Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان بر اولین بار گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه «ال بی سی» (وابسته به القوات اللبنانیه) انجام داد و از جمله موضوعاتی که به آن پرداخت ایران و حزب‌الله بود.

وی گفت:ما خواستار حفظ رابطه با ایالات متحده آمریکا، توسعه این رابطه و محکم کردن آن هستیم اما در مقابل، حزب‌الله را سازمانی تروریستی نمی‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به عنوان دولت با صحبت سید حسن نصرالله درباره ایران موافق نیستیم، ما ( این موضوع) را توضیح داده‌ایم و او (نصرالله) این را می‌داند.

باسیل در پاسخ به این موضوع که آیا تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل وی نیز شود، گفت: اطلاعاتی در این باره ندارم، من وزیر خارجه لبنان هستیم و برخورد با من باید بر همین اساس باشد.

وی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به همراه «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به نیویورک سفر کرده، تصریح کرد: در سفر فعلی‌ام درخواستی برای دیدار با مقامات آمریکایی نکرده‌ام.

باسیل درباره پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت گفت: پاسخ حزب‌الله به تجاوز اسرائیل قواعد سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) را بازگردند؛ ما خیر لبنان را می‌خواهیم و خواستار حفظ (قواعد) درگیری‌ در هر آنچه اتفاق می‌افتد، هستیم.

در سوم شهریورماه دو پهپاد صهیونیستی به ضاحیه بیروت تجاوز کرد که انفجار یکی از آنها باعث شد به ساختمان رسانه‌ای حزب‌الله خسارت‌هایی وارد شود. حزب‌الله در پاسخ به این موضوع، یک خودروی زرهی صهیونیستی را در شهرک آویویم منهدم و یک پهپاد صهیونیستی را ساقط کرد.

وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم که لبنان در هیچ محوری چه ایرانی یا غیر آن باشد؛ ما در وزارت خارجه اصل بی‌طرفی را اجرا می‌کنیم. من مخالف اقدامات جنگی علیه یمن هستم اما بر اساس اصل بی‌طرفی نمی‌توانم زدن تأسیسات سعودی را محکوم کنم همانطور که نمی‌توانم زدن بیمارستان یمن را محکوم کنم.

باسیل درباره ترسیم مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی گفت: (مواضع) ایالات متحده به سمت اسرائیل مایل است اما میانجی‌گری این کشور در پرونده ترسیم مرزها خوب است و از آن استقبال شده است؛ همه طیف‌ها در لبنان خواستار احقاق حقوق لبنان در این پرونده هستند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک

به گزارش همشهری آنلاین به گفته این منبع، امیرعبداللهیان و هیئت همراهش، تنها می‌توانند تا فاصله هفت چهارراه در جهت شمال و جنوب و یک چهارراه در جهت غرب مقر سازمان ملل واقع در منطقه منهتن نیویورک، رفت‌وآمد داشته باشند.
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که در این سفر «محدودیت‌های بیشتری» برای وزیر امور خارجه ایران در نظر گرفته شده است.

کد خبر 845062 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان ایران و آمریکا خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک