Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@03:35:24 GMT

‌بازگشت به عقب معاونت فرهنگی شهرداری مشهد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۲۳۳

‌بازگشت به عقب معاونت فرهنگی شهرداری مشهد

برخی از حرکاتی که این روزها با متولی‌گری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد کلید خورده، کلیشه‌ای و صرفا دارای عناوین پرطمطراق است که شهروندان در آن جایگاهی ندارند. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، فرهنگ شهروندی مقوله‌ای سیال و دارای روح است؛ فرهنگ شهری همان هوایی است که به صورت روزمره آن را تنفس  و در این فضا زیست می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنش‌گران اجتماعی هم به ابتکار عمل و سیاستگذاری خود اتکاء دارند و از سوی دیگر بسیار متاثر از فضای فرهنگی شهر هستند؛ فرهنگ شهری ساخته می‌شود و مقوله‌ای از پیش ساخته شده و آماده نیست.

سیاستگذاران فرهنگی در سر و شکل دادن به این فرهنگ شهری نقش اثرگذاری دارند اما گاه حرکاتی صورت می‌گیرد که بسیار از فضای فرهنگ شهری و یا حداقل با اقتضائات روز فاصله بسیاری دارد و این مسئله نومیدکننده است.

این روزها معاونت فرهنگی شهرداری مشهد که باید متولی اصلی بخش سیاستگذاری و اجرا در حوزه فرهنگ شهری باشد در رخوت و سکونی عجیب فرورفته است.

فرهنگسراهای مشهد؛ «بدون نقشه راه؛ فاقد استراتژی و بی‌هدف»جایگاه فرهنگسراهای مشهد در ترویج فرهنگ شهروندی کجاست؟تداوم «روزه سکوت» در قبال عملکرد فرهنگسراهای مشهد؛ استراتژی «عدم پاسخگویی» پاسخگو نیست

در این حوزه نباید اذعان کرد که حرکات فرهنگی باید زیرپوستی صورت بگیرد؛ از قضا حرکات فرهنگی را باید با نمادها و نمودهایش شناخت یعنی هرقدر که این حرکت و سیاستگذاری فرهنگی زیرپوستی باشد بازهم باید نمودهای آن را در رفتار روزمره شهروندان دید مسئله‌ای که این روزها بسیار اندک در رفتار شهروندان مشهدی متبلور می‌شود.

معاونت فرهنگی شهرداری مشهد پس از مدت‌ها پویشی راه می‌اندازد به نام حق تقدم عابر پیاده؛ نباید عنوان کرد که این مسئله، گفتمانی بی اهمیت است اما باید عنوان کرد که مصداق بارز بازگشت به عقب است یعنی در حوزه فرهنگ شهری تازه به این نقطه رسیده‌ایم که باید حق تقدم را رعایت کرد؟

چرا در تمامی این سال‌ها نتوانسته و نشده که حق تقدم را نهادینه سازی کنیم؟ آیا امروز هیچ مسئله‌ای مهمتر از بحث حق تقدم در شهر مشهد وجود ندارد؟

بنظر می‌رسد باید بازنگری در اسناد فرهنگی شهر صورت بگیرد زیرا از سوی ابتکار عمل خاصی در فعالیت‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد دیده نمی‌شود و از سوی دیگر برخی از حرکات کلیشه‌ای، تکراری و بعضا زمان گذشته است. برای مثال در همین حرکت حق تقدم، چقدر شهروندان درگیر شده‌اند؟ در فرهنگ شهری صرفا سیاستگذاران مهم نیستند بلکه باید شهروندان را از سطح تماشاگر به کنش‌گر ارتقاء داد؛ مسئله‌ای که در سیاستگذاری های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/ز/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از سازمان مدیریت پسماند برای تبلیغ طرح نوماند، اظهار کرد: ما برخی امور خوب را انجام می دهیم اما متأسفانه مردم خبر ندارند؛ لذا ضرورت دارد در خصوص پروژه‌های مهم که قرار است مردم در آن مشارکت کنند، اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ سال است که در تهرانپارس زندگی می کنم، خاطرنشان کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری تهران پلی در خیابان فرجام ایجاد شد و نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد. لذا درخواست می کنیم معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • تاثیر تورم بر رفتار‌های فرهنگی
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • پروازهای فرودگاه مشهد به روال عادی بازگشت
  • دستگاه‌های فرهنگی به دنبال رشد و تربیت هنرمند انقلابی باشند