Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین تجمع که روز سه شنبه برگزار و حدود نیم ساعت طول کشید، ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس که در بین آنها برخی قهرمانان کشوری و بین‌المللی نیز حضور داشتند، خواستار واگذار نشدن تنها سالن ورزشی و محل تمرین آنها به برنده مزایده (بخش خصوصی) شدند.

نماینده ورزشکاران معترض و دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: سالن ورزشی محله چای بویین این شهر از زمان افتتاح در ۱۳ یا ۱۴ سال گذشته به صورت اختصاصی و در قالب اجاره در اختیار این هیات و ورزشکاران آن قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشید عاشوری افزود: متاسفانه امسال یک فرد از بخش خصوصی که گفته می‌شود، حوزه فعالیت آن در صنف معاملات خودرو است، بدون کار کارشناسی رقمی بالاتر از مبلغ پیشنهادی هیات ورزش جانبازان و معلولان در مزایده شرکت کرده و برنده شد و اکنون به دنبال تحویل گرفتن سالن است.

وی اضافه کرد: سالن ورزشی چای بویین گنبدکاووس تنها امید و مکان تمرین ورزشکاران جانباز و معلول این شهرستان است که در بین آنها تعداد قابل توجه‌ی ملی پوش در رشته‌های مختلف از جمله والیبال نشسته آقایان و بانوان، بستکبال با ویلچر مردان، دو و میدانی و تنیس روی میز و یا مربی هستند که همه آنان در مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک برای کشور و استان گلستان و این شهرستان افتخار کسب کرده‌اند.

عاشوری تصریح کرد: چندین بار موضوع را از طریق رییس ورزش و جوانان و فرمانداری ویژه پیگیری کردیم و قرار شد این مشکل رفع شود اما متاسفانه امروز برنده مزایده برای تحویل سالن آمده بود که ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان از ورود آنان ممانعت کردند.

درهمین پیوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با حضور در جمع ورزشکاران معترض، گفت: این موضوع را از طریق مسوولان ورزش و جوانان شهرستان و استان گلستان پیگیری می‌کنم تا مشکل رفع شود.

فرزانه جعفری افزود: پیش از این نیز با برنده مزایده سالن ورزشی محله چای بویین گنبدکاووس صحبت شد که او قول داد، انصراف دهد اما امروز شاهد حضور مجدد او بودیم.

وی اضافه کرد: ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس که در بین آنها برخی قهرمانان ملی و جهانی نیز هستند، نیاز به مکانی برای تمرین و نیز حمایت از سوی مسوولان ورزش شهرستان و استان دارد ضمن اینکه این سالن ورزشی درسال‌های گذشته که در اختیار ورزشکاران جانباز و معلول بود، بخشی از هزینه‌های اعزام آنها به مسابقات را تامین می‌کرد بنابراین بایستی از آنها حمایت شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ورزش معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان بابیان اینکه عمر بیشتر جاده‌های شهرستان گنبد کاووس به ویژه در مناطق روستایی بالای ۵۰ سال است، گفت: حداقل ۳۰ درصد از ۶۷۰ کیلومتر جاده‌های این بخش نیاز به روکش آسفالت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، عادل مصدقی، امروز – چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گنبد کاووس با هزار و ۲۰۸ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی، معادل یک پنجم طول راه‌های استان گلستان را دارد.

وی افزود از مجموع طول راه‌های گنبدکاووس ۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه، ۶۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۵۵ کیلومتر راه روستایی شنی و ۱۱۳ کیلومتر راه خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان اضافه کرد: برای تکمیل هر کیلومتر شبکه ارتباطی راه‌های روستایی گنبدکاووس و زیرسازی و آسفالت ۱۱۳ کیلومتر جاده خاکی فعلی که در اولویت دوم قرار دارد، ۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی بابیان اینکه عمر بیشتر جاده‌های شهرستان گنبد کاووس به ویژه در مناطق روستایی بالای ۵۰ سال است، بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد از ۶۷۰ کیلومتر جاده‌های این بخش نیاز به روکش آسفالت دارند.

مصدقی افزود: هزینه هر کیلومتر روکش آسفالت ۳۰ میلیارد ریال است که تحقق آن به تخصیص اعتبارات ویژه از منابع ملی و استانی به گنبدکاووس نیاز دارد.

وی همچنین کم عرض بودن برخی راه‌های اصلی گنبدکاووس را از دیگر معضلات این شهرستان دانست و اضافه کرد: کم‌عرض بودن به معنای غیر استاندارد بودن راه نیست، بلکه به سبب رشد جمعیت و افزایش خودروها، جاده‌ها باید تعریض شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: هم اکنون جاده گنبد- کلاله که از پرترددترین محورهای اصلی این شهرستان است، نیاز شدید به تعریض و احداث یک دهنه پُل روی رودخانه «اوغان» در محدود روستای «بایلر» دارد.

وی، فقدان شانه خاکی را عمده مشکل جاده‌های اصلی و روستایی این شهرستان ذکر کرد و گفت: جاده گنبد- مراوه‌تپه به طول ۱۵۵ کیلومتر، محور گنبد- «بی بی شیروان» به طول ۳۵ کیلومتر و جاده گنبد- سلطانعلی به طول ۱۵ کیلومتر فاقد شانه خاکی هستند.

به گفته مصدقی، نبود شانه خاکی از دلایل اصلی کاهش ایمنی و تخریب جاده و افزایش استرس رانندگان و به تبع آن کاهش ایمنی بصری آنها و در نهایت وقوع سوانح رانندگی می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود علائم ایمنی و تابلوهای رانندگی در جاده‌های گنبدکاووس از دیگر معضلات زیرساختی حوزه راه‌های این شهرستان است که بخشی از علائم نصب شده توسط افراد بزهکار در سال‌های اخیر سرقت شدند.

مصدقی، تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی را تنها راهکار جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی راه‌های گنبدکاووس دانست و بیان کرد: مطابق استانداردهای موجود باید هر ساله ۲۰ درصد ارزش جاده‌ها، صرف نگهداری و بهسازی آنها شود.

کد خبر 745358

دیگر خبرها

  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • وزیر ورزش و جوانان گفت: حجاب ورزشکاران نشان دهنده اقتدار فرهنگی ایران است
  • وزیر ورزش: اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم/ ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند+ فیلم
  • ورزش ایران علیه صهیونیست‌ها