Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@11:38:39 GMT

مخالفت مجلس با حذف تعطیلی هشتم ربیع الاول

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۰۶۶

مخالفت مجلس با حذف تعطیلی هشتم ربیع الاول

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بند ح ماده ۳۷ قانون برنامه شمم توسعه مبنی بر تعطیلی هشتم ربیع الاول -آغاز امامت امام زمان (عج) - مخالفت کردند.

به گزارش شریان نیوز،نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بند ح ماده ۳۷ قانون برنامه شمم توسعه مبنی بر تعطیلی هشتم ربیع الاول -آغاز امامت امام زمان (عج) - مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


نمایندگان در جلسه علنی امروز- سه شنبه – مجلس شورای اسلامی با ۱۱۷ رای موافق، ۶۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر با طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی مبنی بر خذف بند (ح) ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور- هشتم ربیع الاول- مخالفت کردند.

علی مطهری در موافقت با این طرح گفت: تعطیلی روز هشتم ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان در مجلس نهم تصویب شد، اما شورای نگهبان آن را رد کرد، در مجلس دهم این موضوع در برنامه ششم توسعه گنجانده شد و نمایندگان ب آن رای دادند، نمایندگان شورای نگهبان را قانع کردند و این بند تصویب شد.

وی افزود: در صورت تعطیل نبودن این روز، بهتر می‌توان بزرگداشت این مناسبت را به جا آورد؛ فلسفه تعطیلی این مناسبت بزرگداشت است، از طرفی این تطیلی بار مالی و اتقاصدی برای کشور دارد و آسیب‌های اقتصادی به کشور وارد می‌کند.

 سید مهدی مقدسی نماینده اراک نیز در موافقت با حذف این طرح گفت: ما بدون تعطیلی یک روز برای یک مناسبت خاص نیز می‌توانیم بزرگداشت آن را انجام دهیم، ما باید تعطیلات کشور را ساماندهی کنیم؛ بحث تعطیی فقط مربوط به دولتی‌ها نسیت بلکه بخش خصوصی نیز متعاقب این تعطیلی ها، زیان می‌بیند.


محمد علی پورمختار نماینده بهار در مجلس شورای اسلامی نیز درمخالفت با این طرح گفت: موضوع تعطیل و تعطیل نبودن یک روز نیست بلکه بحث بزرگداشت و یادآوری این مناسبت است؛ هشتم ربیع الاول یادآور یک مناسبت بزرگ ولایت حضرت، ولی عصر است.

یحیی کمالی پور نماینده جیرفت و عنبر آباد نیز در موافقت با این طرح گفت: تعطیلی این روز بار اقتصادی برای کشور ندارد، زیرا هیچ صنفی مجبور نیست که در این روز تعطیل شود؛ تعطیلی یک روز برای بزرگداشت آن روز است و هشتم ربیع الاول اثار فرهنگی بزرگی برای کشور دارد.

برچسب هاامام زمان (عج)

منبع: شریان

کلیدواژه: امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم