Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از دانشجویانی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند، تاکنون موفق به ثبت درخواست وام نشدند؛ برای رفع ابهامات این گزارش را بخوانید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور خود را برای رساندن به این قافله آماده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این راستا ستاد اربعین دانشجویی نیز برای تسهیل  و مشارکت بیشتر دانشجویان در این سفر،  تسهیلات و بخشنامه هایی را به دانشگاه ها ابلاغ کرد.   از جمله تسهیلات دریافت این سفر، پرداخت وام به دانشجویان شرکت کننده در پیاده روی اربعین است. بدین ترتیب که صندوق رفاه وام هایی را در سه سطح پرداخت می کند و دانشجویان می توانند با مراجعه به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاهها و یا پرتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم این وام ها را دریافت کنند.   بسیاری از دانشجویانی که قصد سفر به عتبات را در ایام اربعین دارند، در تماس با خبرگزاری دانشجو از مشکلات ثبت درخواست وام های عتبات گفتند؛ که در این راستا معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به سوالات دانشجویان پاسخ داده و نحوه دریافت وام را تشریح کرد.   سجادی، معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم می گوید: دانشجویان باید برای اینکه وام عتبات دریافت کنند ابتدا به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه مربوطه مراجعه کنند و فرم درخواست وام را پر کنند. نهاد رهبری این درخواست را به ستاد عتبات دانشجویی ارسال می‌کند و پس از بررسی‌های لازم، معرفی نامه از سوی ستاد به معاونت دانشجویی دانشگاه ارسال می‌شود.

وی ادامه می دهد: معاونت دانشجویی بر اساس تاییدیه نهاد رهبری مبلغ وام را تایید می‌کند؛ اگر دانشجو مجرد باشد یک میلیون تومان و اگر متاهل باشد یک و نیم میلیون تومان وام دریافت می‌کند.

سجادی خاطرنشان کرد: پس از تعیین مبلغ وام، مدارک دانشجو در سیستم صندوق رفاه بارگذاری می‌شود و به صندوق ارسال می‌شود و پس از آن صندوق رفاه درخواست و مستندات را بررسی کرده و پس از تایید، وام‌ها واریز می‌شود.

به گفته معاون دانشجویی صندوق رفاه ؛ واریز‌ها زمانی صورت می‌گیرد که مطمئن شویم دانشجو به این سفر اعزام شده و روی پاسپورت مهر ورود و خروج درج شده باشد.

سجادی تاکید دارد که سیستم صندوق رفاه تا پایان شهریور برای دریافت این درخواست‌ها فعال بود و دانشجویانی که درخواست دادند می‌توانند مدارک لازم را بر روی سیستم بارگذاری کنند.

دانشجویانی هم که تاکنون موفق نشدند درخواست وام عتبات بدهند، می‌توانند به صورت انفرادی وارد پرتال دانشجویی صندوق رفاه شده و درخواست خود را ثبت کنند؛ برای این دانشجویان محدودیتی نیست و به همه درخواست کنندگان ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.     سجادی می گوید: دریافت این‌ وامها فقط به مهر ورود و خروج پاسپورت نیاز دارد و نیاز به حضور به اداره دانشجویی دانشگاه و یا صندوق رفاه نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سجادی صندوق رفاه وزارت علوم پیاده روی اربعین وام عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیست‌وچهارساعته کمیته پشتیبانی ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان

مسئول کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به فعالیت بیست‌وچهارساعته این کمیته گفت: این کمیته به‌صورت مستقیم با شهروندان و مسافران نوروزی در ارتباط نیست وبیشتر وظیفه پشتیبانی از سایر کمیته‌های ستاد را بر عهده دارد.

محمدعلی خبوشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان همچون سایر کمیته‌ها و بخش‌ها از مدت‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی بوده است تا بتوانیم یک نوروز به یادماندنی را برای میهمانان شهر زیبای اصفهان رقم بزنیم.

وی افزود: هرچند ما به‌صورت مستقیم با شهروندان و مسافران نوروزی در ارتباط نیستیم و بیشتر وظیفه پشتیبانی از سایر کمیته‌های ستاد را بر عهده داریم، اما ماه‌های اخیر درخواست‌هایی از سمت بخش‌های مختلف شهرداری برای تأمین مصالح، پیمانکار و خریدها برای بخش‌های مختلف شهرداری به‌ویژه سازمان زیباسازی که بیشترین درخواست را داشت در سامانه تدارکات دولت بارگذاری و تعیین پیمانکار انجام شد تا بتوانند اتفاقاتی که در سطح شهر مشاهده می‌کنید را رقم بزنند.

مسئول کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به درخواست‌های سازمان زیباسازی تصریح کرد: آذین‌بندی، نورپردازی، ساخت و نصب المان‌های مناسبتی، خرید و نصب مبلمان شهری، ساماندهی ورودی‌های شهر، خرید نمادها همچون نمادهای پرنده، مصالح و تعیین پیمانکار برای طراحی و اجرای دیواره پل تمدن از جمله درخواست‌های سازمان زیباسازی بود.

خبوشانی با بیان اینکه در کمیته تدارکات و پشتیبانی با سایر بخش‌های شهرداری و بخش‌های بیرونی نیز همکاری داشتیم، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای پشتیبانی از اقدامات این مدت درخواست‌هایی به‌ویژه در تأمین خودرو داشتند که انجام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی رودخانه زاینده‌رود و هوای مطبوع این روزها در شهر اصفهان، پیش‌بینی می‌شود که موج دوم مسافرت‌های نوروزی به اصفهان بیشتر شود، ادامه داد: از این‌رو لازم بود خودروهایی که برای راهنمایی مسافران نوروزی و برخورد با تخلفات احتمالی در قالب گشت در سطح شهر حضور دارند، کارکرد آن‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته تعریف شود، همچنین امکاناتی که لازم بود خودروها به‌ویژه در حوزه ارتباطی و بی‌سیم داشته باشند، پیش از نوروز بررسی و اشکالات احتمالی آن‌ها برطرف شد تا بتوانند بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه دهند.

مسئول کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه کمیته‌های فعال ستاد به‌ویژه فرهنگی و اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی درخواست‌هایی در رابطه با تأمین خودرو داشتند تا بتوانند بهتر به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند، تصریح کرد: باغ فدک که کمپ اصلی اسکان مسافران نوروزی است، درخواست‌هایی به‌ویژه در رابطه با زیرساخت‌های ارتباطی داشت که بررسی و اشکالات احتمالی برطرف شد.

خبوشانی با بیان اینکه از بیست‌وچهارم اسفند که ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، خاطرنشان کرد: همکارانم در کمیته تدارکات و پشتیبانی به‌صورت تمام‌وقت در حال تلاش و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند تا بتوانیم تا آخرین لحظه فعالیت ستاد و میزبانی از مسافران اشکالات احتمالی را برطرف کنیم تا یک نوروز به یادماندنی برای تمام مسافران رقم بخورد.

کد خبر 739039

دیگر خبرها

  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • فعالیت بیست‌وچهارساعته کمیته پشتیبانی ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی 
  • اتحادیه‌های دانشجویی: دفاع از فلسطین وظیفه همگان است