردهنده» توصیف می‌کنند.

به گفته میلیاردر آمریکایی و مالک این پلتفرم، ایلان ماسک، هزینه‌های مالی کاربران جدید ایکس تنها راه برای اطمینان از مقابله با حساب‌های رباتیک در نظر گرفته می‌شود.

این تاجر معروف خاطر نشان کرد که این هزینه‌های مالی تنها برای مدت 3 ماه توسط دارندگان حساب جدید پرداخت می‌شود و پس از این مدت استفاده از این پلتفرم رایگان می‌شود.

 
 غرامت مالی مزایای انتشار محتوا و تعامل با پست‌های دیگران را به روش‌های مختلف مانند لایک کردن، نوشتن پاسخ‌ها، ارسال مجدد (ری‌پست) و همچنین ذخیره توییت‌ها برای کاربر تضمین می‌کند.

طبق اطلاعات فاش شده، فالو کردن کاربران و مشاهده پست‌هایشان بدون تعامل با آنها، تا سه ماه پس از ورود به پلتفرم نیازی به اشتراک ندارد. 

افشاگری‌ها حاکی از آن است که در صورت عدم پرداخت اشتراک، کاربر جدید پس از گذشت 3 ماه از ایجاد حساب کاربری خود در ایکس می‌تواند به صورت عادی محتوا را منتشر کند و با پست‌های دیگران تعامل داشته باشد.

دیگر خبرها

  • انتقام سپاه از اسرائیل دل مردم را شاد کرد
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • آرتتا: درد شکست امشب هرگز از بین نمی‌رود
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • (ویدئو) شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ |‌ ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • کیخسرو و سهراب در بیستون