Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@11:56:26 GMT

استرس‌های کوچک هم اثر منفی بر سلامتی دارند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۳۸۲

خرداد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی عوامل کوچک و روزانه استرس‌زا نیز می‌توانند بعدها به بروز مشکلات جسمی منجر شوند.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، قرار گرفتن در معرض استرس یک فاکتور خطرزای مهم در بروز بسیاری از مشکلات جسمی از قبیل بیماری‌های قلبی-عروقی، افسردگی، اضطراب و دردهای مزمن است.
در حالی که بسیاری از افراد بر این باورند که تنها عوامل استرس‌زای مهم و بزرگ همچون اخراج از محل کار می‌توانند بر زندگی تاثیر قابل توجهی داشته باشند اما بررسی‌های اخیر متخصصان آمریکایی نشان می‌دهد که حتی تجربه استرس‌های جزئی نیز می‌تواند برای سلامتی در بلندمدت مضر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طور مثال، درصورتیکه اجازه دهید اختلافی که امروز با دوستتان دارید ادامه پیدا کند و این فاکتور خطرزا به روز بعد هم کشیده شود بعدها تاثیر سوء آن را بر سلامت خود خواهید دید.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته محققان آمریکایی احساسات منفی و عوامل استرس‌زای روزمره، تاثیرات مهمی بر سلامت جسمی افراد در طولانی مدت دارند.

برچسب ها: استرس ، منفی

منبع: خرداد

کلیدواژه: استرس منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهریز گفت:شرکت کنندگان مسیر سه کیلومتری میدان پرستار تا میدان شهدای گمنام را به بصورت پیاده طی نمودند.


 آموزش و ارتقاء سلامت و زندگی سالم نیازمند مشارکت و توانمندسازی مردم و جامعه از اهداف این پویش بود.


دکتر مختاری با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» افزود: اصل خودمراقبتی بی شک کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان به ویژه شاخص‌های بیماری‌های شایع غیر واگیر نظیر دیابت، فشار خون و سرطان خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • جوجه یک روزه
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز