Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@01:38:17 GMT

مصرف روزانه3هزارتن پلاستیک در ایران

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۰۷۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بیشتر نقاط دنیا استفاده از پلاستیک محدود شده است ، گفت: اما همچنان در تهران روزانه ۳ هزار تن پلاستیک مصرف می شود. ناطقان: صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در همایش روز جهانی بدون خودرو که به همت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد گفت: تلاش می‌شود تا برنامه‌های تدارک دیده شود تا در سطح شهر تهران شهروندان زیست بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر یک بررسی کنیم روزهای ملی و روزهای جهانی را در تقویم می‌بینیم اما تنها در حد یک روز آن هم به صورت تشریفاتی در تصمیم گیری‌های کلان نقش دارد.

صدراعظم نوری گفت: برای مثال ما روز بدون کیسه پلاستیکی داریم یا روز جهانی بدون دخانیات داریم یا مثلاً روز نفی خشونت داریم که همه اینها به واسطه اهمیت آن موضوعات رخ داده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بسیاری از کشورها موفق شده اند تا با دعوت از آحاد مختلف جامعه و پیوستن به کمپین‌های مختلف اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهند.

وی افزود در ایران روزانه ۳ هزار تن پلاستیک مصرف می شود و این نشان می دهد ما فقط اسم روز جهانی بدون پلاستیک را گرامی داشته‌ایم و اقدامی عملی برای آن انجام نداده‌ایم.

نوری به موضوع مرگبار بودن آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: ما برای کاهش آلودگی هوا چاره ای جز کاهش استفاده از خودرو را نداریم و این همان مسیری است که به صورت عملی ۵۰ کشور به سمت آن رفته‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: کسانی که می‌گویند استفاده از دوچرخه در کاهش آلودگی نقشی ندارد باید بدانند که براساس مطالعات انجام شده میزان آلودگی هوا در روز بدون خودرو کاهش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد تنها در یک شهری مثل لندن ۹ هزار نفر به واسطه آلودگی هوا فوت کردند و همین امر باعث شد تا شهرداری لندن به فکر کاهش استفاده از خودرو بیافتد.

نوری گفت: ما حتی در روز جهانی بدون خودرو شرایط آلودگی هوای مان بدتر از روزهای پیش بوده است و این نشان می‌دهد پایبندی کافی به روز جهانی بدون خودرو را نداشته‌ایم.

منبع: فارس برچسب ها: پلاستیک ، مصرف ، ایران ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پلاستیک مصرف ایران تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، میثم سعیدی با اشاره به راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»، اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا بیست و یکم تیر روز جهانی بدون پلاستیک تداوم خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه‌اندازی شده است و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه‌اندازی آن با ما هم‌فکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شعار سال جاری هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مسئله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمام بنگاه‌های اقتصادی درباره کاهش مصرف پلاستیک خاطرنشان کرد: از تمام بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

کد خبر 746877

دیگر خبرها

  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک از فردا
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد