Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@17:19:47 GMT

تولید رایانه مک پرو به آمریکا منتقل شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۴۰۴

تولید رایانه مک پرو به آمریکا منتقل شد

اپل اعلام کرد رایانه های مک پرو را در آمریکا تولید می کند. البته این شرکت در ازای تولید رایانه ها در آمریکا برای واردات ۱۰ قطعه مورد نیاز دستگاه ها از چین، معافیت مالیاتی دریافت کرده است.

چندی پیش با بالا گرفتن جنگ تجاری چین و آمریکا، اپل اشاره کرده بود رایانه های جدید مک پرو را در آمریکا تولید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون به نظر می رسد این امر واقعی است. اپل در بیانیه ای تولید رایانه های مک پرو در واحدهای تولیدی این شرکت در تگزاس را تایید کرده است. قبلا نیز تا سال ۲۰۱۳ رایانه های مک در این واحد تولید می شدند.

علاوه بر آن اپل دلیل این اقدام خود را به طور واضح اعلام کرده است.  این شرکت اعلام کرده در ازای معافیت از تعرفه های مالیات بر واردات برخی قطعات اساسی این رایانه از چین، حاضر به تولید  دستگاه ها در آمریکا شده است.

اپل برای واردات ۱۰ قطعه از اجزای رایانه مک پرو از چین (مانند بخشی از صفحه مدارها)  معافیت مالیاتی دریافت کرده است. البته اپل با زنجیره ای از تهیه کنندگان آمریکایی نیز  همکاری می‌کند، با این وجود بسیاری از قطعات رایانه اپل هنوز در چین تولید می شوند. 

بنابراین اگر قرار بود اپل برای تولید برخی قطعات اصلی رایانه های مک پرو در آمریکا بهای سنگینی بپردازد، سود چندانی عایدش نمی شد. 

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل نیز یکی از دلایل این اقدام را تعهد اپل به ایجاد مشاغل در آمریکا اعلام کرده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

 

به گزارش تابناک و به نقل از زومیت، واتس‌اپ قرار است میزبان چند ویژگی کاربردی جدید شود. یکی از این ویژگی‌های جدید به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌ها را از طریق شبکهٔ محلی به اشتراک بگذارند و قابلیت مهم دیگر، امکان اضافه کردن یادداشت به مخاطبین خواهد بود.

پیش‌تر اطلاعاتی دربارهٔ به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق شبکهٔ محلی منتشر شده بود و اسکرین‌شات‌های جدیدی که از صفحهٔ نصب اپلیکیشن واتس‌اپ منتشر شده، نشان می‌دهند که کاربران برای فعال کردن این قابلیت نیاز به چه مجوزهایی دارند.

 
تصاویر منتشرشده از نسخهٔ بتای ۲٫۲۴٫۹٫۲۲ در سیستم‌عامل اندروید نشان می‌دهند که واتس‌اپ در حال ایجاد روش جدیدی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و سایر فایل‌ها با کاربرانی است که در فاصلهٔ نزدیک قرار دارند. در این روش نیازی به شبکهٔ موبایل و اینترنت نخواهد بود.

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

برای استفاده از قابلیت جدید، کاربران باید مجوز را به واتس‌اپ بدهند و هر وقت بخواهند، می‌توانند این مجوزها را لغو کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌ها مانند پیام‌های واتس‌اپ بر پایهٔ سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) است و شماره‌های تلفن در طول فرایند به‌اشتراک‌گذاری پنهان می‌مانند.

یادداشت اختصاصی
واتس‌اپ هم‌چنین قصد دارد قابلیتی ایجاد کند که به کمک آن، کاربران بتوانند یادداشت‌هایی را به مخاطبین خود اضافه کنند. نسخهٔ بتای واتس‌اپ یادداشت‌ها را در صفحهٔ مخاطبین فعال می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطب اضافه کنند.

یادداشت‌ها تنها برای کاربری که آن‌ها را نوشته است، قابل‌مشاهده است و برای مخاطب نمایش داده نمی‌شوند. قابلیت یادداشت‌ها تنها برای اپلیکیشن موبایلی واتس‌اپ نخواهد بود و در دسترس کاربران نسخهٔ وب نیز قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ فعلاً در نسخهٔ بتا قرار دارند و هنوز مشخص نیست که آیا وارد نسخهٔ پایدار خواهند شد یا نه؛ بااین‌حال اگر قابلیت‌ها از نظر کاربران مفید باشند، احتمال این وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های جدید در دسترس کاربران قرار گیرند.

 

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • آموزش: ده برنامه ضروری که باید روی رایانه جدید خود نصب کنید!
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید