Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@15:22:13 GMT

مرور خاطرات به تقویت حافظه کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۳۰۲

خرداد: نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد مرور خاطرات به تقویت حافظه افرادی که در معرض آلزایمر هستند، کمک می‌کند.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد مرور خاطرات به تقویت حافظه افرادی که در معرض آلزایمر هستند، کمک می‌کند.
آلیستر برنز، یکی از کارشناسان بیماری‌های حافظه در وزارت بهداشت انگلیس می‌گوید: بازیابی خاطرات به میزان قابل توجهی در تقویت حافظه تأثیر دارد؛ به عنوان مثال افراد میانسال و سالمند خاطرات بازی‌های ورزشی خود را مرور کنند و تأثیر شگفت‌انگیز آن را در طولانی مدت مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال ۲۰۰۶ میلادی ۲۶.۶ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا بودند و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۵۰ میلادی از هر ۸۵ نفر یک مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد.
کارشناسان تأکید می‌کنند، مشارکت در ورزش چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر می‌تواند در تقویت شرایط روحی و جسمانی افراد تأثیرگذار باشد و به تقویت قدرت شناختی آنها در طول سال‌های پیری کمک کند.

برچسب ها: حافظه ، خاطرات ، تقویت

منبع: خرداد

کلیدواژه: حافظه خاطرات تقویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی ریلمی 12X چه ویژگی‌هایی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی ریلمی 12X با نمایشگر 6.67 اینچی و تراشه Dimensity 6100+ SoC در چین عرضه شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت ریلمی گوشی جدید خود به نام Realme 12X را به تازگی در چین عرضه گرده است، این محصول دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۲۵ نیت است، ضخامت آن ۷.۸۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است.

گوشی ریلمی 12X به تراشه مدیاتک +Dimensity 6100 مجهز شده است و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲ گیگابایت رم مجازی همراه است، این محصول با استفاده از رابط کاربری Realme UI 5.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اجرا می‌شود، انرژی مورد نیاز آن نیز با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‎‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی بهره می‌برد.

یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی گوشی ریلمی X12 تعبیه شده است، یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی واقع شده است؛ این محصول گواهی IP54 را دریافت کرده است، بنابراین در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم است، یک حسگر اثرانگشت نیز در لبه کناری گوشی تعبیه شده است.

کوشی ریلمی X12 در دو نسخه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، نسخه اول با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و نسخه دوم با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وارد بازار می‎‌شود، قیمت نسخه اول ۱۹۴.۳۲ دلار و قیمت نسخه دوم ۲۲۲.۱۰ دلار ارزیابی شده است.

کد خبر 739540

دیگر خبرها

  • گری کیهیل: چلسیٍ پوچتینو به مرور زمان پیشرفت خواهد کرد؛ این تیم به صبر نیاز دارد
  • مرور فعالیت های بنیاد بازی های رایانه ای در سال ۱۴۰۲
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • مرور کارنامه ۴ ساله «زیرخاکی»/ تغییر قصه «فری زیرخاکی» و رفتن تا مرز توقیف
  • گوشی ریلمی 12X چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • مرور مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی در عید
  • مرور مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال در نوروز
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم